Georgy Cherdantsev - o sudbini, profesiji, porodici. Nogometni komentator Georgij Cherdantsev: biografija i fotografija Zašto se Georgij Cherdantsev zove Jura

15.01.2022

Roman Moon - o glavnom fudbalskom komentatoru.

Valerij Karpin je skoro pola godine radio kao glavni urednik fudbalskih prenosa Match TV - od februara do jula 2017. Redovno je održavao sastanke za komentatore na kojima je analizirao taktiku koristeći različite video primjere (mnogi zaposlenici Match TV-a kažu da je to bilo vrlo korisno). Na jednom od prvih susreta postavio je minutni izvod iz utakmice Premijer lige, koji je prokomentarisao Georgij Čerdancev. U toku ovog minuta timovi su uspjeli da razmijene dva opasna napada, a sudija je odredio opasan slobodan udarac. Sve to vrijeme Cherdantsev je prepričavao činjenice iz biografije jednog od igrača, očito je čitajući s interneta, i nije reagirao na ono što se događa.

"Samo ću vas sve pitati", rekao je Karpin, zaustavljajući video. Mislite li da je to normalno?

U sali je zavladala tišina (na sastanku je bilo više od dvadesetak komentatora). Prekinuo ga je lično Čerdancev. Na veoma emotivan način rekao je da mu je dosadilo da komentariše ovakve utakmice (nije bila vrhunska utakmica u Premijer ligi) i da mu rad u njima više ne izaziva iste emocije kao pre.

Do kraja 2017. Vasilij Utkin još uvijek nije na TV-u, Viktor Gusev i dalje komentira jedan i po meč godišnje. Glavni fudbalski komentator u Rusiji sada je Georgij Čerdancev. U ponedjeljak je komentirao Spartak - Zenit, 2008. - glavnu utakmicu u istoriji ruske reprezentacije. Ima mnogo reklamnih ugovora, vodi glavni fudbalski program na Match TV-u, završava pisanje druge knjige i svakom drugom opaskom potkopava internet.

Sports.ru je naučio sve o Cherdantsevu.

Cherdantsev i Match TV

Georgy Cherdantsev je došao na Match TV 2015. godine. On ima svoj program na kanalu "Posle fudbala", u njemu se često pojavljuju statusni gosti, ali pitanja koja im postavlja Čerdancev kritikuju se da su prazna.

Primer je problem sa trenerima Tosna Parfjonovim i Beščastnim (avgust 2017.), koji je na svom blogu detaljno analizirao glavni urednik Sports.ru Jurij Dud. Kao odgovor, Cherdantsev je napisao: „Koja je razlika, uglavnom, šta da ih pitam? Sama činjenica njihovog dolaska u revijalni program je dobra. To je poštovanje prema kanalu i prema producentima programa.” Vasilij Utkin je prokomentarisao priču na Tviteru: „Usput, ako nije važno šta gosti pitaju, onda nije važno ko je domaćin. Ovo je za njihove”, napisao je na Tviteru.

Sports.ru je zamolio Match TV da kaže da li je kanal zadovoljan sadržajem i ocjenama Cherdantsevovog programa.

"Za gledaoce i sportsku zajednicu, After Football je glavna platforma u fudbalskoj analitici", saopštila je pres služba kanala. - Prema pokazateljima publike vidimo da je za publiku bitna analitika i detaljna analiza utakmice. Prema podacima Mediaskopa, u 2017. godini program zauzima prvo mjesto među analitičkim programima Match TV u ciljnoj publici "Muškarci preko 18 godina".

Program je zanimljiv za mlade gledaoce. U muškoj publici od 18 do 24 godine ove godine udio gledanosti televizije iznosio je 5,8%, što je 40% više nego 2016. godine. Među gledaocima M 25-34 udio je bio 5,6%, što je povećanje od 12% u odnosu na prošlu godinu). Pokrivenost programa publikom starijom od 4 godine u 2016. godini iznosila je 13,3 miliona ljudi. Od januara do oktobra 2017. već je dostigao 10,7 miliona ljudi. Osim toga, program je zanimljiv sponzorima i oglašivačima, projekat donosi profit TV kanalu.

Georgy Cherdantsev se bavi sportskim novinarstvom i na kanalu više od 20 godina, uvjereni su u njegov profesionalizam i vjeruju njegovoj kompetentnosti. Fudbalske zvezde, stručnjaci, treneri redovno dolaze u Čerdancevov studio. Gotovo svi vrhunski RFPL treneri su već učestvovali u programu. Tek od početka TV sezone Džordž je bio u gostima kod Masima Karere, Viktora Gončarenka, Stanislava Čerčesova i Jurija Semina. Takvi gosti ne bi dolazili Čerdancevu ako bi se prema njemu ponašali loše. To na mnogo načina govori o njegovoj reputaciji u svijetu sporta. Cherdantsev lično komunicira sa svakim gostom i poziva ga u zrak.

Prema Sports.ru, program "After Football" - najprodavaniji na kanalu i donosi "Match TV" desetine miliona rubalja godišnje. Sam Cherdantsev je u intervjuu za Sports.ru rekao: „Kada osoba gleda TV, on reaguje na prepoznatljiva lica. Samo po sebi, pojava sportskih i fudbalskih zvijezda u eteru je veliki plus za kanal i povećanje gledanosti. Većina gledalaca gleda TV, a samo mali dio njih sluša, a još manje ih sluša pažljivo. To ne znači da sadržaj razgovora uopšte nije bitan, ja samo iznosim činjenicu. Za sebe sam kao najvažniji zadatak stavio analitiku. Uzmite BT Sport ili Sky Sports, oni mogu provesti sate dešifrujući zašto Manchester igra defanzivni fudbal protiv vrhunskih klubova na gostovanju. A ljude to mnogo više zanima od nove devojke fudbalera.

Vi ste sportski bloger. Posebno sam išao na tvoj blog, i obratio pažnju na ono što pišeš. Vaše teme su veoma sportske: kakvu duksericu nosi Justin Bieber i koga Dmitrij Tarasov upoznaje nakon razvoda od Olge Buzove. Nisam protiv vas lično ili vašeg bloga, ali lično bih ipak volio da razvijam fudbalsku analitiku u našoj zemlji umjesto da postavljam lična pitanja gostima. Postoje i drugi kanali za ovo.

Carrera i drugi gosti mog programa i drugih programa Match TV dolaze u etar ne da bi bili iskreni i odgovarali na oštra pitanja, već da bi razgovarali o fudbalu. Jeste li ikada vidjeli veliki intervju s Messijem ili nekom drugom zvijezdom na nacionalnoj televiziji, gdje fudbaler uživo priča o svom privatnom životu? Razumijem da biste željeli da Lance Armstrong svakodnevno intervjuiše Oprah Winfrey. Ali više volim da analiziram fudbalsku analitiku.

Osim toga, još uvijek moramo shvatiti: šta se podrazumijeva pod akutnim pitanjima? Vulgarnost, opscenost, skandal? Bojim se da je to to. Ali moj program nije o tome. Imam program o Ruskom fudbalskom prvenstvu i njegovim učesnicima. Razgovaramo sa njima o fudbalu. Da, vjerovatno, Carrerina pitanja se mnogima čine dosadna, zašto preferira šemu sa tri centralna beka, a igra sa dva, i gdje Glušakov izgleda pokazuje svoje najbolje kvalitete - u zoni podrške ili bliže napadu? Ako neko umjesto toga želi da zna da li Carrera špijunira igrače pod tušem, onda ću vas razočarati - ovo me ne zanima i neću pitati o tome.

U Spartaku je fudbaler Andrej Ješčenko. Nije baš pričljiv i rijetko daje intervjue. Nekako su ga kolege pokušale uvjeriti da progovori. Rekao je, ok, ali ja ću razgovarati samo sa Čerdancevim. Iako se zapravo ne poznajemo. Zašto? Da, jer Andrej odlično zna da ga neću pitati kako se osećao kada je saznao da su mu roditelji izgoreli u požaru, ali pričaću o fudbalu. Mi samo razvijamo kulturu i naviku gledaoca da sluša razgovor o fudbalu, o igri, ako u tome nema skandala. Mi i ja lično nastavićemo da razvijamo ovu kulturu u našim programima.

I poslednji. Sa čime se poredimo? Sa engleskim ili italijanskim fudbalskim prenosima? Možda da. U redu. Ali, prvo, Mourinho, Guardiola, Conte, Allegri ili Spalletti ne idu na televiziju: to im ne treba, a osim toga, njihova komunikacija s novinarima je strogo regulirana ugovorom upravo kako ne bi naletjeli na revnosnog novinara koji može narušiti ugled i trenera i kluba koji predstavlja. Jeste li čuli Kloppov odgovor njemačkom novinaru o intimnom životu? Slušaj (tada je Klopp, na pitanje “Sjećate li se svog prvog puta?” - rekao da se nada da će naredna utakmica Lige prvaka ispasti bolje nego prvi put; novinar je pojasnio da je riječ o debiju u šampionatu Liga - Sports.ru). Ako se sportske zvijezde pojavljuju u takvim programima na evropskoj televiziji, onda je razgovor s njima, po pravilu, skup klišea i klišea.”

Prema Sports.ru, plata Georgija Čerdanceva na Match TV-u je od 600 do 800 hiljada rubalja mjesečno. Pola je zagarantovana plata, pola je bonus koji se oslanja na odradu određene količine etera.

Cherdantsev i početi na "Plus"

Sredinom 90-ih Georgy je radio kao utovarivač u Turskoj kako ne bi bio pozvan u vojsku u Rusiji. Diplomirao na Moskovskom državnom univerzitetu sa znanjem italijanskog jezika, a pre toga je četiri godine bio prevodilac u pravnoj službi u rusko-italijanskoj firmi, gde ga je baka sredila. U isto vrijeme, Cherdantsev se bavio poslom - kaže da je to bilo neuspješno. “Očigledno, sposobnost privlačenja novca je dar koji ja ne posjedujem”, - napisano u biografiji Cherdantseva na njegovoj službenoj web stranici.

Boris Jeljcin je 1996. godine izdao dekret prema kojem je 30.000 rezervnih oficira moglo biti pozvano u vojsku. Jedan od onih koji su potpali pod dekret bio je Cherdantsev. „Morao sam da uložim mnogo napora od cele porodice da me ostave bez mita i kršenja zakona“, rekao je Čerdancev za svoju veb stranicu. - Dok su se ovde rešavala svakakva pitanja, trebalo je kloniti se Moskve. Tako sam završio kao utovarivač u skladištu ruske turističke agencije u Istanbulu.” Nakon nekog vremena George je radio kao predstavnik iste turističke agencije u Italiji. Bilo je mogućnosti za zaradu, ali mu nije ponuđeno stalno radno vrijeme, a nije želio da radi bez dokumenata. Kao rezultat toga, vratio se u Moskvu.

Cherdantsevova karijera na sportskoj televiziji počela je nakon što je faksom poslao pismo urednicima Fudbalskog kluba, pogledao je kontakte programa u kreditima. Pozvan je na razgovor koji je uspješno prošao. U intervjuu za Gazetu, Čerdancev je rekao da je prvo angažovan kao prevodilac. Nosio je kasete, zatim izgovarao priče, pa izvještavao i pravio preglede šampionata. „Već sam radio za kompaniju kada je Čerdancev poslao životopis i došao kod nas“, priseća se Aleksej Andronov u intervjuu za Sports.ru. - Njegov životopis su pročitali Utkin i Fedorov, shvatili su da se ima za šta uhvatiti - mladić koji tečno govori nekoliko jezika, uključujući i italijanski».

Prvi veliki turnir nacionalnih timova za Cherdantseva (i cjelokupnu sportsku redakciju NTV-Plusa) bilo je Svjetsko prvenstvo 1998. godine. George je radio iz Marseillea, vidio je i snimio glavnu borbu na turniru - između navijača Engleske i Tunisa. „Tamo nije bilo ništa strašno - sve je ovo veliko preterivanje u vezi sa činjenicom da je tamo bilo nečeg strašnog“, kaže Čerdancev u intervjuu za Sports.ru. “U 2016. je bilo mnogo gore tokom Eura.”

„Odlazak u Francusku bio je kolosalan događaj za sve nas“, kaže Vasilij Utkin u intervjuu za Sports.ru. - Imali smo dve filmske ekipe koje su radile u različitim gradovima. Jura je radio na jugu, u Marseilleu, i radio je ogromnu količinu posla. Stigavši ​​u Pariz, prvo što smo uradili bilo je veliko pijanstvo. Bilo nas je 25 i bukvalno sutradan smo morali da krenemo [na posao]. Dobro se sjećam da cijelu noć nismo spavali, vozili smo se po Parizu kolima, a i oni koji su se vozili bili su pripit. Zabavljali smo se koliko smo mogli, iako se ne može reći da smo se napili u drabadanu.

Najsmješniji trenutak je bio kada nas je bilo osmoro u velikom autu. Prozori su bili otvoreni, svirala je nešto kao pjesma “Vjetar s mora dunuo”. To je dalo posebnu draž. Imali smo kasetu na kojoj je bilo „Vetar sa mora dunuo“, gde je bio Kirkorov sa pesmom „Tuge nije bilo, leto je tek odlazilo“. Da nas je policija videla u takvom stanju u Moskvi, zaustavila bi auto i sve bi proverila.

