Georgy Cherdantsev - o osude, profesii, rodine. Futbalový komentátor Georgy Cherdantsev: životopis a fotografia Prečo sa Georgy Cherdantsev volá Jura

15.01.2022

Roman Moon - o hlavnom futbalovom komentátorovi.

Valery Karpin pôsobil takmer pol roka ako šéfredaktor futbalových prenosov Match TV - od februára do júla 2017. Pravidelne organizoval stretnutia pre komentátorov, kde analyzoval taktiku pomocou rôznych videopríkladov (veľa zamestnancov Match TV hovorí, že to bolo veľmi užitočné). Na jednom z prvých stretnutí zinscenoval minútový zostrih zo zápasu Premier League, ktorý komentoval Georgy Cherdantsev. Počas tejto minúty si mužstvá stihli vymeniť dva nebezpečné útoky a navyše rozhodca stanovil nebezpečný priamy kop. Po celú dobu Cherdantsev vyrozprával fakty o biografii jedného z hráčov, zjavne to čítal z internetu a nereagoval na to, čo sa stalo.

"Poprosím vás všetkých," povedal Karpin a zastavil video. Je to podľa vás normálne?

V sále bolo ticho (na stretnutí bolo viac ako dve desiatky komentujúcich). Prerušil ho samotný Čerdancev. Veľmi emotívnym spôsobom povedal, že ho už nebaví komentovať takéto zápasy (nebol to vrcholný zápas v Premier League) a práca v nich mu už nevyvoláva také emócie ako predtým.

Do konca roka 2017 Vasily Utkin stále nie je v televízii, Viktor Gusev stále komentuje jeden a pol zápasov ročne. Hlavným futbalovým komentátorom v Rusku je teraz Georgy Cherdantsev. V pondelok komentoval zápas Spartak - Zenit v roku 2008 - hlavný zápas v histórii ruskej reprezentácie. Má veľa reklamných zmlúv, moderuje hlavný futbalový program v Match TV, dokončuje písanie druhej knihy a každou druhou poznámkou podkopáva internet.

Sports.ru sa dozvedel všetko o Cherdantsevovi.

Cherdantsev a Match TV

Georgy Cherdantsev prišiel do Match TV v roku 2015. Na kanáli má svoj vlastný program „Po futbale“, v ktorom sa často objavujú stavoví hostia, ale otázky, ktoré im Cherdantsev kladie, sú kritizované za to, že sú prázdne.

Príkladom je problém s trénermi Tosna Parfyonovom a Beschastnychom (august 2017), ktorý na svojom blogu podrobne rozobral šéfredaktor Sports.ru Yuri Dud. V odpovedi Cherdantsev napísal: „Aký je celkovo rozdiel, čo sa ich opýtať? Už samotný fakt ich príchodu do programu hodnotenia je dobrý. Je to rešpekt voči kanálu a producentom programu.“ Vasily Utkin sa k príbehu vyjadril na Twitteri: „Mimochodom, ak nezáleží na tom, čo sa hostia pýtajú, potom nezáleží na tom, kto je hostiteľ. Toto je pre ich vlastné,“ napísal na Twitteri.

Sports.ru požiadala Match TV, aby povedala, či je kanál spokojný s obsahom a hodnotením Cherdantsevovho programu.

„Pre divákov a športovú komunitu je After Football hlavnou platformou futbalových analýz,“ uviedla tlačová služba kanála. - Podľa ukazovateľov sledovanosti vidíme, že analytika a podrobná analýza zápasu sú pre divákov dôležité. Podľa Mediascope je program v roku 2017 na prvom mieste medzi analytickými programami Match TV v cieľovom publiku „Muži nad 18 rokov“.

Program je zaujímavý pre mladých divákov. U mužského publika 18-24 bol tento rok podiel na sledovanosti TV 5,8 %, čo je o 40 % viac ako v roku 2016. Medzi divákmi M 25-34 bol podiel 5,6 %, oproti minulému roku nárast o 12 %). Pokrytie programu v publiku staršom ako 4 roky v roku 2016 predstavovalo 13,3 milióna ľudí. Od januára do októbra 2017 už dosiahol 10,7 milióna ľudí. Okrem toho je program zaujímavý pre sponzorov a inzerentov, projekt prináša zisk televíznemu kanálu.