Sjećam se kako smo ujutro stajali na semaforu, imali smo glasnu muziku, policijski auto se zaustavio u blizini, a policajac nas je pažljivo pogledao. Nastala je pauza, ali muzika je svirala i počeli smo da se ljuljamo u autu u ritmu muzike. Po mom mišljenju, Jura je bio taj koji je ovo počeo da radi. Policajci su nas pogledali, nasmiješili se i takođe počeli da se ljuljaju u autu. Onda su se rastali. U šest ujutro stigli smo u Notre Dame de Paris, popili još jednu bocu vina i otišli kući. Ni ja nisam spavao prethodne noći, onda sam tek uveče manje-više došao sebi.

Cherdantsev i Utkin

Vasilij Utkin kaže da danas ne komunicira sa Čerdancevom.

„Bilo bi čudno da su više od 20 godina odnosi bili glatki i ravnomjerno se razvijali“, objašnjava Utkin. - Naravno, bilo je različitih perioda, različite stvari su se dešavale među različitim ljudima. Vidite, mi ipak nismo porodica. Da, i u porodici se toliko toga moglo dogoditi. Samo što je kanal porastao, a pre toga smo radili jedan program, kada je kanal otvoren, bilo je malo emitovanja. Provodili smo dosta vremena zajedno na poslu, bili smo mladi ljudi, neopterećeni svakodnevnicom.

Svi smo mi kompleksni ljudi. Za mene kažu i da sam kompleksna osoba. Vidite, televizija je mjesto gdje rade ambiciozni ljudi, to je princip po kojem se tamo biraju. Naravno, prije ili kasnije ambicija dolazi do izražaja. Nekad je to privremeno, nekad fatalno, nekad postaje teško slagati se. Puno je stresnih situacija na televiziji, puno intenzivnih priča. Unutrašnja napetost uvek postoji.

Trenutno nismo u vezi. Samo su stali na mojoj strani. Mi jednostavno ne komuniciramo. Najdirljivije je to što sada živimo kroz kuću. Ali nikad nisam sreo Yuru u okolini. Ne znam, možda se preselio."

Na pitanje zašto je došlo do svađe sa Utkinom, Cherdantsev je ovako odgovorio: „Ne mogu da razumem ko bi mogao biti zainteresovan za odnos dvoje odraslih i već starijih ljudi? Da je neko od nas bila žena ili smo nekada bili par, dobro, onda u redu, mada i dalje možete saosećati sa ljudima koji su možda i za ovo ozbiljno zainteresovani.

2015. šaljivdžije su igrale Cherdantseva. Nazvala ga je žena koja se predstavljala kao Tina Kandelaki. Požalila se na Utkinove uvrede na Tviteru. “Vasya i ja radimo zajedno već dvadeset godina. U teškim smo odnosima, jer smo direktna konkurencija, a on je veoma ljut što je u poslednjih nekoliko godina izgubio status najvažnije stvari na svetu. Vasja lebdi iznad svih u zraku u svojoj dimenziji. Ne znam kakvu praktičnu korist može donijeti kao vođa. Kao kreativna osoba, i tako dalje, naravno “, rekao je Cherdantsev u razgovoru sa šaljivdžijom.

U intervjuu nekoliko dana nakon što se snimak poziva pojavio na internetu, Utkin je prokomentarisao: „Nije me briga ko me voli, a ko ne. Kod nas se sport na televiziji bavi na veoma ograničenom broju mesta – sada uopšte na jednom. Kakva je razlika ko koga voli, a ko ne? Ako čovjek zna da radi, on radi.

U razgovoru za Sports.ru, Cherdantsev je rekao da je nakon priče sa šaljivdžijama "prestala svađa na društvenim mrežama između Tine i Utkina, a Tina se sastala sa timom NTV-Plus, međutim, Utkin nije došao na ovaj sastanak. "

Cherdantsev i njegova emisija

Čerdanceljeve kolege kažu: brzo je postalo jasno da Georgij može biti ne samo dopisnik i komentator, već i voditelj i voditelj. I sam kaže: „Nikada nisam bio pravi vođa, osim u svojim emisijama, gde sam uvek delovao i kao autor, i kao voditelj, i, kako je sada moderno reći, koproducent. Da, prema spisku osoblja, moja posljednja pozicija u Plusu bila je pozicija glavnog producenta kanala Sport Plus, ali sam je držao manje-više formalno: Dmitrij Čukovski je donosio sve odluke i upravljao kanalima NTV Plus.

Nemoguće je u potpunosti kombinirati lidersku poziciju i kreativni rad. Morate izabrati jednu stvar, ali ja još nisam ostvario svoje kreativne ambicije, pa se pri stvaranju Match TV-a sasvim svjesno nisam prijavio ni za jednu lidersku poziciju, iako je bilo mogućnosti za to.

Od 2007. do 2011. NTV je emitovala emisiju Noć fudbala sa Čerdancevim kao voditeljem. Prikazali su RFPL najzanimljivije detalje i priče o igri ruskih fudbalera koji igraju na stranim prvenstvima. Emisija je emitovana na NTV-u od 2007. do 2011. godine. „Bio je to ozbiljan projekat sa Taš Sargsjan i Viktorijom Lopirevom“, kaže Dmitrij Čukovski za Sports.ru. - Ja sam bio šef ovog programa, Čerdancev i ja smo se zapravo suočili sa potrebom da napravimo veliki ozbiljan TV program sa piscima, urednicima i statistima.

Cherdantsev ima neverovatan kvalitet. Dešava se da je sve dobro osmišljeno, ali kada sve krene, potrebno je da se neko pribere i napiše sve od početka do kraja. Sa svim tadašnjim piscima i urednicima, Čerdancev je bio taj koji se iznervirao, neljubazno gledao u sve, ali je na kraju uzeo i u nedelju ujutro napisao ceo program od početka do kraja - sa svim detaljima . Tada sam ga prvi put gledao kako sve radi sam.”

„Producenti su postavili zadatak da naprave zabavni program o fudbalu“, priča Čerdancev o Noći fudbala. - Za to su pozvani scenaristi - momci iz KVN-a - ali se pokazalo da je neverovatno teško šaliti se o fudbalu u okviru programa koji je i dalje o fudbalu. Osim toga, najoštriji i vrlo mali tajming programa, gdje je sve sračunato na sekundu, nije ostavljao nikakve mogućnosti za improvizaciju, posebno sa tri voditelja. Stoga sam rano ujutru došao u Ostankino i počeo da pišem scenario sa svim stihovima za sebe, Viku Lopyrevu i Tašu, koje su moderirali neuspele šale i govorile: „Pa, Nedeljna škola humora, bolje da to precrtamo.” Složenost posla je bila i u tome što su stihovi koje sam napisao bili prirodni za Viku i Taš, i što su se osjećali ugodno izgovarajući ih. U cjelini, mislim bio je to zanimljiv i potcijenjen projekat koji je bio ispred svog vremena».

Najpoznatiji Cherdantsev projekat na NTV-Plusu bio je program 90 minuta, talk show o fudbalu koji se emitovao nakon svakog kola RFPL-a. Danas se ovaj program najčešće pamti po tome što je svaki broj bio veoma dugačak.

„Pokušali smo da sve uredimo na način da svako ko je zainteresovan za fudbal gleda naš kanal od subote ujutru do nedelje kasno uveče“, kaže Čukovski. - Čerdancev i Čerdancev su se uvek prepirali oko toga da li „90 minuta” treba da ima jasan tajming. Džordž bi mogao da se uključi u ovaj program - 2 sata, 2,5, duže. Iako mi je prije toga cijelu sedmicu znao reći: “Ne više od 1,5 sat, nikako, nikad.” Tada sam svima rekao: “Ne vjerujte. Biće ih onoliko koliko treba." I bio je zanesen za 2,5 sata, jer nije živeo samo za ovaj program, već i za fudbal, što mu je dalo temu za beskrajnu diskusiju. Naravno, svi smo bili svjesni da se internet šali o vremenu održavanja programa. Razgovarali smo o tome da li je potrebno boriti se protiv toga ili da radimo ono što smatramo potrebnim. Na kraju smo se odlučili na drugu.

Čerdancev kaže da kada je zadatak programa da prikaže pregled svih mečeva turneje i razgovara o svakoj, kratko vreme je nemoguće: „Moramo odlučiti ko je bio menadžment kanala na kojem je program objavljen. Bio je to kanal Nash Football, koji je producirao NTV-Plus po narudžbi Liga TV.

Program 90 minuta plus također je naručila Liga TV. Šef nogometnog kanala Nash, kao i cijele sportske direkcije NTV-Plus, bio je Dmitrij Čukovski. Nikada nije tražio da se program skrati. Štaviše, kao odgovor na moje predloge da se preispita format programa, za koji sam se i sam osećao neprijatno da vodim duže od 2,5 sata, Čukovski je odgovorio da „90 minuta“ ne treba tretirati kao klasičnu TV emisiju, već kao večernju emisiju posvećenu Rusko fudbalsko prvenstvo, koje nema strogi hronometrijski okvir - koncept koji, u okviru specijalizovanog kanala na kojem nema reklama, ima pravo da postoji. Kao što je vrijeme pokazalo, potpuni pregled 8 mečeva turneje s punim razgovorom o svakom od njih nemoguć je u kompaktnijem obliku.

Naslednik "90 plus", program "8-16", takođe traje više od dva sata, iako je Aleksandar Šmurnov, kada je preuzeo projekat, postavio sebi zadatak da značajno smanji merenje vremena. Inače, primjer sličnog programa o državnom prvenstvu, koji ću, nadam se, jednog dana ipak moći snimiti na našoj saveznoj televiziji - italijanskom Controcampo - traje 2,5 sata.

Godine 2013. razgovor o taktici u programu 90 minuta u intervjuu za Sports.ru uništio je Leonid Slutski.

“Postoje mnoge stvari koje me nerviraju. Posebno - analitički programi. Vjerujem da su ljudi koji su u struci toliko godina u obavezi da nekako razumiju istu taktiku, u situacijama igre. Ne razumijem ovu nesposobnost. Kad se pauza između priča o utakmicama otegne sat vremena uz raspravu o taktici... Čekate trenutke utakmice, ali umjesto toga čujete nevjerovatne stvari, jednostavno nevjerovatne.

- Na primjer?

- Kao što je epizoda ispričana. Ko treba da trči gde, ko treba da se sastaje, ko treba da se suzi. Samo fantastične situacije.

Cherdantsev je tada rekao da su riječi Slutskog zvučale uvredljivo: „Iz njegovih riječi ispada da se svi ljudi koji raspravljaju o taktici u programu 90+, a to su njegove kolege - treneri i stručnjaci, jednim zamahom šalju na nesposobne likove. Sramota za ljude koji dolaze na program koji zanimljivo pričaju o taktičkim aspektima igre. Uvijek pokušavam izbjeći komentare komentatora ili novinara u programu. Pokušavamo razgovarati o drugim stvarima. I stručnjaci dolaze da analiziraju.

Tada su se Slucki i Cherdantsev pomirili: trener CSKA je došao u programski studio odmah nakon gostovanja s Rostovom (CSKA je do tada osvojio prvenstvo). Emisija je trajala 2 sata i 39 minuta.

Cherdantsev i hipoteka

Postoji legendarni mem o Cherdantsevu - "Zhora-hipoteka". Verovatno je Čerdancev prvi put rekao o pozajmici u intervjuu za Sports.ru 2009. (naslov: „Postoje komentatori od kojih mi je muka”): „Kriza mi je, paradoksalno, dobro došla. Skupi voditelji ne mogu da se pomire sa činjenicom da nekadašnji honorari sada ne dolaze u obzir. Nisam toliko skroman, samo mislim da bilo koji posao košta, ali ne previsoko. Ne znam da li je to povezano sa ovim utakmicama ili sa programom na federalnom kanalu, ali su počeli da zovu mnogo češće. Ovo čini život mnogo lakšim. Imam bebu, kredit u dolarima.

U jednom trenutku, hipotekarni mem je postao toliko popularan da su se za njega zainteresovale reklamne agencije.. „Čini se da su me 2015. pokucali poznanici“, prisjeća se Jurij Dud. - Pripremali su projekat za neki brend i bili su im potrebni poznati ljudi iz sveta sporta sa hipotekama. Yura Cherdantsev je bio broj jedan na njihovoj listi želja. Ali nije išlo dalje od planova: ili je projekat prekinut, ili je ova agencija izgubila tender.”

U januaru ove godine na sajtu Match TV-a su predložili postavljanje pitanja komentatoru, neko je pitao: „U kojoj banci ste podigli hipoteku, na koju kamatu i kolika je mjesečna uplata“? Čerdancev je odgovorio: „Srećom, dugo nemam hipoteku, iako sam je jednom imao. Ovo je loša priča. Uzeo sam kredit prije krize 2008. godine, i to u dolarima, jer je kamata bila mnogo manja. A onda je udarila kriza, a isplata se udvostručila zbog kursne razlike. Upravo smo dobili sina, žena mi nije radila, tako da nije bilo lako. Ali uspjeli smo, iako smo jedva sastavljali kraj s krajem zbog ove pozajmice. Srećom, zatvorio sam ga prilično brzo. I od tada, već dugi niz godina, u principu nisam uzimao nikakve kredite i hipoteke. U Rusiji se krediti izdaju po tako nepovoljnim uslovima da mi se u našem nestabilnom vremenu čini da je uključivanje u ovo jednostavno suludo.” Drugi komentator je rekao da nikada ne odgovara na "Zhora", samo na "Yura". “Nekako se to odmah dogodilo, Yura i Yura. Ali ne daj Bože da pozovete Jurija, on se odmah prelije “, objasnio je Aleksej Andronov za Sports.ru.

U avgustu ove godine, Cherdantsev je napisao sljedeću reprizu na Twitteru (već izbrisana):

Cherdantsev i najskandalozniji meč posljednjih godina

Utakmica 12. kola Premijer lige sezone 2015/16 Ural - Terek (1:4) kao da su se složili gotovo svi koji su je gledali. U emisiji “Poslije fudbala” utakmica je analizirana na sljedeći način.

Georgij Čerdancev:“Utakmica je izazvala dosta priče. Neki su smatrali da Ural, koji je izgubio velikim rezultatom od Tereka, nije dao sve najbolje, recimo, sto posto i da se trebao bolje boriti na terenu. "Ural" je zaista odigrao meč apsolutno katastrofalno. Ali Ural je do ovog susreta došao sa serijom od 3 utakmice bez rezultata, uz jedan postignut gol. Terek pak nije izgubio 4 meča zaredom i završio je na samom vrhu tabele. Dmitry, kako objasniti grešku golmana Urala?

Dmitrij Bulykin:“Koliko sam shvatio, golman je mlad, a ponekad se to dešava kada donose lopte. Kada je doneo ovu loptu, verovatno je ekipa malo spustila glave. A onda su momenti odmah počeli da nastaju, kako mi se čini. I tu je već bilo teško zadržati Terek, koji je realizirao sve svoje šanse.

Georgij Čerdancev:“Pa, potpuni neuspjeh Urala u drugom poluvremenu, zar ne?”

Konstantin Genich:“Hm... (nakon pauze) Moramo dati tačnu procjenu ovog meča... Ural je u ovom susretu bio mnogo lošiji nego u domaćim utakmicama sa Zenitom i Spartakom. Čak je i trener to priznao. Vadim Skripčenko je posle utakmice rekao: "Ne razumem šta se desilo posle 32. minuta."

Georgij Čerdancev:"Možda je bila teška utakmica u Permu?"

Konstantin Genich:„Terek je takođe imao 120 minuta sa Ufom. Štaviše, izgubljena utakmica. Ali Ural je ipak pobijedio, a ovdje su emocije bile potpuno drugačije. O tome da je to bila katastrofalna utakmica za Ural - ako govorimo isključivo sa sportske, fudbalske tačke gledišta - se i ne govori. Naravno, ne možete igrati tako. Kod kuće, sa svojim navijačima, trebalo bi da te bude sramota, mislim.

Utakmica "Ural" - "Terek" u programu "Posle fudbala" bila je posvećena 4 minuta i 40 sekundi (2 minuta 35 sekundi diskusije u studiju + direktan govor predsednika "Urala" Grigorija Ivanova, glavnog trenera " Terek" Rašid Rakhimov i potpredsjednik Vlade Vitalij Mutko).

Komentari na Sports.ru su bili sljedeći:

Cherdantsev-kolumnista

Čerdancev je neko vrijeme bio i kolumnista na web stranici Match TV. Kao i svi komentatori, diktirao je svoje kolumne, iako je u početku sam želeo da ih piše, rekao je za Sports.ru uposlenik Match TV-a. Kao rezultat toga, Cherdantsev je, prvo, tražio da mu pokaže tekstove kolumni prije objavljivanja, a drugo, napisao je ono što je urednik izrezao, često s novim greškama.

“Bilo je jasno da on sebe ne smatra samo komentatorom, već i piscem, majstorom umjetničke riječi”, kaže uposlenik Match TV-a. - Jedna njegova beleška je skraćena, uređena, ispravljene sve greške - dovedene u manje-više čitljiv oblik. Ubrzo nakon objavljivanja, Cherdantsev je zahtijevao da se sve vrati kako je rekao i uvjeravao. Nakon tog incidenta, Čerdancevovi tekstovi su stavljeni na sajt bez izmena i skraćenica - u gigantskom, najčešće teško čitljivom formatu.

Sjećam se njegovog rukovanja. Svaki put kada je nevoljko, tromo pružio ruku, ruka mu je bila napola opuštena, napola se rukovao, napola kao da daje pet. I u tome je bilo nečeg snishodljivog. Ali u isto vrijeme, Cherdantsev nije poslao i ponašao se općenito adekvatno. Bio je jedan slučaj kada je jednu kolumnu - već izdiktiranu i spremnu za objavljivanje - odbio u posljednjem trenutku. Nije objasnio zašto, ali se izvinio.

U isto vrijeme, uvijek su dobro čitali Cherdantseva. Kazan, Šmurnov, uopšte, niko nije čitao. Samo je Nobel čitan bolje od njega, kada je imao velike insajdere. Cherdantsev je došao kada je tema bila dobro odabrana i kada je bio sjajan naslov. Tada je znao kako da isprovocira čitaoca, sagleda temu iz neočekivanog ugla i izazove interesovanje. Ponekad se Cherdantsev zanosio i počeo je bičevati gluposti - ali to je bolje nego biti dosadno.

Kada je Dzičkovski došao na stranicu, Cherdantsev je prestao pisati kolumne, došlo je do pregleda odnosa s komentatorima, na kraju su ostali Genich, Trushechkin i Nobel, i dalje je postojao naslov „Komentator dana“. Postojao je problem sa Čerdancevom, trebalo je da piše ove kolumne besplatno, ali je onda tražio da ih posebno plati. Nismo se dogovorili oko cijene."

Cherdantsev i European Football Week

Jedan od prvih programa koji je vodio Cherdantsev bila je Evropska nedelja fudbala. Sada je to teško zamisliti, ali početkom 2000-ih TNT je u nedjelju popodne dva sata zaredom prikazivao vrhunske trenutke vrhunskih evropskih prvenstava. U početku ga je vodio Andronov, a zatim je prešao na Cherdantseva. „Kada je radio program, njen tajming se smanjio, počela je da izgleda malo drugačije“, kaže Andronov. - Tada sam se umorio od izrade ovakvog programa, tehnološke mogućnosti su bile neuporedive sa sadašnjim. A kada nam je rečeno da će program biti vremenski kraći, postalo je jasno da na njemu ne treba toliko ljudi. Odlučili smo da se samo prepustimo novom timu.”

Cherdantsev kaže ovo: „Uprava TNT-a odlučila je da promijeni voditelja i napravila je izbor u moju korist, naš direktor Aleksej Burkov podržao je moju kandidaturu. Začudo, nakon skoro 20 godina ljudi mi prilaze i zahvaljuju mi ​​na tom programu. Baš pre neki dan, jedan mladić je izašao na ulicu i rekao: „Hvala vam za Evropsku nedelju fudbala i za moje srećno detinjstvo. Bilo je to prije mnogo godina, tada je TNT bio potpuno drugačiji kanal, drugi format. Na tom TNT-u postojanje fudbalskog programa je bilo sasvim prikladno. Program su zatvorili iz uobičajenih televizijskih razloga: TNT je promijenio koncept emitovanja i fokusirao se na zabavni program.

Cherdantsev i oglašavanje

Kako je rekao za Sports.ru zaposlenik reklamne agencije koja sarađuje sa Match TV-om, Cherdantsev je najtraženija osoba na kanalu među oglašivačima. „Jura zna kako da se proda, zna da odbrani svoj proizvod“, kaže sagovornik Sports.ru. - Uslovno, ako formira program i ako mu dođe sponzor, maksimalno profesionalno se bavi time. Cherdantsev program "After Football" je najzasićeniji sponzorima na kanalu. Jasno, Nissan je tamo stabilan. Sada postoji Alfa-Bank. On zna kako da se proda."

Kako je postalo poznato Sports.ru, nakon utakmice Rusija - Portugal na Kupu konfederacija "Match TV" je imao skandal sa jednim od sponzora - brendom piva Bud. Cristiano Ronaldo je proglašen za najboljeg igrača utakmice. Glasanje je bilo od strane publike, a nagrada je bila sponzorirana, uručio ju je Bud. Nakon utakmice, Cherdantsev je u eteru prokomentarisao Ronaldovu pobjedu: „To je zato što pop muzika pobjeđuje na ovom turniru. Igrač utakmice, Dmitrij (obraća se Gubernijevu - Sports.ru), je Igor Akinfejev. Ovo govore ljudi koji su gledali fudbal. A prema ljudima koji glasaju za one koje poznaju, Cristiano Ronaldo je pobijedio." Nakon toga, Guberniev je morao da kaže reklamni tekst o sponzoru, Budu. Na riječi "Bud bezalkoholičar - zvanični sponzor..." nasmijali su se i sam voditelj i jedan od gostiju emisije. „Učinimo to ponovo da poštujemo oglašivača“, rekao je Guberniev i ponovo počeo da govori reklamni tekst.

Bud je bio uvrijeđen riječima Cherdantseva, sukob je morala riješiti komercijalna služba kanala. Kao rezultat toga, u jednoj od sljedećih emisija, Cherdantsev je rekao o glasanju za Bud: „Ovo je vrlo zanimljiva tema, jer uključuje još više ljudi u proces navijanja i pažljivije praćenje meča. Dakle, činjenica da se nakon svake utakmice na ovom Kupu konfederacija određuje najbolji igrač je jako dobra i govori o tome koliko je publika počela da razumije fudbal. Jer u mnogim slučajevima nije samo glasanje za koga najbolje poznajem, već zapravo, ove zvijezde povlače utakmice.

Cherdantsev i prijateljstvo

Čerdancevov najbliži prijatelj na utakmici je Aleksandar Šmurnov. S Đorđem se, kaže, sprijateljio nakon što se ispostavilo da su njihove vikendice veoma bliske.

„Naše porodice su prijatelji, to se dogodilo tako neočekivano, bilo je iznenađujuće slučajno da su naše dače došle u naše porodice od svojih žena“, kaže Šmurnov. - Ipak, sada su ovo glavne dače i Cherdantseva i Shmurnov. Moskovska oblast je tako velika, a udaljeni su 100 metara. Tada smo se Mihail Melnikov i ja vozili do moje dače, a onda je Melnikov rekao: „Šta Čerdancev radi ovde?“ Ja kažem: "Nemam pojma." Od tada, naša djeca su prijatelji, mi sami smo prijatelji.

Da mi Cherdantsev nije bio toliko interesantan kao osoba, vjerovatno ni jedna dača ne bi pomogla. U jednom trenutku sam shvatio da sam veoma zainteresovan za razgovor s njim. Prošlo je još nekoliko godina i shvatio sam da je on pravi drug. Sjećam se jedne večeri kada sam se jako naljutio na svog sina Vanju, a Čerdancev je išao cijelo veče i pomagao nam da se pomirimo - kao komšija i prijatelj. I tada mi je bilo toplo, teško je objasniti.

Razgovaramo o pozorištu, njegovim poslovima, mojim poslovima, istoriji, politici, ženama, vinu, automobilima, putovanjima, svemu. On je tip sa kojim možete sjesti i razgovarati o svemu. Mislim da se mnogi prema njemu odnose s poštovanjem, samo treba razumjeti njegov status koji on sebi stalno daje i naglašava. Njegova, možda, čak i bahatost prema strancima - oni ga se boje, klone ga, ali to su oni koji ga ne poznaju.

Početkom decembra 2016. Cherdantsev i Shmurnov komentirali su meč između Chelseaja i Manchester Cityja. Tokom utakmice su prešli na povišen ton, mnogima se činilo da su se komentatori posvađali baš u eteru.

„Onda smo se stvarno posvađali“, kaže Šmurnov. “Zato što je rekao: 'Zašto imate pravo da navijate za City? Rekao sam: "Zato što danas igraju bolje, zabrinut sam za ovaj tim." Navijam za nekoga u svakom meču. Tada smo ustali jedni protiv drugih, ali iznutra je svako od nas riješio, prije, jedan teatralni zadatak. Bila je to iskreno postavljena pozorišna predstava. Malo je vjerovatno da bismo, da smo stavljeni na spiskove, počeli da se tučemo. Odnosi među nama su tada postali bliži tek kada smo u eteru odsvirali nešto uočljivo.

Bivše kolege Cherdantseva na NTV-Plus kažu da su u prvim godinama rada kanala gotovo svi komentatori bili prijatelji. „S njim me povezuje finale Lige šampiona 97, koje smo gledali kod mene, kupivši užasnu votku i kucajući hranu u Mekdonaldsu“, priseća se Aleksej Andronov. - Finale Lige šampiona, gde Nemci igraju sa Italijanima - Juventusom i Borusijom - definitivno je bio povod da se okupimo. Tada smo lakše živjeli, niko nije imao porodice. Svi smo bili mladi ljudi. Nisu svi imali ni 10-15 godina starog Žigulija, ali u njihovim je očima bio vatreni entuzijazam.

Danas bivše kolege uglavnom govore o Čerdancevu, da su sa njim održavali dobre odnose. Neki kažu da je s godinama postalo teže komunicirati, ali to ne objašnjavaju toliko prirodom komentatora, koliko činjenicom da su svi sazreli, osnovali porodice i postali ambiciozniji.