Georgy Cherdantsev pôsobí v športovej žurnalistike a na kanáli už viac ako 20 rokov, veria v jeho profesionalitu a dôverujú v jeho kompetencie. Do Cherdantsevovho štúdia pravidelne prichádzajú futbalové hviezdy, odborníci, tréneri. Do programu sa už zapojili prakticky všetci špičkoví tréneri RFPL. Len od začiatku televíznej sezóny bol George na hosťovaní u Massima Carreru, Viktora Goncharenka, Stanislava Cherchesova a Jurija Semina. Takíto hostia by neprišli do Čerdanceva, keby sa k nemu správali zle. V mnohom to hovorí o jeho reputácii vo svete športu. Cherdantsev osobne komunikuje s každým hosťom a pozýva ho do vzduchu.

Podľa Sports.ru program "Po futbale" - najpredávanejší na kanáli a prináša "Match TV" desiatky miliónov rubľov ročne. Samotný Cherdantsev povedal v rozhovore pre Sports.ru: „Keď človek sleduje televíziu, reaguje na rozpoznateľné tváre. Samotný výskyt športových a futbalových hviezd vo vzduchu je veľkým plusom pre kanál a zvýšením hodnotenia. Väčšina divákov sleduje televíziu a len malá časť z nich počúva a ešte menej počúva pozorne. To neznamená, že na obsahu rozhovoru vôbec nezáleží, len konštatujem fakt. Pre mňa je prvoradá úloha analytiky. Vezmite si BT Sport alebo Sky Sports, môžu stráviť hodiny dešifrovaním, prečo Manchester hrá defenzívny futbal proti špičkovým klubom na cestách. A to ľudí zaujíma oveľa viac ako nová priateľka futbalistu.

Ste športový bloger. Konkrétne som išiel na váš blog a venoval som pozornosť tomu, čo píšete. Vaše témy sú veľmi športové: akú mikinu nosí Justin Bieber a koho stretáva Dmitrij Tarasov po rozvode s Oľgou Buzovou. Nie som proti vám osobne ani proti vášmu blogu, ale osobne by som aj tak rád rozvíjal futbalovú analytiku u nás, a nie klásť hosťom osobné otázky. Na to existujú iné kanály.

Carrera a ďalší hostia môjho programu a iných programov Match TV nevysielajú, aby boli úprimní a odpovedali na ostré otázky, ale aby diskutovali o futbale. Videli ste niekedy veľký rozhovor s Messim alebo inou hviezdou v národnej televízii, kde futbalista naživo rozpráva o svojom osobnom živote? Chápem, že by ste chceli, aby Lance Armstrong robil rozhovor s Oprah Winfrey každý deň. Ale viac ma baví analyzovať futbalovú analytiku.

Okrem toho musíme ešte zistiť: čo znamená akútne otázky? Vulgárnosť, obscénnosť, škandál? Obávam sa, že je to tak. Ale o tom môj program nie je. Mám program o ruských futbalových majstrovstvách a ich účastníkoch. Hovoríme s nimi o futbale. Áno, pravdepodobne, Carrerove otázky sa mnohým zdajú nudné, prečo uprednostňuje schému s tromi strednými obrancami, ale hrá s dvoma, a kde sa zdá, že Glushakov ukazuje svoje najlepšie kvality - v zóne podpory alebo bližšie k útoku? Ak chce niekto namiesto toho vedieť, či Carrera špehuje hráčov v sprche, tak vás sklamem - toto ma nezaujíma a ani sa na to pýtať nebudem.

V Spartaku je futbalista Andrey Yeshchenko. Nie je veľmi zhovorčivý a rozhovory poskytuje len zriedka. Kolegovia sa ho nejako snažili presvedčiť, aby prehovoril. Povedal, dobre, ale porozprávam sa len s Cherdantsevom. Aj keď sa vlastne nepoznáme. prečo? Áno, pretože Andrei veľmi dobre vie, že sa ho nebudem pýtať, ako sa cítil, keď zistil, že jeho rodičia zhoreli v ohni, ale budem hovoriť o futbale. Rozvíjame len kultúru a zvyk diváka počúvať rozhovor o futbale, o hre, ak v tom nie je škandál. My a ja osobne budeme pokračovať v rozvíjaní tejto kultúry v našich programoch.