„Odrasli smo i prestali da budemo šmrkavi dečaci“, kaže Dmitrij Čukovski. - Imamo porodice, već smo počeli da razmišljamo o unucima. Mi smo prilično emotivni ljudi, pa smo 25 hiljada puta kvarili međusobne odnose i isto toliko puta uspeli da ih popravimo.

Cherdantsev ima jedinstven kvalitet u odnosu na ljude sa kojima radi. Pridružio im se u svakoj gluposti, bio spreman da brani njihove interese pred šefovima bilo kog nivoa. Siguran sam da su skoro svi ljudi koji su sa njim radili u timu zadržali dobar odnos prema njemu. Istovremeno, sa spoljnim svetom, uvek je dozvoljavao sebi da bude prilično zajedljiv, napet. Ovo je druga strana slave, druga strana svakog ko gleda u TV kameru dva sata, shvativši da ima puno ljudi s druge strane koji će reći: „Ooo, tavan opet priča neke gluposti .” Otvarate se u ovom trenutku, ranjivi na bilo kakve prigovore i tvrdnje ljudi koji sjede na kauču. Mislim da ih je Čerdancev doživljavao i doživljava ranjivo, samo je naučio tokom godina da se prema njima ponaša drugačije.

Cherdantsev je najpopularniji fudbalski stručnjak i voditelj programa na glavnom kanalu. Možete se iritirati koliko god želite, ali to je tako."

Cherdantsev i Internet

Cherdantsev je stalna meta korisnika interneta, ovdje ga kritikuju iz gotovo bilo kojeg razloga. U decembru 2015. na blogu Andreja Ponomarjeva „Kralj i šala“ objavljena je objava „Zašto je Čerdancev najpodliji novinar u Rusiji“. Čak i bez uključivanja tekstova Sports.ru u feed, postigao je više od 3 hiljade pluseva i 130 hiljada pregleda.

„Pet dana kasnije, na Match TV-u je bio veliki talk show povodom žrijeba Eura 2016 – isti onaj u kojem je Alexander Gordon stenjao na kauču za goste“, prisjeća se Jurij Dud, koji je bio i voditelj programa KultTour na tog vremena. - Kada je Cherdantsev izašao iz svlačionice i naletio na mene, nastala je pauza oko sekunde. Pauzu je prekinuo Jura: pa, jesi li shvatio da bih ga na sastanku oborio s nogu? Na sljedećem planiranom sastanku KultTure došli smo na ideju: da obnovimo legendarnu emisiju Prvog kanala "Kralj prstena" tačno jednom? Cherdantsev protiv Ponomarjeva u pravom ringu sa pravim rukavicama pod nadzorom pravog sudije. Biće to bomba: odgovaraće na reči, rešavati pitanja, grliti se, praviti bar nekakav spektakl. Natalya Bilan je dala zeleno svjetlo na ideju, ostalo je da se složimo sa učesnicima. Ponomarjovu nismo ništa rekli dok nismo čuli Čerdancevljev odgovor. Mislim da će iz ovog teksta prvi put čuti za sav ovaj pokret. Avaj, Jura je odbio. On je objasnio da ne želi da proslavi svog protivnika. Šteta: izgleda da su i KultTura i cijeli kanal imali šansu.

U junu 2016. godine, na konferenciji u Sankt Peterburgu, Georgij Čerdancev je održao predavanje tokom kojeg je napao Pavla Gorodnickog, glavnog urednika veb-stranice „Dželat“. " Da li je dželat došao? Ne? Iznervirana, to jest. Ima mnogo dželata okolo, razumeš? Svi su dželati. Imam 15 godina, skinuo sam pelenu, i ja sam dželat. Sjedit ću na internetu i nekažnjeno žigosati sve”, rekao je Čerdancev (ovaj monolog počinje u 37:09).

Kao odgovor, Gorodnitsky je predložio da se komentator sastane lično, ali to se nije dogodilo: Cherdantsev nikada nije stupio u kontakt.

U razgovoru za Sports.ru, Cherdantsev je rekao o internetu: „Lako se zaštititi [od onoga što pišu o njemu]: ne morate upisivati ​​svoje prezime na Google. Profesor Preobraženski je savetovao da se ujutro ne čitaju sovjetske novine, siguran sam da bi isto rekao i za internet.

fotografija: instagram.com/cherdantsev71 (1,4,6,7,9-11); 816room; okvirni kanal "Naš fudbal"; youtube.com/MATCH TV; RIA Novosti / Anton Denisov

Georgij Čerdancev je popularni ruski novinar, TV i radio voditelj, sportski komentator na kanalima NTV, NTV-Plus i Match TV. Zaljubio se u fudbalske navijače zbog svog emotivnog, živahnog stila komentara. Georgij Čerdancev rođen je 1. februara 1971. godine u glavnom gradu Rusije - Moskvi. Majka mu je kandidatkinja nauka, istraživač, a otac doktor nauka, profesor. Roditelji budućeg novinara su zbog posla dugo bili odsutni od kuće, pa je baka bila angažovana na odgoju Đorđa.

Godine 1976. omiljeni tim glave porodice ("Spartak") izletio je iz prve divizije, zauzevši pretposljednje mjesto u prvenstvu. Videvši da mu je otac neraspoložen, mali Goša je prišao majci da sazna zbog čega je tačno njegov otac uznemiren. Žena je sve jasno objasnila. Od tog trenutka, pametni dečko je počeo da navija za crveno-bele izvan svojih godina.


Godine 1978. počeo je pratiti poziciju tima na tabeli u Sovetsky Sportu, a godinu dana kasnije svjesno je gledao "zlatnu" utakmicu protiv FC Gurije. Iste 1979. roditelji su sina poslali u fudbalsku sekciju, koju je organizovao entuzijastičan profesor fizičkog vaspitanja. U to vrijeme učiteljica pjevanja je pozvala majku budućeg novinara da mladog talenta da u muzičku školu, ali tata je bio skeptičan prema ovom prijedlogu, preferirajući sport.


Godine 1981. trener je otišao u Omladinsku sportsku školu Spartak-2, povevši sa sobom najtalentovanije momke, uključujući Cherdantseva. Za 6 godina gostujućih utakmica i takmičenja, George je zaradio mnoštvo diploma i medalja. Nakon završetka engleske specijalne škole, postavilo se pitanje izbora univerziteta. Moja baka je više voljela MGIMO, ali moj otac je insistirao na MSU, za koji nije bila potrebna komsomolska karta za ulazak (nisu prihvatili MGIMO bez dvogodišnjeg komsomolskog iskustva).


Desilo se da je budući komentator poslat u školu sa šest i po godina, a sa šesnaest i po već je bio brucoš na romano-germanskom odsjeku Filološkog fakulteta Moskovskog državnog univerziteta (specijalnost „prevodilac i nastavnik engleskog jezika"). Nakon što je diplomirao na univerzitetu, 1992. godine, Georgij je kratko vrijeme radio u pravnom odjelu rusko-italijanske kompanije, a zatim je, odlučivši da stekne drugo visoko obrazovanje, upisao Ekonomski fakultet MGIMO-a.


Istina, mladić nije uspio da je završi zbog neočekivanog poziva u vojsku. Porodica je morala da uloži mnogo napora da momka zadrži iza sebe bez mita i kršenja zakona. Sjedeći bez posla za TV-om i gledajući Fudbalski klub, Georgi je saznao za pokretanje prvog plaćenog satelitskog sportskog kanala u Rusiji, NTV-Plus, i odlučio je tamo poslati svoju biografiju, jer nije bilo gotovih stručnjaka za tu oblast. sportske televizije u to vrijeme.

Sportski komentator

Godine 1996. Cherdantsev je, kao dopisnik, primljen u osoblje programa Fudbalskog kluba, u kojem je Georgij radio 4 godine. Od 1999. do 2001. bio je voditelj programa Evropske sedmice fudbala. U periodu od 2004. do 2007. godine radio je kao press službenik RFPL-a. Georgije je 2008. postao voditelj Noći fudbala na NTV-u, a napustio ga je 2011. Tokom 2000-ih, Cherdantsev je radio i na programima Countdown, 2:1 i Postscript.


Od 2005. do avgusta 2013. bio je voditelj emisije Slušamo fudbal na radio stanici Srebrna kiša. U avgustu 2013. godine imenovan je za direktora TV kanala NTV-Plus Sport Plus. Tamo je Džordž komentarisao utakmice italijanske serije. Takođe, pod njegovim strogim nadzorom, održane su utakmice Svjetskog prvenstva 2002., Evropskog prvenstva 2008. i Svjetskog prvenstva 2014. (prenos se odvijao na Prvom kanalu). Između ostalog, Cherdantsev je komentirao tri finala Lige prvaka (2003., 2007. i 2015.).


Emisija "Nakon fudbala sa Georgijem Čerdancevim"

Novinar je u avgustu 2013. godine imenovan za direktora TV kanala Sport Plus. Na istom kanalu 2014. godine jedan muškarac je vodio Olimpijski kanal iz Sočija, u paru sa radijskim voditeljem Sport FM, koji je u to vrijeme bio TV voditelj.


Godine 2016. kreativna biografija Cherdantseva dopunjena je novim dostignućem: Georgy, zajedno sa ponovo oglašenom video igrom FIFA 2016. Važno je napomenuti da su programeri, Electronic Arts, lobirali za presnimavanje u samo tri zemlje: Rusiji, Njemačkoj i Poljskoj. Kao rezultat toga, kolege su tri mjeseca komentirale situaciju simulatora svjetskog fudbala, u kojem su morali izgovoriti oko trideset hiljada redaka.

Vrijedi napomenuti da se u periodu sinkronizacije igre Georgij nije odvajao od svog stalnog rada, nastavljajući da glumi na TV-u. Iste godine novinar je posjetio humoristički program kanala TNT Comedy Club, na kojem je zajedno sa rezidentima emisije, USB grupom, snimio dva muzička spota o ruskoj fudbalskoj reprezentaciji: prvi u slučaju da tim pobjeđuje na Euru, a drugi - u slučaju njenog eliminacije sa turnira.

Lični život

Cherdantsev je izuzetno revan prema temi pokrivanja svog ličnog života. Uprkos činjenici da je radijski voditelj oženjen i ima dijete, na webu praktički nema informacija o njegovoj vezi sa ljepšim polom. Pouzdano se zna da je Džordž već dugi niz godina legalno oženjen. Nadežda (supruga komentatora) nema veze sa sportom ili novinarstvom i nije medijska ličnost.


Žena je uvek saosećala sa činjenicom da se njen muž danima nije pojavljivao kod kuće, bezglavo se upuštajući u posao na snimanju sledećeg programa. Nadežda vjeruje svom mužu, pa stoga materijali o Cherdantsevovim romanima s ovom ili onom osobom, koji se povremeno objavljuju u žutoj štampi, ne izazivaju ništa osim smijeha kod žene.


Supruga TV voditelja podarila mu je sina. Andrei Cherdantsev, kao i njegov otac, zainteresovan je za fudbal. Vidjevši žudnju voljenog djeteta za sportom, novinar snažno podržava njegovu želju. Tako je ovog ljeta muškarac poslao dijete u ljetni fudbalski kamp Akademije kluba Juventus. Upravo je ovaj evropski vrhunski klub prvi otvorio filijalu u Rusiji. Sve metode razvoja treninga su zvanično patentirane, treneri prolaze posebnu obuku u Italiji.


Fudbalska akademija Juventus u Rusiji

Trenutno se Akademija nalazi na stadionu Meteor, ali će se bliže zimi preseliti u regiju Fili, gdje će momci imati šik uslove za učenje zimi (uključujući i bazen). I iako je sam TV voditelj više puta izjavio da od svog sina ne planira da napravi profesionalnog napadača ili golmana, činjenica da Andrei pokazuje iskreno interesovanje za sport ga čini veoma sretnim.

Georgij Cherdantsev sada

U 2017. Cherdantsev raduje gledaoce kanala Match TV analizom predstojećih i prošlih utakmica u programima Sve za fudbal!. i "Poslije fudbala". Georgy također nastavlja komentirati fudbalske sukobe između timova. U junu-avgustu njegov rekord je dopunjen susretima prvog kola ruske Premijer lige SKA-Khabarovsk - Zenit, sedmog kola ruskog prvenstva Spartak - Lokomotiva i španskog Superkupa Real Madrid - Barcelona.


Između ostalog, u njegovom

    Cherdantsev Georgij Vladimirovič

    Cherdantsev, Georgije- Cherdantsev Georgij Vladimirovič, rođen je 1. februara 1971. godine u Moskvi. Sportski komentator, TV i radio voditelj. Diplomirao na romano-germanskom odsjeku Filološkog fakulteta Moskovskog državnog univerziteta 1992. godine. Od 1982. do 1989. igrao je u ... ... Wikipediji

    Cherdantsev Georgij- Vladimirovič, rođen je 1. februara 1971. godine u Moskvi. Sportski komentator, TV i radio voditelj. Diplomirao na romano-germanskom odsjeku Filološkog fakulteta Moskovskog državnog univerziteta 1992. godine. Od 1982. do 1989. igrao je u prvenstvu Moskve u ... ... Wikipediji

    Georgij Vladimirovič Čerdancev- ... Wikipedia

    Cherdantsev- prezime. Poznati nosioci Cherdantsev, Gleb Nikanorovič (1885 1958), istaknuti sovjetski geograf, ekonomista i kartograf, doktor ekonomskih nauka (1936), profesor (1924), akademik Akademije nauka Uzbekistanske SSR (od 1956), kor. od 1943. ... ... Wikipedia

    Oleško, Aleksandar Vladimirovič- Aleksandar Oleško ... Wikipedia

    Filološki fakultet Moskovskog državnog univerziteta- postoji u samostalnom obliku od 1941. Do 1920-ih postojao je jedinstven istorijsko-filološki fakultet Moskovskog carskog univerziteta (tada Prvi Moskovski državni univerzitet), a kasnije, u okviru tzv. humanitarne politike univerziteta ... ... Wikipedia

    Spisak počasnih veterinara Ruske Federacije- Dodatak članku Počasni doktor veterinarske medicine Ruske Federacije Sadržaj 1 Republika Altaj ... Wikipedia

    Spisak zaslužnih naučnika Ruske Federacije za 1997- Spisak naučnika koji su 1997. godine dobili titulu "Počasni naučnik Ruske Federacije": Averčenkov, Vladimir Ivanovič, doktor tehničkih nauka, profesor, šef katedre Brjanskog državnog tehničkog univerziteta ... ... Wikipedia

    Spartak (fudbalski klub- Spartak (fudbalski klub, Moskva) Ovaj izraz ima druga značenja, pogledajte Spartak (značenja). Ovaj izraz ima druga značenja, vidi Spartak (Moskva). Spartak Moskva ... Wikipedia

Komentator Georgij Čerdancev jedan je od najboljih fudbalskih analitičara na domaćoj televiziji. Trenutno je voditelj brojnih sportskih programa.

kratka biografija

Budući komentator Cherdantsev rođen je u Moskvi 1. februara 1971. godine. Dječakovi roditelji su većinu vremena provodili na Moskovskom državnom univerzitetu, gdje su radili kao istraživači na Biološkom fakultetu. Stoga je Džordža odgajala uglavnom njegova baka.

Godine 1992. Cherdantsev je uspješno diplomirao na Odsjeku za romano-germanske jezike Moskovskog državnog univerziteta. Međutim, momak nije krenuo stopama svojih roditelja i nije ostao da radi na fakultetu.

U periodu od 1982. do 1989. igrao je kao dio amaterskog fudbalskog kluba Spartak-2 u prvenstvu Moskve. Međutim, ubrzo je bio prisiljen napustiti sport, nakon što je zadobio ozbiljnu povredu koljena, čiji recidivi dugo vremena nisu dozvoljavali momku da se bavi svojim omiljenim hobijem.

Komentator Cherdantsev, čija je fotografija predstavljena u materijalu, ima nekoliko specijalnosti - nastavnika stranih jezika (engleskog, talijanskog) i prevoditelja. Nakon diplomiranja na visokoškolskoj ustanovi, radio je u oblasti bankarskih usluga, u turističkoj kompaniji, kao utovarivač u lučkom skladištu dok je živio u Istanbulu.

Kako se Čerdancev zainteresovao za fudbal?

Džordž je naučio o fudbalu sa 6 godina. Otac budućeg komentatora bio je nasljedni navijač Spartaka. Prema Cherdantsevovim memoarima, on je počeo da brine za ovaj tim 1976. godine, kada je klub ispao u nižu ligu. Tada je momkov otac bio ozbiljno uznemiren zbog ovog događaja. Stoga je George čvrsto odlučio: kako papa ne bi imao loše raspoloženje, morate na svaki mogući način podržati moskovski fudbalski klub.

1979. dječak je prvi put pohađao čas u fudbalskoj sekciji koju je organizirao školski nastavnik fizičkog vaspitanja. Učitelji su preporučili Džordžovim roditeljima da ga pošalju u muzičku školu, s obzirom na dečakov talenat za sviranje muzičkih instrumenata. Međutim, momkov otac bio je krajnje skeptičan po pitanju ove opcije. Stoga je dječak na kraju prestao da igra fudbal.

Kako je Georgij Čerdancev završio na televiziji?

Nakon što je izgubio poziciju kancelarijskog radnika, Georgij je sate provodio bez posla pred televizijskim ekranom. Jednog dana, budući komentator Cherdantsev pomislio je zašto se ne okušati kao fudbalski analitičar. Saznavši da se uskoro otvara prvi domaći satelitski sportski kanal, Georgi je odlučio da pošalje svoj životopis na razmatranje. Uostalom, na televiziji nije bilo toliko ljudi koji su bili dobro upućeni u fudbal, imali ustaljeni govor i znali nekoliko jezika.

U špici programa Fudbalskog kluba, Cherdantsev je vidio broj faksa, kojim je poslao pismo urednicima mladog TV kanala. Već istog dana, tokom uzvratnog telefonskog poziva, Georgiju je saopšteno da nemaju pojma kako se može nositi sa dužnostima TV voditelja s iskustvom u banci i turističkoj kompaniji. Međutim, prisustvo diplome Moskovskog državnog univerziteta i poznavanje stranih jezika ovdje su odigrali ulogu. Nakon što je prošao intervju, Cherdantsev je primljen na probni period, a nedelju dana kasnije zaplet TV magazina koji je izgovorio bio je u eteru analitičkog fudbalskog programa.

Karijera

Fudbalski komentator Cherdantsev je u osoblju sportskog kanala NTV-Plus od 1996. godine. U početku je Georgeu povjereno mjesto prevodioca. Kasnije se njegov glas počeo pojavljivati ​​u kratkim izvještajima, malim zapletima i pregledima fudbalskih događaja. Međutim, pravi uspjeh došao mu je nakon što je dobio mjesto dopisnika u popularnom analitičkom programu Vasilija Utkina "Fudbalski klub".

Prvi meč, koji je već pratio sportski komentator Cherdantsev, datira iz 1998. godine. Kako se prisjeća sam voditelj, bila je to utakmica između reprezentacija Norveške i Italije na Svjetskom prvenstvu u Francuskoj.

U periodu od 1999. do 2009. komentator Cherdantsev je bio jedan od stalnih koautora analitičkog programa Slobodan udarac, koji se emitovao sedmično na kanalu NTV Plus Football.

2013. dogodio se pravi iskorak u Džordžovoj karijeri. Povjereno mu je mjesto šefa novog sportskog TV kanala Sport-Plus. Ovdje je komentator Cherdantsev bio jedan od voditelja programa Olimpijskog kanala, koji je pregledao događaje na međunarodnim takmičenjima u Sočiju.

Trenutno, Georgij redovno služi utakmice italijanskog fudbalskog prvenstva, utakmice Lige šampiona, a drži i poziciju voditelja programa After Football na kanalu Match-TV.

Nedavno su za PES-2016 angažovani ruski komentatori. Cherdantsev je uspješno prošao selekciju, a sada ljubitelji popularne kompjuterske igrice mogu čuti njegov glas.

Mnogi komentari Georgija Cherdantseva dok je opsluživao fudbalske utakmice odavno su postali legendarni. Dakle, fraze „Aaa! Nisam pogodio!", "Buffoon", "A-la-la", "Sudija iz kvarta crvenih lamela", drugi emotivni povici voditelja dobili su status internet mema.

Cherdantsev se više puta pojavljivao u reklamama na televiziji. Posebno se osvrnuo na duel dvorišnih timova tokom snimanja reklamnog spota za jedan od brendova. Georgeov glas možete čuti u brojnim televizijskim serijama domaće produkcije.

Profesionalna dostignuća

Za sve vreme dok je radio na televiziji, Georgij Čerdancev je prikupio čitav niz prestižnih nagrada:

  • Najbolji komentator 2001.
  • "Najbolji sportski novinar" (2005).
  • Dobitnik prestižne nagrade "Zlatni mikrofon" pod pokroviteljstvom sportskih publikacija "Sovjetski sport" i "Komsomolskaja pravda" (2011).
  • Laureat nagrade "Za promociju fudbala-2012", koju svake godine dodeljuju osnivači organizacije "Ruski fudbalski savez".

Konačno

Kao novinar, sportski dopisnik, voditelj i fudbalski komentator, Georgij Čerdancev je imao sreću da putuje po desetinama zemalja, služi legendarne utakmice u kojima su učestvovali najbolji timovi na svetu, komunicira sa poznatim ličnostima prve veličine.

Bilo je mnogo zanimljivih priča u njegovom životu. Kakva je pobjeda ruskog tima nad Holandijom na Evropskom prvenstvu 2008. Georgijevi komentari, izrezani iz reportaže, i dan-danas kruže internetom, prikupljajući hiljade pregleda i izazivajući žustre rasprave.

Vjerovatno nema nijednog pravog ljubitelja fudbala koji nije čuo za Cherdantseva. Svojim emotivnim stilom izvještavanja, poznavanjem mnogih fascinantnih priča, ovaj komentator vam nikada ne dozvoljava da zaspite pred TV ekranom, čak ni dok gledate najdosadnije borbe.

Cherdantsev: usred razgovora, Capello je otkinuo rupicu za dugme ...

Na rođendan popularnog TV komentatora "Chempionat.com" objavljuje razgovor Igora Rabinera i Cherdantseva o porodici, karijeri, Italiji.

Poznajemo se više od 30 godina. Teško je povjerovati u takve slučajnosti, ali prije više od tri decenije, Yura Cherdantsev i ja smo učili u istoj 23. engleskoj specijalnoj školi u Parku kulture. I ono što je najupečatljivije je da me je, kao par godina, a samim tim i razreda stariji, lično prihvatio u pionira i svečano vezao grimizna kravata oko vrata. A sada jedan od najboljih fudbalskih komentatora u Rusiji puni 43 godine, njegov sagovornik skoro 41, a razgovaramo bez kravata (koju svaki novinar, odaću vam tajnu, mrzi, a nisam je nosio posljednji put prije 18 godina) pričamo „doživotno u njemačkom restoranu pored ureda Championship.com. I svakim minutom sve više shvaćam koliko je važnih stvari ostalo nedovršeno u našoj svakodnevnoj fudbalskoj vrevi.

“KOMENTIRATI FUDBAL ZA MENI JE BIO KAO LETETI NA MJESEC”

Kada ste me primili u pionira, već ste igrali za Spartak u prvenstvu Moskve. Da li ste ikada razmišljali o tome da postanete profesionalac? Učenje u specijalnoj engleskoj školi - to me nekako gura na drugačiji životni put.
- Nisam razmišljao ni trenutka. Dolazim iz akademske porodice i u principu nisam mogao sanjati o sportskoj karijeri. Samo ako je odjednom posjedovao neke lude talente. Ali ne samo da ih nije bilo, bilo je i zdravstvenih problema. Mama je čak potpisala poseban papir u Moskovskom sportskom komitetu da joj ne smetaju moji nastupi: tada je, u tom smislu, sve bilo vrlo ozbiljno. Prvenstvo grada generalno je bilo veoma pristojno takmičenje, organizatori su sve striktno pratili. Na primjer, za crvene kartone su zvali trenera (ali ne mene, nisam ih dobio) u sportsku komisiju. Dijagnosticirana mi je tahikardija i barem iz tog razloga nije moglo biti govora o sportskoj karijeri. Postojao je samo jedan put - na univerzitet. U devetom i desetom razredu sam sedam puta sedmično učio sa učiteljem.

Ali kako se dogodilo da je dječak iz akademske porodice postao ovisan o fudbalu i nekoliko godina igrao za prvenstvo Moskve?
- Moj deda je bio navijač Spartaka, išao je na fudbalske utakmice i pre rata. Štaviše, na prvom sastanku pozvao je svoju baku na stadion. Prvo smo otišli na utakmicu, a onda smo otišli na spoj. Tako da sam ga nasledio.

Imali smo jednog profesora fizičkog u okruženju koji je igrao fudbal negdje u timu Dinama iz Moskve. Igračeva karijera nije uspjela, a on je postao učitelj u školi. Pošto je čitavog života maštao da postane trener, što je kasnije i postao, organizovao je sekciju u okrugu, regrutovao decu i takmičio se na okružnom prvenstvu. Mojim roditeljima je rečeno da treba da studiram tamo. Roditelji su odlučili da dijete u slobodno vrijeme ne sjedi kod kuće ili, što je još gore, besposleno i ne visi na ulici: tada su bili drugačiji, nemirni. Otac, žestoki navijač, ne samo da se nije bunio na časove fudbalske sekcije, već ih je i bodrio.

U isto vrijeme, inače, pozvan sam u muzičku školu. Učiteljica pjevanja je pozvala moju majku, rekla je da dijete ima sposobnosti i da ga je potrebno poslati kod „muzičara“. Bilo je nemoguće kombinovati oboje. Često pitam majku zašto me nisu poslali u muzičku školu. Sada mi je zaista žao što ne mogu da sviram muzičke instrumente. Kao što znate, volim muziku. U institutu sam svirao gitaru, svirao u bendu, ali u tom smislu Bog nije dao talenat. Moralo se razviti. Odlučio sam se za fudbal i nisam išao ni u jednu muzičku školu.