A posledný. S čím sa porovnávame? S anglickými alebo talianskymi futbalovými prenosmi? Možno áno. Dobre. Ale po prvé, Mourinho, Guardiola, Conte, Allegri či Spalletti do televízie nechodia: nepotrebujú to a okrem toho ich komunikácia s tlačou je prísne regulovaná zmluvou práve preto, aby nenarazila na zanieteného novinára, ktorý môže poškodiť dobré meno trénera aj klubu, ktorý zastupuje. Počuli ste Kloppovu odpoveď nemeckému novinárovi o intímnom živote? počúvaj (potom Klopp v odpovedi na otázku „Pamätáš si svoj prvý zápas?“ - povedal, že dúfa, že ďalší zápas Ligy majstrov dopadne lepšie ako jeho prvý zápas; novinár objasnil, že išlo o debut v Champions liga - Sports.ru). Ak sa športové hviezdy objavia v takýchto programoch v európskej televízii, potom je rozhovor s nimi spravidla súborom klišé a klišé.

Podľa Sports.ru je plat Georgyho Cherdantseva v Match TV od 600 do 800 tisíc rubľov mesačne. Polovica je garantovaný plat, polovica je bonus, ktorý sa spolieha na odpracovanie určitého množstva éterov.

Cherdantsev a začnite na "Plus"

V polovici 90. rokov pracoval Georgy ako nakladač v Turecku, aby ho v Rusku neodviedli do armády. Absolvent Moskovskej štátnej univerzity so znalosťou taliančiny, predtým bol štyri roky prekladateľom na právnom oddelení v rusko-talianskej firme, kde mu to vybavila stará mama. V tom istom čase sa Cherdantsev zaoberal obchodom - hovorí, že to bolo neúspešné. „Schopnosť pritiahnuť peniaze je samozrejme dar, ktorý nevlastním“, - napísané v životopise Cherdantseva na jeho oficiálnej webovej stránke.

V roku 1996 vydal Boris Jeľcin dekrét, podľa ktorého mohlo byť do armády povolaných 30 000 dôstojníkov v zálohe. Jedným z tých, ktorí spadali pod dekrét, bol Čerdancev. "Musel som vynaložiť veľké úsilie od celej rodiny, aby ma opustili bez úplatkov a porušovania zákonov," povedal Cherdantsev pre svoju webovú stránku. - Kým sa tu riešili všelijaké záležitosti, bolo potrebné držať sa ďalej od Moskvy. Tak som skončil ako nakladač v sklade ruskej cestovnej kancelárie v Istanbule.“ Po nejakom čase George pracoval ako zástupca tej istej cestovnej kancelárie v Taliansku. Existovali možnosti zarobiť si peniaze, ale neponúkli mu prácu na plný úväzok a nechcel pracovať bez dokladov. V dôsledku toho sa vrátil do Moskvy.

Cherdantsevova kariéra v športovej televízii sa začala po tom, čo odfaxoval list redakcii futbalového klubu, pozrel si kontakty programu v titulkoch. Pozvali ho na pohovor, ktorý úspešne absolvoval. V rozhovore pre Gazetu Čerdancev povedal, že ho najprv najali ako prekladateľa. Nosil kazety, potom rozprával príbehy, potom hlásil a robil recenzie majstrovstiev. "Už som pracoval pre spoločnosť, keď Cherdantsev poslal životopis a prišiel k nám," spomína Alexej Andronov v rozhovore pre Sports.ru. - Jeho životopis si prečítali Utkin a Fedorov, uvedomili si, že sa majú čoho chytiť - mladý muž, ktorý plynule hovorí niekoľkými jazykmi vrátane taliančiny».

Prvým veľkým turnajom národných tímov pre Čerdanceva (a celú športovú redakciu NTV-Plus) boli majstrovstvá sveta 1998. George pôsobil z Marseille, videl a nakrútil hlavný súboj turnaja – medzi fanúšikmi Anglicka a Tuniska. "Nebolo tam nič strašné - to všetko je veľké zveličenie o tom, že tam bolo niečo hrozné," hovorí Cherdantsev v rozhovore pre Sports.ru. "V roku 2016 to bolo počas eura oveľa horšie."