Ali, s druge strane, u ovoj fudbalskoj sekciji našao sam nevjerovatno zanimanje. Ništa se jednostavno ne dešava u životu. Isto tako, niste slučajno postali sportski novinar, već zato što vas je ovo oduvijek zanimalo. Nisam ni sanjao da ću postati komentator, jer je tada bilo kao letjeti na Mjesec. Bio je to drugačiji svijet, u koji nisam imao ulaz, pa čak ni poznanike.

Sjećate li se svog prvog komentara? Kada ti je prvi put palo na pamet da bi ovo moglo biti tvoje?
- Da, nije mi palo na pamet. Bila je to, ponavljam, priča iz drugog svijeta. Da, igrao sam fudbal, gledao, ali glupo je razmišljati o nečemu što nije izvodljivo. Maksimum - komentarisalo se naglas kada je jedan, bez ikakvog društva, igrao različita prvenstva. Još uvijek imam sveske koje leže u kući. Stan je dugačak - vrata kupatila i toaleta su na različitim krajevima hodnika. A za mene su jedna vrata jedna kapija, druga druga. I tako sam sa sobom igrao nekoliko svjetskih i evropskih prvenstava sa teniskom loptom. Bilo je bitaka, sve sam to izgovarao naglas, igrajući se sam sa sobom. Kako se ispostavilo, dobro je došao. Ali nikad u sebi nisam osjetio potrebu da komentarišem.

Zatim se dogodila priča sa teškom povredom koljena na utakmici za filološki fakultet u polufinalu prvenstva MSU. Ipak, i dalje igrate kroz bol. Zašto ti to treba?
Žena mi se uvek smeje. Ti, kaže, kao štene: vidiš loptu i odmah skočiš. Ne mogu drugačije. Mnogo više volim da igram fudbal nego da ga komentarišem, gledam i tako dalje. Ovo mi stvarno nedostaje. Zaista mi je žao što ne mogu igrati manje-više u potpunosti. Vrijedi se malo pomaknuti, jer koleno otiče dva dana.

Od svoje 18. godine, odnosno veći deo života, živim sa osećajem bola – nekad jačeg, nekad manjeg. Ljudi mi ponekad kažu da sam neprijateljski raspoložen ili tužan. Ne razumiju kako možeš živjeti cijeli život kad te noga stalno boli. Obično cvili, ali ponekad me toliko boli da mi je teško hodati. U inostranstvu volim da šetam po gradovima peške, da istražujem znamenitosti, pa onda ne mogu da se popnem stepenicama. Moram se osloniti na ogradu, drži se.

- I tokom izvještavanja se desilo da se koleno zgrabi?
- Hvala Bogu ne. To ne ometa uobičajeni način života, ali je teško voditi aktivan život. Naravno, ne mogu da igram fudbal ozbiljno. Sve mi je teže da trčim, ali da igram stojeći... Stalno misliš da imaš 20 godina, a u stvarnosti nisi. Moram se dugo zagrijati, ali sam previše lijen. Ne mogu to da uradim. Kod kuće obučem sportsku uniformu, vozim se autom do čistine i istrčavam na teren. Ali nije kasno da se obnovite i ukucate u glavu da se u ovom uzrastu treba zagrijati, protrljati i tada će rizik od ozljeda biti minimalan.

“JOŠ NE ZNAM MISTERIJU SMRTI DJEDA-IZVIĐAČA U SRJ”

Iznenađujuće je da ne poznajemo istaknutog biologa Georgija Čerdanceva. Uostalom, tvoji roditelji su sa ovih prostora, a tvoj otac je doktor nauka.
- Moja baka je filolog, takođe doktor nauka, profesor, otuda i moja težnja za humanističkim naukama. Mladoj generaciji je to teško razumjeti, ali u sovjetsko vrijeme, kada smo vi i ja učili, poznavanje stranog jezika se smatralo profesijom. Štaviše, prestižno, dobro plaćeno, dajući mogućnost odlaska u inostranstvo. Odnosno, da uđete u drugi svijet, naučite nešto drugo, pored onoga što vas okružuje u svakodnevnom životu. Istovremeno, nisam imao posebne sposobnosti za egzaktne nauke. U fizici sam generalno imao udjela. Još uvijek ne razumijem dobro zašto je lampa upaljena.

- Ali jesi li dobio C ocenu u svom sertifikatu?
- Pored svake šale, u 10. su hteli da me uopšte spreče da polažem završni ispit. Bio sam toliko zauzet sa tutorima da sam napustio apsolutno sve predmete koji nisu bili vezani za one koje je trebalo polagati pri upisu na fakultet. Eto, po sastavu, usmenom ruskom, istoriji i stranom jeziku, oterali su me kao sidorovsku kozu.

A nisam imao vremena za hemiju, fiziku i matematiku. Dobio sam četiri godišnje dvojke u 10. razredu, iako sam prije toga dobro učio: u 8. razredu sam imao skoro samo petice. Bio je to prelazni razred: zavisno od rezultata, prebačen si ili u 9. ili u stručnu školu. Ali onda je pisao eseje iz hemije, iz matematike se pripremao za zadatke iz književnosti itd. Dobio sam dvojke iz algebre, hemije, fizike i ponašanja.

Mama ga se još uvijek sjeća. Koliko je godina prošlo, ona se i dalje stidi. Pozvana je na nastavničko vijeće gdje su sjedili svi nastavnici. I ranije sam bio dobar student, niko nije tvrdio. A onda je zovu i počnu prekorivati. Tada sam potcijenio koliko joj je to bilo neprijatno, a ona se i dalje povremeno prisjeća toga kao jednog od najgorih trenutaka u svom životu.

- Kako kaže jedan naš zajednički poznanik: „Pa? ..”
- Bilo je to mjesec dana prije završnih ispita. Uspio sam ponovo polagati sve ove predmete ovog mjeseca. Sjela sam kod kuće, ostavivši po strani sva pitanja vezana za tutore, i izašla za mjesec dana.

- I sa olakšanjem izbacio sve ovo znanje iz glave?
- U tom smislu je sistem obrazovanja koji smo imali, po mom mišljenju, pogrešan. Jer u starijem razredu, kada čovjek već jasno razumije šta će dalje raditi, tovariti ga nepotrebnim znanjem za koje je potrebno mnogo vremena i truda vjerovatno nije sasvim ispravno.

Uvek sam se pitao zašto si ti Georgij u svojim novinama, a Yura u stvarnom životu? U biografiji, pripremajući se za intervju, pročitao sam to u čast mog djeda.
Svi pitaju o tome. Da, dali su mi ime po mom dedi. U stvari, to je isto ime. Džordž je farmer na grčkom, Jurij je farmer na karelskom. A na ruskom je ovo ime podijeljeno na dva različita. Ali pošto sam dobio ime po mom dedi, koji je umro pre mog rođenja, moji roditelji nisu imali izbora. Kada su shvatili da je dječak - sve. To znači George, a to znači Yura, definitivno. Ali zašto se deda zvao Jura, ne znam.

Prošao je rat, izveo odred iz obruča i istovremeno preživio, a mnogo godina kasnije poginuo je u mirnodopsko vrijeme u Njemačkoj, upravo u zemlji protiv koje su se borili. Rekli ste da je ova priča tajna u nedrima tajnih službi.
- U tajnosti je 60 godina, koliko ja znam. Bio je izviđač. Stoga sam samo krajičkom uha nešto čuo od svoje bake, koja je zamišljala šta se dogodilo, ali nikome nije rekla. I neće više reći, jer je umrla prije pet godina.

Bila je profesor na MGIMO, šef katedre za romanske jezike. Italija, italijanski jezik - sve imam preko nje. Općenito, njen dio porodice je iz Lenjingrada. Zašto sam u poslednje vreme pričao o blokadi? Moj deda je blokada, on je proveo celu blokadu od prvog do poslednjeg dana u Lenjingradu. A prabaka je, zajedno sa svojom bakom, tada još učenicom, evakuisana u Kuibyshev, sada Samara. Moja baka je tamo završila srednju školu.

I završivši sa zlatnom medaljom, tajno od svoje majke, moje prabake, otišla je u regrutnu komisiju i dobrovoljno se prijavila na front, kao i mnogi u to vrijeme. Ona je "okrenuta" u vojnu registraciju. Rekli su da devojka sa zlatnom medaljom ne treba da ide na front. Bolje da se obučiš i postaneš oficir. Poslata je u čuveni Vojni institut za strane jezike, koji je takođe evakuisan u nekom gradu. Moram reći da je skoro sva generacija divnih izvanrednih profesora stranih jezika koju smo imali izašla iz VIFL-a.

Zamislite, tu su poređani desetaci, maturanti. I počeli su da dele jezike: učite švedski, učite danski, italijanski, portugalski itd. Njemački je bio obavezan za učenje, a kao drugi jezik, svako je dobio neki rijetki jezik. Baka se na ovom "isplati" i dobila talijanski. A 1944. već je bila prevodilac vojnog atašea SSSR-a u Italiji, kada su bili u toku pregovori o oslobađanju naših ratnih zarobljenika. U budućnosti je postala vodeći specijalista za italijanski jezik u zemlji. Gotovo sve udžbenike koji su se učili u jednom trenutku, napisala je. Stoga nisam mogao nigdje pobjeći od italijanskog. Generalno, imam dosta posla sa Italijom...

"HVALA ITALIJI ŽIV SAM"

- Da li ste počeli da učite italijanski od detinjstva?
- Da. Ali učenje jezika kod kuće je besmislica. Pijuckao sam čaj, izležavajući se u fotelji i sve je proletelo pored mene. Do kraja škole nisam znao nijedan italijanski. A naučio sam to kada sam nakon fakulteta ušao u italijansku kompaniju kao prevodilac. Savršeno je znao engleski, jer je studirao u specijalnoj školi. Ti i ja smo imali tako jake učitelje da su postavili veoma moćnu osnovu u nama.

- Potpisujem se na svaku riječ.
- I zahvaljujući Italiji, ja sam zapravo živ. Majka nije imala mlijeka, teško se razboljela. Kada sam se rodio 1. februara, ležao sam sa njom u bolnici mesec dana. Nije imala mlijeka i odjednom je nastao problem. Ispostavilo se da imam neku divlju alergiju, a nisam uzimala drugo mlijeko, mješavinu koja je bila u Sovjetskom Savezu. Katastrofa! Sada je to teško razumjeti, ali živjeli smo u vremenu kada je bilo prilično teško sa umjetnom ishranom. Mučnina i sve. Niko nije znao šta da radi.

Pomogle su neke bakine poznanice koje su u tom trenutku bile na službenom putu u Italiji. Donijeli su mi suho italijansko mlijeko koje su razblažili i pili. Odnosno, zahvalan sam i ovoj zemlji što je njeguje njena mlječna industrija. Nisam znao za to dok nisam bio sasvim star, nije bilo razloga da se toga sećam. I podsjećajući me na to, moja majka je rekla da moja veza sa Italijom nije bila slučajna.

Spomenuli ste da je deda bio blokada. S tim u vezi, kakav je vaš stav prema aktuelnim represijama nad TV kanalom Dozhd, izazvanim anketom na ovu temu?
- Smatram ih potpuno pogrešnim i, štaviše, nečuvenim. I mislim da je samo na osnovu pravosnažne sudske odluke moguće obustaviti emitovanje ili postojanje bilo kog medija. A Roskomnadzor im je poslao samo pismo s objašnjenjem, čija je suština: "Sljedeći put budite oprezniji."

Mada i ja mislim da je pitanje u Doždu postavljeno glupo i nepromišljeno. Ovo je čisto urednički "dovratak". Stalno postavljam pitanja u svojim programima, a jednom sam to i formulisao tako da sam kasnije imao problema. I ja sam kao autor sam sebi priznao da sam pogriješio. Ni sa kim se nije konsultovao i manje-više emotivno zababakhal.

- Šta je bilo?
- Nije više važno, idemo. Stoga je urednički posao veoma težak i važan. Ako nešto radiš javno, treba razmisliti i izvagati 20 puta. Preuzimate veoma veliku odgovornost. To je teškoća javne profesije i života u okviru direktnog prenosa: ne možete izbaciti riječi iz pjesme. Dakle, osoba koja preuzima odgovornost i hrabrost da radi u takvom režimu mora biti vrlo smirena i uravnotežena. Ali ovo što se sada dešava oko ovoga uopšte ne slika one ljude koji truju "Kišu".

SLUGA U ISTANBULU, OBEĆAJ DEVOJCI I ZVATI SA TV-a

- Po čemu pamtite period rada kao utovarivač u magacinu jedne turističke agencije u Istanbulu sredinom 90-ih?
- Bilo je zabavno jer sam imao asistenta. Toliko sam zaradio kao utovarivač da sam, koliko god to grubo zvučao, imao... slugu. Turčin koji je trčao po mom naređenju i uvijek je bio uz mene. Poslao sam ga u radnju po sve što možeš. Kao utovarivač, bio sam džentlmen u njegovim očima. I nije bilo šta da se radi, po ceo dan oreš kao sat.

- Zar nisi tamo slomio kičmu?
- Ne, bio sam dobro pripremljen za sport.

Kako biste tada reagovali da vam kažu da ćete za par godina raditi na fudbalskom kanalu? Da li bi poludeo?
- Nije to bilo za par godina, već iste godine. U proljeće 1996. radio je kao utovarivač u skladištu, a sljedeće zime snimio je svoju prvu priču - i to ne čak ni za Plus, već za saveznu NTV.