„Odchod do Francúzska bol pre nás všetkých kolosálnou udalosťou,“ hovorí Vasily Utkin v rozhovore pre Sports.ru. - Mali sme dva filmové štáby, ktoré pracovali v rôznych mestách. Yura pracoval na juhu, v Marseille, a urobil obrovské množstvo práce. Keď sme prišli do Paríža, prvá vec, ktorú sme urobili, bolo veľké opitie. Bolo nás 25 a doslova na druhý deň sme museli odísť [do práce]. Dobre si pamätám, že sme celú noc nespali, jazdili sme po Paríži v aute a tí, čo šoférovali, boli tiež opití. Bavili sme sa, ako sa dalo, aj keď sa nedá povedať, že by sme sa opili v drabadane.

Najvtipnejší moment bol, keď nás bolo osem vo veľkom aute. Okná boli otvorené, hralo sa niečo ako pieseň „Vietor fúkal od mora“. Dodávalo to zvláštne čaro. Mali sme kazetu, kde bolo „Vietor fúkal z mora“, kde bol Kirkorov s piesňou „Nebol smútok, leto práve odchádzalo“. Keby nás polícia v takom stave videla v Moskve, zastavila by auto a každého by skontrolovala.

Pamätám si, ako sme ráno stáli na semafore, mali sme hlasnú hudbu, neďaleko zastavilo policajné auto a policajt na nás hľadel pozorným pohľadom. Nastala pauza, no hudba hrala a my sme sa začali v aute hojdať do rytmu hudby. Podľa mňa to začal robiť Yura. Policajti sa na nás pozreli, usmiali sa a tiež sa začali hojdať v aute. Potom sa rozišli. O šiestej ráno sme dorazili do Notre Dame de Paris, vypili ďalšiu fľašu vína a išli domov. Ja som tiež nespal predvčerom, potom až večer som sa viac-menej spamätal.

Čerdancev a Utkin

Vasily Utkin hovorí, že dnes nekomunikuje s Cherdantsevom.

„Bolo by zvláštne, keby boli vzťahy viac ako 20 rokov hladké a rozvíjali sa v priamej línii,“ vysvetľuje Utkin. - Samozrejme, boli rôzne obdobia, medzi rôznymi ľuďmi sa diali rôzne veci. Pozri, nie sme predsa rodina. Áno, a v rodine sa toho môže stať veľa. Ide len o to, že kanál sa rozrástol a predtým sme robili jeden program, keď sa kanál otvoril, bolo málo vysielaní. Trávili sme spolu veľa času v práci, boli sme mladí ľudia, nezaťažení každodenným životom.

Všetci sme zakomplexovaní ľudia. Aj o mne hovoria, že som zakomplexovaný človek. Vidíte, televízia je miesto, kde pracujú ambiciózni ľudia, to je princíp, podľa ktorého sa tam vyberajú. Samozrejme, skôr či neskôr prídu na rad ambície. Niekedy je to dočasné, niekedy smrteľné, niekedy je ťažké spolu vychádzať. V televízii je veľa stresových situácií, veľa intenzívnych príbehov. Vnútorné napätie vždy existuje.

Momentálne nie sme v žiadnom vzťahu. Len sa zastavili na mojej strane. Len nekomunikujeme. Najdojímavejšia vec je, že teraz žijeme v dome. Ale v tejto oblasti som nikdy nestretol Yuru. Neviem, možno sa presťahoval."

Na otázku, prečo došlo k hádke s Utkinom, Cherdantsev odpovedal takto: „Nechápem, kto by mohol mať záujem o vzťah dvoch dospelých a už starších ľudí? Ak jedna z nás bola žena alebo sme boli kedysi pár, dobre, dobre, aj keď stále môžete súcitiť s ľuďmi, ktorých to môže tiež vážne zaujímať.