- A kako vam je, u principu, palo na pamet da pokušate tamo da se zaposlite?
- Nije mi palo na pamet. Budući da je bio zaposlenik turističke agencije i već se preselio iz Turske u Italiju, upoznao je djevojku Olyu u avionu. Bila je student novinarstva i radila za Muz-TV. Zahvaljujući njoj naišao sam na televiziju. U mom životu su se pojavile riječi poput uređivanja itd. Zvao sam, pitao: "Kada ćeš se vratiti kući?" Ona je odgovorila: "Ne znam." Nisam mogao da shvatim kako ova osoba ne zna kada će se vratiti kući. “Imam recenziju, moram vidjeti snimak.” Bio sam divlje iznenađen. Sad razumijem da stvarno ne možete znati koliko će vam vremena trebati da pregledate materijal, a to se zaista radi noću. A onda je bio divlje bijesan, ljubomoran, misleći da je ovo nekakva namještaljka. Štaviše, tada je započeo predizborni projekat „Glasaj ili izgubi“, koji je podržala Muz-TV, a Olya je konačno nestala na poslu.

I sam sam tada dao otkaz na starom poslu i samo čekao da se nešto desi, shvativši da ću sa italijanskim jezikom i radnim iskustvom odmah dobiti posao prevodioca u bilo kojoj italijanskoj firmi. A onda je bila druga sezona Fudbalskog kluba. Sećam se ovog trenutka veoma dobro. Olya i ja smo sjedili u kuhinji, rekla je da je Muz-TV cool i sve to. „Šta je Muz-TV? kablovski kanal. Osvojio NTV. Vidite li program? Radit ću u tome ”, rekao sam drsko, kažu, sad ću vam pokazati.

- Oh, kako!
- Ali pratio sam fudbal, čitao novine, znao da se pokreće satelitski kanal, iz čega sam logično zaključio da su tamo potrebni ljudi. A gdje će regrutovati specijaliste? Mislim zašto ne probati. Ranije su TV programi imali kredite na kraju. Postojao je broj faksa. Otišao sam na svoj stari posao, otkucao pismo na kompjuteru („Tako i takvo, takvo i takvo, stvarno želim da radim za tebe“) i poslalo ga. Onda su me otrovali ovim pismom, smijali se, jer sam ga uputio Maslačenku. Mislio sam da je Vladimir Nikitovič najvažniji. Istina, on nije vodio Fudbalski klub, ali sam odlučio da je Vasja premlad da bih mu upućivao pisma, teško da je on šef. Naravno, pismo je stiglo Vasji i Dimi Fedorovu, a Dima me nazvao sutradan. Zaista odjednom osoba sa TV-a zove.

- Zoveš kući?
Da, tada nije bilo mobilnih telefona. A on kaže: dođi. Imao sam već 25 godina i lagao sam u svojoj biografiji da sam zadužen za neku vrstu međunarodnog odjela. Tako je na neki način i bilo: prije otpuštanja sam već bio premješten u novoformirano odjeljenje, gdje sam bio sam. Samo nisam napisao da sam dao otkaz u to vreme. Kažu mi: „Imaš 25 godina. Nikada se niste okušali u novinarstvu ili televiziji. Zašto želiš da promeniš sve tako kul u svom životu?” Odgovaram: „Prvo, jako volim fudbal, drugo, želim da probam nešto novo, treće, imam vremena da nešto naučim, jer trenutno nemam obaveza na drugom poslu.” A onda kažu: “Dođite, ali ne možemo vam garantovati ni platu ni mjesto u državi – ništa. Po vlastitom nahođenju." I kako sam došao u jesen 1996. godine, ostao sam.

- Kada si dobio platu?
- I evo ga - na pitanje univerziteta i potrebe za obrazovanjem. Tada je regrutovano osoblje NTV-Plus-a, a tadašnji direktor Aleksej Ivanovič Burkov, očigledno, upitao je Vasju: "Da li je ovaj dečak zdrav"? Vasja je vjerovatno odgovorio: "Da." Ali još uvijek imam visoko obrazovanje, dva jezika. Takvi ljudi se ne valjaju po cesti. Zaposlen sam, ali ne u redakcijskoj grupi, već u međunarodnom odjelu. Prema filološkoj diplomi, moje zanimanje je prevodilac, a moje prvo zanimanje na NTV-u je prevodilac. Dakle, ne možete ni reći da sam ja zauzeo nečije mjesto. Bavio se dopisničkim radom, ali je dugo bio naveden kao prevodilac.

I jedva sam vjerovao u ono što vidim, na primjer, Evgenija Mayorova. Već je bio bolestan, teško je šepao. U to vrijeme još je bilo moguće pušiti svuda. Evgenij Aleksandrovič je došao sa štapom, pušio, on i njegove kolege su o nečemu razgovarali. Bilo mi je neugodno ući, jer sam imao sreće što sam ušao u ovo mjesto.

SPARTAK JE VELIKI DIO ŽIVOTA. ALI SAM SAM SKINUO NAVIJAČE SA SEBE"

- A kada ste prvi put odlučili da je život uspješan?
- Kada sam ušao na teren sa Fedorom Fedorovičem Čerenkovim. Igrao je za novinarski tim protiv veterana Spartaka. I kad sam shvatio da je ovo Šavlo, ovo je Gavrilov, ovo je Čerenkov, a ovo je Rodionov... To je bila takva fantazmagorija da se i danas prema tome odnosim kao prema nekom filmu. Kao da se to nije desilo meni, već osobi koja je živela nekakvim paralelnim životom. Ne gledam samo ljude koji su mi usadili ljubav prema fudbalu i učinili ga mojom profesijom, već sam sa njima u istom prostoru. Evo igraju "zid", u dodavanju pored mene, tukli su me...

- Odnos prema Spartaku je posebna tema. I tebe i mene mnogi njegovi fanovi su više puta optuživali da smo "izdali" njegove interese, potpuno nesvjesni da su novinarstvo i bol u svom najčistijem obliku nespojive stvari. Vodite li razgovore sa ocem na ovu temu, da li vas kritikuje?
- Zove me posle svake utakmice. Razgovaramo sat vremena, odnosno on govori, a ja slušam. Inače, u fudbal se razumije apsolutno fantastično. Razumije taktiku i strategiju više od mnogih naših stručnjaka.

I da budem iskren, nekako mu zavidim. Biti fan je jako cool. Zbog svoje profesije, uklonio sam takvog obožavatelja sa sebe. Jer nekakva mladalačka muka, kako s pravom kažete, nespojiva je sa našim poslom. Istovremeno, Spartak je odigrao kolosalnu ulogu u mom životu. Ovo je u potpunosti moj tim. Samo zahvaljujući ovom klubu ušao sam u profesiju. Da nije bilo Čerenkova i Romanceva, ne bih voleo fudbal i ne bih ga razumeo onako kako ga sada razumem. I ne razumem Lobanovskog i Dinamo Kijev, jer ovo je fudbal, ali ovo je drugačiji fudbal.

Spartak je veliki deo mog života. Ali morate napraviti izbor: ili ste fan ili komentator. Navijač je uvijek u ratu. Jedan od sastavnih dijelova bola je mržnja prema protivničkom timu. Definitivno im treba neprijatelj. Generalno sam protiv svake mržnje. U našoj poziciji sa vama, nemoguće je biti fan, jer je nemoguće navijati samo za, svakako morate navijati protiv.

- Nije li vam teško da spojite fudbalski ukus Spartaka sa ljubavlju prema pragmatičnom italijanskom fudbalu?
- Naterao sam sebe da naučim da je meč kul, dobra zaštitna mreža kul, pa čak i igra u kojoj se održava rezultat može biti kul na svoj način. Iako je to, naravno, u suprotnosti sa mojim fudbalskim odgojem i fudbalom kojem sam se divio kao dijete.

- Rekli ste da su masovni mediji dio sistema i da se od njega ne može pobjeći. Ali zamislimo situaciju. NTV Plus je u vlasništvu Gazprom medija. Postoji određeni događaj, recimo, u Zenitu, a vi se potpuno ne slažete s njim. Da li vam je teško da pokrijete ovaj događaj u skladu sa svojom vizijom ako Alesya Miller nazove i kaže potpuno suprotno od onoga što ste mislili?
- Ovo se nikada nije dogodilo. Aleksej Borisovič toliko poznaje i razume fudbal da sam se zaista iznenadio kada sam shvatio koliki je stepen njegovog razumevanja. Vrlo je dobro kada vi i vaš poslodavac imate isto razumijevanje predmeta. Nemamo teških sukoba. Stoga, srećom, nikada nisam morao naglas da kažem ono sa čime se nikako ne slažem.

Da li ste ikada dobili ponudu koju je teško odbiti?
- Hvala Bogu ne. Moj djed sa mamine strane, koji je prošao rat i doskora živio, neko vrijeme je bio direktor trgovačke tehničke škole. S njim su učili budući direktori GUM-a, TSUM-a i tako dalje. Bio je čovjek kristalnog integriteta. Nikada nije krao ili koristio svoje moći za dobrobit svoje porodice. Imali smo trošnu daču, najgori plac koji se mogao dobiti u ovom partnerstvu. Ali djed nikada nije pokušao da iskoristi svoje veze da poboljša daču. Pitao sam ga kada je imao više od 80 godina: “Deda, da li bi mogao da koristiš svoj službeni položaj?” Na šta mi je rekao zlatne riječi, koje su donekle i moj moto: „Da, ništa nisam ukrao, nisam tražio (u rat je otišao kao redov i vratio se kao redov sa medaljama“ Jer Hrabrost”, naređenja itd.), ali sada imam 85 godina i moja savjest je čista.

U životu sam jednom ukrao jednu rublju. Studirao u petom razredu. Tada se, ako se sećate, povrće prodavalo na ulici i vagalo na vagi sa strelicom. Zimi, posebno kada je bilo hladno, prodavačice su nosile rukavice i stavljale gvozdene rublje pod vagu. A rublja je bila mnogo novca za učenika petog razreda. Mogao bih kupiti gomilu sladoleda i stvari s tim. I ovdje je jedna rublja vrlo zavodljivo ležala na rubu tezge. Očigledno se pojavilo. Imao sam veliko iskušenje da ga uzmem - niko ne vidi u redu. Uzeo sam ga i stavio u džep. I toliko mi je spalio džep da je skoro napravio rupu u njemu. Tako me bilo sramota što sam ukrao ovu rublju! Od tada nisam imao nijednu situaciju u životu da me je bilo toliko sramota i da mi je nešto peklo džep, jer ništa materijalno nije ušlo u to na ovaj način.

Dakle, bilo je ponuda, ali sam ih mirno odbio. Nikada nisam imao ponudu koju ne mogu odbiti. Ponekad se ljudima dopao način na koji radim, pa su to nudili kao neku vrstu zahvalnosti. Odgovorio sam da to ne može biti pitanje, jer radim ne samo za njih, već za sve. A primati zahvalnost od nekoga odvojeno je neprihvatljivo, jer tada neću moći biti objektivan. Iskušenje može biti veliko, ali, na sreću, od te rublje nikada nisam imao situaciju da me nešto opeče ruku.

I, na kraju krajeva, imamo tako usku profesionalnu zajednicu da se svi prilično brzo upoznaju sa svima.
- Jednom je jedan klub ponudio saradnju na nivou PR-a. Odbio sam, rekavši da ne mogu koristiti tuđu platformu za promociju treće strane. Ali tamo su, očigledno, pogrešno shvatili, i nakon par dana me je nazvala osoba i rekla da je potrebno iznijeti svoje ideje. Ne sipajte nekoga iz kante, već, grubo rečeno, recite da ne trebate napraviti tri zamjene, već pet. I shvatio sam: kako je dobro što sam odbio.

Pritom, za vas nije ludo - ogromna razlika u platama onih koji igraju fudbal, i onih koji o tome pričaju i pišu, pa čak i u slučajevima FNL igrača i novinara vodećih medija? U istoj Italiji, koliko znam od vas, sve je drugačije.
- Šteta je. Jer ja sam u godinama kada treba da izdržavam svoju porodicu... A moja porodica je takva da se mogu osloniti samo na sebe. Niko mi neće ostaviti u nasledstvo, a ja nemam dedu - naftnog tajkuna. Nemam ni bogate rođake u inostranstvu. A tata je profesor na Moskovskom državnom univerzitetu sa odgovarajućom platom. Tako da je malo neugodno što sve zavisi od tebe, a ne možeš više nego što možeš.

“ZAISTA SAM BIO POZVAN U SAMPDORIJU. NEKA ZAVIDI GENIKU!"

- Pročitao sam u jednom intervjuu da se ne smatrate novinarom. Kako ovo treba shvatiti?
- Ne mislim tako. Jer nemam novinarske kvalitete. Nisam radoznao, nisam nasrtljiv i ne znam kako da virim kroz ključaonicu. Za mene su najbolji rad skice, kada ne prikazuješ i pričaš o nekoj osobi, već o okolini. Uvijek mi je bilo neugodno trčati s mikrofonom ljudima. Šta ako mu je sada neprijatno? Odvlačim li mu pažnju od nečega? Šta ako ga sada prekinem? Nije li trenutno raspoložen za razgovor? Novinar mora biti arogantan, a ja to fizički ne mogu. Ja sam tako vaspitan. Dakle, ne mogu sebe nazvati novinarom u ovom smislu. Takođe, pisanje mi je veoma teško.