V roku 2015 hrali vtipkári Cherdantsev. Zavolala mu žena vystupujúca ako Tina Kandelaki. Na urážky od Utkina sa sťažovala na Twitteri. „Vasya a ja pracujeme spolu už dvadsať rokov. Sme v ťažkom vzťahu, pretože sme priami konkurenti a veľmi ho hnevá, že za posledných pár rokov stratil status najdôležitejšej veci na svete. Vasya sa vznáša nad každým vo vzduchu vo svojej dimenzii. Neviem, aké praktické využitie môže priniesť ako vodca. Ako kreatívny človek a tak ďalej, samozrejme, “povedal Cherdantsev v rozhovore s vtipkárom.

V rozhovore pár dní po tom, čo sa záznam hovoru objavil na internete, Utkin povedal: „Je mi jedno, kto ma miluje a kto nie. U nás sa športuje v televízii na veľmi obmedzenom počte miest – teraz už vôbec na jednom. Aký je rozdiel v tom, kto koho miluje a kto nie? Ak človek vie pracovať, tak pracuje.

V rozhovore pre Sports.ru Cherdantsev povedal, že po príbehu s vtipkármi sa „potýčka v sociálnych sieťach medzi Tinou a Utkinom zastavila a Tina sa stretla s tímom NTV-Plus, Utkin však na toto stretnutie neprišiel. "

Cherdantsev a jeho show

Cherdantsevovi kolegovia hovoria: rýchlo sa ukázalo, že Georgy môže byť nielen korešpondent a komentátor, ale aj moderátor a vodca. Sám hovorí: „Nikdy som nebol skutočným lídrom, s výnimkou mojich programov, kde som vždy pôsobil ako autor, aj ako moderátor, a ako sa dnes v móde hovorí, aj koproducent. Áno, podľa zoznamu zamestnancov bola moja posledná pozícia v Plus pozícia hlavného producenta kanála Sport Plus, ale zastával som ju viac-menej formálne: Dmitrij Čukovskij robil všetky rozhodnutia a riadil kanály NTV Plus.

Nie je možné úplne skĺbiť vedúcu pozíciu a tvorivú prácu. Musíte si vybrať jednu vec, ale ešte som si neuvedomil svoje tvorivé ambície, preto som sa pri vytváraní Match TV celkom vedome neuchádzal o žiadne vedúce pozície, hoci na to existovali príležitosti.

Od roku 2007 do roku 2011 vysielala NTV reláciu Football Night s Cherdantsevom ako hostiteľom. Ukázali najdôležitejšie momenty a príbehy RFPL o hre ruských futbalistov hrajúcich na zahraničných majstrovstvách. Relácia sa vysielala na NTV od roku 2007 do roku 2011. "Bol to vážny projekt s Tash Sargsyan a Victoria Lopyreva," hovorí Dmitrij Chukovsky Sports.ru. - Bol som šéfom tohto programu, Cherdantsev a ja sme vlastne stáli pred potrebou urobiť veľký seriózny televízny program so spisovateľmi, redaktormi a komparzistami.

Cherdantsev má úžasnú kvalitu. Stáva sa, že je všetko dobre premyslené, ale keď sa všetko začne, je potrebné, aby sa niekto dal dokopy a napísal všetko od začiatku do konca. So všetkými vtedajšími spisovateľmi a redaktormi to bol práve Čerdancev, kto sa rozčuľoval, nevľúdne sa na každého pozeral, no nakoniec to vzal a v nedeľu ráno napísal celý program od začiatku do konca – so všetkými detailmi. . To bolo prvýkrát, čo som ho videl robiť všetko sám.“

„Producenti si dali za úlohu vytvoriť zábavný program o futbale,“ hovorí Cherdantsev o Football Night. - Na tento účel boli pozvaní scenáristi - chlapci z KVN - ale ukázalo sa, že je neuveriteľne ťažké žartovať o futbale v rámci programu, ktorý je stále o futbale. Navyše, najprísnejšie a veľmi malé načasovanie programu, kde bolo všetko vypočítané na sekundu, nenechávalo žiadne príležitosti na improvizáciu, najmä s tromi moderátormi. Preto som prišiel do Ostankina skoro ráno a začal som písať scenár so všetkými riadkami pre seba, Viku Lopyrevovú a Tašu, ktoré moderovali neúspešné vtipy a povedali: „Takže, nedeľná škola humoru, to radšej preškrtnime.“ Zložitosť práce spočívala aj v tom, že riadky, ktoré som napísal, boli pre Viku a Tash prirodzené a cítili sa pohodlne pri ich vyslovovaní. Celkovo si myslím bol to zaujímavý a nedocenený projekt, ktorý predbehol dobu».

Najznámejším Cherdantsevovým projektom na NTV-Plus bol program 90 Minutes, talkshow o futbale, ktorá sa vysielala po každom kole RFPL. Dnes sa tento program najčastejšie spomína na to, že každé číslo bolo veľmi dlhé.

„Snažili sme sa všetko zariadiť tak, aby každý, kto sa zaujíma o futbal, sledoval náš kanál od soboty rána do neskorej nedeľnej noci,“ hovorí Čukovskij. - Cherdantsev a Cherdantsev sa vždy hádali o tom, či by „90 minút“ malo mať jasné načasovanie. George sa mohol zapojiť do tohto programu - 2 hodiny, 2,5, dlhšie. Hoci predtým mi mohol celý týždeň hovoriť: „Nie viac ako 1,5 hodiny, v žiadnom prípade, nikdy.“ Potom som všetkým povedal: „Neverte. Bude ich toľko, koľko bude potrebné.“ A za 2,5 hodiny bol unesený, pretože žil nielen týmto programom, ale aj futbalom, ktorý mu dal tému na nekonečnú diskusiu. Samozrejme, všetci sme si boli vedomí toho, že internet si robil srandu o načasovaní programu. Diskutovali sme o tom, či je potrebné proti tomu bojovať, alebo či máme robiť to, čo považujeme za potrebné. Nakoniec sme sa ustáli na druhom.

Cherdantsev hovorí, že keď je úlohou programu ukázať prehľad všetkých zápasov turné a hovoriť o každom, krátke načasovanie je nemožné: „Musíme rozhodnúť, kto bol vedením kanála, na ktorom bol program vydaný. Bol to futbalový kanál Nash, ktorý produkovala NTV-Plus na objednávku Liga TV.

Reláciu 90 minút plus si objednala aj Liga TV. Vedúcim futbalového kanála Nash, ako aj celého športového riaditeľstva NTV-Plus, bol Dmitrij Chukovsky. Nikdy nepožiadal o skrátenie programu. Navyše, v reakcii na moje návrhy na prehodnotenie formátu programu, ktorý som sám cítil nepohodlne viesť viac ako 2,5 hodiny, Čukovskij odpovedal, že „90 minút“ by sa nemalo považovať za klasickú televíznu reláciu, ale ako večerné vysielanie venované ruský futbalový šampionát, ktorý nemá prísny chronometrický rámec - koncept, ktorý má právo na existenciu v rámci špecializovaného kanála, kde nie je žiadna reklama. Ako čas ukázal, úplný prehľad 8 zápasov turné s úplným rozhovorom o každom z nich je v kompaktnejšej podobe nemožný.

Nástupca "90 plus", program "8-16", tiež beží viac ako dve hodiny, hoci Alexander Shmurnov, keď sa projektu ujal, si dal za úlohu výrazne skrátiť časomieru. Mimochodom, príklad podobného programu o národnom šampionáte, ktorý, dúfam, ešte niekedy budem môcť urobiť v našej federálnej televízii – talianskom Controcampo – má 2,5 hodiny.

V roku 2013 rozhovory o taktike v programe 90 minút v rozhovore pre Sports.ru zničil Leonid Slutsky.

"Je veľa vecí, ktoré ma rozčuľujú. Najmä - analytické programy. Verím, že ľudia, ktorí sú v tejto profesii toľko rokov, sú povinní nejako pochopiť rovnakú taktiku v herných situáciách. Nerozumiem tejto neschopnosti. Keď sa pauza medzi príbehmi o zápasoch natiahne na hodinu s diskusiou o taktike... Čakáte na momenty hry, no namiesto toho počujete neuveriteľné veci, jednoducho neuveriteľné.

- Napríklad?

- Ako sa hovorí v epizóde. Kto by mal kam kandidovať, kto by sa mal stretnúť, kto by sa mal zúžiť. Proste fantastické situácie.