- Pišete li dugo?
- Dugo vremena. I onda dugo uređujem - prepravljam fraze, precrtavam riječi. Ne iz perfekcionizma, već zato što sam s velikim poteškoćama sastavljao fraze.

Da li vam je lakše govoriti nego pisati?
- Da. Počeo sam da pišem redovne kolumne, ali ne mogu da pišem kada treba. Mogu kada to želim, kada mi je u glavi misao koju želim da izrazim. Nemam misli svaki dan, a novinar treba da piše bez obzira na želju i raspoloženje.

- Ima li ekskluzivnih intervjua koji vam se posebno sjećaju?
- 1997. intervjuisao sam Fabija Kapela, prvog na ruskoj televiziji. Zatim je otišao usred razgovora, otkinuo rupicu za dugme...

- A kako si ga izvukao iz sebe?
- Otišao sam u Italiju da intervjuišem potencijalne učesnike Svetskog prvenstva 1998. godine. On je sam kontaktirao milansku pres-službu i dogovorio intervju sa Kapelom. Tada su smatrali da je cool što je Rusija zainteresovana za njih.

I tako sam otišao kod Don Fabija. Bio sam zakazan za 11 sati, a intervju sam obavio tek u 20 sati. Kako se kasnije ispostavilo, istog dana je dobio otkaz. Odmah je upozorio da o Milanu nema pitanja. Uvjerio sam ga da ću pitati samo za Svjetsko prvenstvo. I negdje na četvrtom pitanju rekao sam riječ "Milan" - i on je odmah otkinuo rupicu.

Dobro je što znam jezik i počeo sam da mu objašnjavam: „Pogrešno si me razumeo. Ne govorim o Milanu, već o igraču koji igra za ovaj tim i koji će igrati na Svjetskom prvenstvu. Čekam te već 12 sati, došao sam iz daleke zemlje, molim te: ne idi.” „Još jedno pitanje o Milanu i ja ću otići“, progunđao je Kapelo i vratio se, čak je i sam stavio rupicu. Nedavno smo razgovarali s njim i on se sjetio te priče. Inače, tada sam pitao da li želi da postane selektor reprezentacije, recimo, Italije. On je nedvosmisleno rekao: "Ne." Ovo je, kažu, druga profesija, a njega zanima samo klupska karijera.

Postoji još jedna briljantna priča za koju niko ne zna. U Sampdoriju su me zapravo pozvali 1992. godine, kada još nisam radio na televiziji. Neka Genich bude zavidan! U to vrijeme poznavanje jezika, posebno italijanskog, bilo je veoma korisno. Mnogi biznismeni iz Italije došli su da posluju sa Rusijom, a tada je zanimanje prevodioca bilo veoma traženo, tako da sam poznavao dosta Italijana.

A sada je u Moskvi bio advokat koji je radio sa Manćinijem, Viallijem, Jugovićem, uopšte, sa celim zlatnim timom Sampdorije. Sprijateljili smo se i on me pozvao kod sebe. Idem u Italiju poslom i svratim da ga posjetim u Genovi. Kaže mi: sutra igra ekipa i može da me upozna sa igračima. Dolazimo u hotel, gdje se klub javlja dan prije utakmice. Morate shvatiti: ovo je šampion Italije, mega-kul igrači: Zenga, Gullit... I svi stoje u predvorju. Ispostavilo se da je moj prijatelj dobro upoznat sa glavnim trenerom - Sven-Goran Erikson.
Zove ga i ovako me predstavlja: „Upoznaj mog prijatelja Đorđa iz Rusije, on je igrao fudbal.“ I u tom trenutku sam već bio slomljen, imao sam 22 ili 21 godinu. A Erikson me gleda zainteresovano na takav način, sportski. Izgledam normalno, jasno je da sam se bavio sportom, noge mi liče na fudbalske... A trener šampiona Italije mi kaže: „Gde sad igraš? Dođite sutra na trening."

Naravno, objasnio sam da mi koleno ne radi i da sada radim kao prevodilac. Odnosno, zamislite: da sam zdrav i da imam više talenta, onda bih zaista mogao biti u Sampdoriji! Naravno, nisam nigdje otišao, ali čovjek mora objektivno procijeniti svoje mogućnosti. Ali ovo je potpuno istinita priča. Odnosno, osobu nije bilo briga ko sam, odakle sam: ako znaš da igraš, zašto ne probaš. Sada govorim o pravom trenerskom pristupu.

- Pošto je reč o Kapelu, želeo bih da znam vaše mišljenje: da li je ugovor do 2018. predugačak?
- Mislim da je samo nekoliko trenera ovog nivoa i jako je dobro imati takvog trenera na dužem ugovoru. Nedavno sam razgovarao sa osobom koja često leti u inostranstvo, a prije par dana je istim letom letio sa Capellom. Tako je rekao da je sva tri i po sata dok su letjeli Don Fabio gledao fudbal na iPadu. Odnosno, čovek je uvek u fudbalu. A ovo priča neko ko nema smisla da nekako promoviše Capella.

Stoga ne treba sumnjati u njegovu profesionalnost. I ne slažem se sa onima koji kažu da treba gledati rezultate Svjetskog prvenstva. Capello je jedan od rijetkih likova u fudbalu koji je nepristojan da ponudi kasting. Njegovi izgledi ni na koji način ne zavise od toga koje će mjesto Rusija zauzeti na Svjetskom prvenstvu. Ovo je jedan kratki turnir koji ne bi trebao uticati ni na šta.

– Ali zamislite da sada ne izađemo iz grupe koja je na papiru laka, a onda uopšte ne stignemo do Evropskog prvenstva 2016. Ima ugovor do 2018. Šta onda?
- U svakom trenutku možete raskinuti ugovor zbog nedostatka rezultata. Sve zavisi od ugovora. Ne znamo koja je kazna. Šta ako ga uopšte nema? Stoga je nepristojno da takva osoba kao što je Capello kaže: hajde, kažu, pričekati rezultat.

“MOJA NAJOMILJENA AKTIVNOST JE VRIŠTANJE I GURANJE”

- Ponekad ste - kao, uostalom, i bilo ko od nas - kategorični. Na primjer, prije polufinala Italija - Njemačka, tvitali ste da bi puštanje Balotellija na teren bila katastrofalna greška. Ali na kraju je postigao dva gola, a Italija je stigla do finala.
– Učim da se nosim sa Tviterom i sada ne pišem odmah sve što mi padne na pamet. A kategoričnost kod Balotelija je onaj rijedak slučaj kada sam pogriješio. Naravno, kratka prognoza je igra ruleta. Dugoročno gledano, obično nisam daleko od istine.

- Otkud takve stvari kao što je ona čuvena: "Sve ću završiti sada!" u utakmici Euro 2008 Holandija - Rusija?
- Nigde. Bio je to čisti tok svesti. I tako imam tako zgodnu stvar na svom iPhone-u kao što su "bilješke". I ako mi nešto zanimljivo padne na pamet, zapišem. Nije činjenica da ga se sjetim u pravo vrijeme, ali ako se sjetim, može biti cool.

- Koliko kontrolišete svoje emocionalne izlive u eteru?
- Definitivno sebi neću dozvoliti strunjaču, ne dolazi u obzir. Stoga, kada pobjesnim, shvatim da nemam pravo na grešku. Ali Maslačenko je bio u pravu: u našoj profesiji ima mnogo glume u dobrom smislu. U mom školskom dnevniku najčešći zapis je bio: „Ometao sam čas, pravio grimase, klaunovao okolo“. Stoga je ovo moja omiljena zabava - pravljenje grimasa i klovn.

Ali ruski fudbal svi doživljavaju ozbiljnih i tmurnih lica, kao na sahrani. Moj stav je mnogo jednostavniji, pa bih nastavio da se šalim, sviđa mi se. Kad počnem da se "palim", posebno se namestim. Stoga jako volim komentirati uživo - u istim sportskim barovima - jer vidim reakciju publike, što nam nedostaje u televizijskom radu.

Zašto ljudi kažu da sam dobar u vrhunskim utakmicama? Jer uvek radim 100%. Ljudi žele vatru, a ja im je dajem. Osećam talas na koji moram da se popnem. I dalje mi prilaze i zahvaljuju mi ​​se na utakmici Rusija-Holandija, a na kraju krajeva, prošlo je šest godina.

- Ima li nešto što nedostaje?
- Imam osećaj da se moj komentatorski život odvija u paralelnom svetu. Jako nam je teško da se takmičimo sa ljudima koji se stalno pojavljuju na federalnim kanalima. Da, ponekad komentarišem na NTV, ali ima nas mnogo, ali nema dovoljno fudbala. I moramo dati priliku svim momcima da se dokažu. Ovo je normalan proces kada različiti ljudi komentarišu na NTV.

Tokom godine komentarišem u saveznom eteru najviše pet utakmica. Ovo je smiješno. Ne želim da me misle da sam nekoga uvrijedio. Ali ako osoba nije upoznat, ako ne gleda NTV-Plus, onda mu je vrlo teško objasniti ko sam ja. Više će me prepoznati iz snimka na internetu o dvoranskom fudbalu. To je ono što mi nedostaje.

- A "TEFI" - nije dovoljno?
- Znaš - ne. Bio sam u finalu i to mi je dovoljno. Jer sama statueta se svake godine dodjeljuje po sve neshvatljivijim kriterijima. Dakle, dovoljna mi je činjenica da sam jednom bio nominovan.

“KADA ŽENA JE OBILA, Upalio sam SINA OZZYJA OZBORNA”

- Imate li ikakvih ambicija u karijeri, ne samo kao komentator? S vremenom vodite sportski servis nekog kanala, na primjer?
- Sasvim je očigledno da neću biti komentator celog života. Štaviše, u komentatorskom radu sam već isprobao gotovo sve što je moguće. Šta može biti kul, na primjer, od komentiranja finala Kupa UEFA koje je osvojio naš klub? I imao sam ga: u utakmici "Zenith" - "Rangers". Ne mislim da će u narednih 10 godina bilo koji naš klub doći do finala Lige šampiona.

Shvaćam da se, sa fakultetskim obrazovanjem, na ramenima - glava i mozak unutra, ne može biti samo komentator. Štaviše, ja sam čisto fudbalski komentator. Sportski komentator je Yury Rozanov. Vrhunski stručnjak koji može pokriti sve. Vjerovatno to ne mogu. Osim toga, vrijeme nam visi etikete. Recimo da se usuđujem da mislim da sam prilično dobar u filmovima. Ali čim napišem nešto o bioskopu, odmah primijetim koliko manje povratnih informacija dobijem nego da pišem o fudbalu. Ali, naravno, želim da se okušam i probam nešto drugo. Apsolutno sam siguran da bih se mogao nositi sa svakim talk showom, ali me svi producenti povezuju samo sa fudbalom. Uprkos činjenici da imam dovoljno iskustva u vođenju programa uživo.

Naravno, neću prestati da komentarišem fudbal, jer mi se sviđa i ponekad ispadne kul. Sada moj sin raste, ima pet godina i pokušava da shvati šta ja radim. Uskoro će krenuti u školu i vjerovatno mu je čast kada mu tamo kažu da mu je tata komentator. A ipak ne bih želio da to bude jedino što radim.

Na šta sada provodite više vremena - na posao ili porodicu?
- Nažalost, moj rad je izgrađen tako da moja porodica i ja živimo u različitim rasporedima. Žena mi je kancelarijski radnik, pa vikendom odmara, a dete ide u vrtić, tako da se retko ukrštamo. Srećom, oko ovoga nema nesporazuma. I jasno razumijem da za čovjeka, a posebno za mene, posao treba da bude srž života. Moram da obezbedim svoju porodicu.

- Nemate želju da napišete knjigu o profesiji i o sebi u njoj?
“Jednom kada sam bio dijete, majka me je pitala šta želim da budem. A ja sam joj iskreno odgovorio: pisac. A mi smo živeli blizu Gogolevskog bulevara i često smo prolazili pored spomenika Nikolaju Vasiljeviču, gde on sedi na klupi. I izgleda da je to uticalo na mene.

Mama je pitala zašto? I onda sam izdao: "Da mi postavi spomenik, na kome bih sjedio na klupi i čitao SVOJU knjigu." I naveo je i obavezan uslov - da ga dobijem za života, jer moram da ga pogledam i ispravim ako mi se ne sviđa. Očigledno, postepeno se krećem ka ostvarenju svog sna.

- Da li dete već sluša vašu omiljenu Metallicu?
- Naša majka je veliki ljubitelj baleta i klasične muzike, pa kod kuće slušamo klasiku. Ali nedavno, kada je moja majka otišla, slušali su Ozzyja Osbournea. Sad me sin s vremena na vrijeme pita: "Tata, hajde da se ljuljamo." Drago mi je.

Poslali smo ga u muzičku školu, pa me jako zanima šta će iz njega izrasti. Vjerovatno, kao i svaka osoba koja je u petoj deceniji, postoji trenutak kada već počnete razmišljati o svojim godinama. Ali malo dijete i iščekivanje da ćete morati gledati kako će rasti tjera vas da zaboravite na svoje godine.