Cherdantsev potom povedal, že slová Slutského zneli urážlivo: „Z jeho slov vyplýva, že všetci ľudia, ktorí diskutujú o taktike v programe 90+, a to sú jeho kolegovia - tréneri a špecialisti, sú jedným ťahom poslaní k nekompetentným postavám. Je to škoda pre ľudí, ktorí prídu na program, ktorí zaujímavo hovoria o taktických aspektoch hry. Vždy sa snažím vyhýbať rozprávaniu komentátorov alebo novinárov v programe. Snažíme sa rozprávať o iných veciach. A odborníci prichádzajú analyzovať.

Potom sa Slutsky a Cherdantsev zmierili: tréner CSKA prišiel do programového štúdia hneď po zápase vonku s Rostovom (CSKA už vtedy vyhrala majstrovský titul). Vysielanie trvalo 2 hodiny a 39 minút.

Cherdantsev a hypotéka

O Cherdantsevovi existuje legendárny meme - „hypotéka Zhora“. Čerdancev pravdepodobne prvýkrát povedal o pôžičke v rozhovore pre Sports.ru v roku 2009 (nadpis: „Sú tu komentátori, z ktorých mi je jednoducho zle“): „Kríza mi paradoxne urobila dobre. Drahí moderátori sa nevedia vyrovnať s tým, že bývalé honoráre už neprichádzajú do úvahy. Nie som až taký skromný, len si myslím, že každá práca stojí nejaké peniaze, ale nie prekážka. Neviem, či to súvisí s týmito zápasmi alebo s programom na federálnom kanáli, ale začali si volať oveľa častejšie. Vďaka tomu je život oveľa jednoduchší. Mám dieťa, pôžičku v dolároch.

V istom momente sa hypotekárny mém stal natoľko populárny, že sa oň začali zaujímať reklamné agentúry.. „Zdá sa, že v roku 2015 na mňa zaklopali známi,“ spomína Yuri Dud. - Pripravovali projekt pre nejakú značku a potrebovali známych ľudí zo sveta športu s hypotékami. Yura Cherdantsev bol číslo jeden na ich zozname želaní. Ale nezašlo to ďalej ako k plánom: buď bol projekt skrátený, alebo to bola táto agentúra, ktorá prehrala tender.“

V januári tohto roku na stránke Match TV navrhli klásť otázky komentátorovi, ktosi sa opýtal: „V ktorej banke ste si brali hypotéku, za aký úrok a koľko je mesačná splátka“? Cherdantsev odpovedal: „Našťastie už dlho nemám hypotéku, hoci som ju raz mal. Toto je zlý príbeh. Pred krízou v roku 2008 som si vzal pôžičku a zobral som si ju v dolároch, pretože úrok bol oveľa nižší. A potom prišla kríza a kvôli kurzovému rozdielu sa platba zdvojnásobila. Práve sa nám narodil syn, manželka nepracovala, takže to nebolo ľahké. Ale zvládli sme to, hoci sme kvôli tejto pôžičke ledva vyžili. Našťastie som to zavrel pomerne rýchlo. A odvtedy už dlhé roky zásadne neberiem žiadne úvery a hypotéky. V Rusku sa pôžičky poskytujú za tak nevýhodných podmienok, že sa mi v našej nestabilnej dobe zdá, že zapletať sa do toho je jednoducho šialenstvo. Ďalší komentátor povedal, že nikdy neodpovedá na "Zhora", iba na "Yura". „Nejako sa to okamžite stalo, Yura a Yura. Ale Bože chráň, aby ste zavolali Jurijovi, okamžite pretečie, “vysvetlil Aleksey Andronov pre Sports.ru.

V auguste tohto roku napísal Cherdantsev na Twitter nasledujúcu reprízu (už vymazanú):

Cherdantsev a najškandalóznejší zápas posledných rokov

Na zápase 12. kola Premier League sezóny 2015/16 Ural - Terek (1:4) sa zdal súhlas takmer každý, kto ho sledoval. Vo vysielaní programu „Po futbale“ bol zápas analyzovaný nasledovne.

Georgy Cherdantsev:„Zápas vyvolal veľa rečí. Niektorí si mysleli, že Ural, ktorý prehral vysokým skóre s Terekom, neodovzdal všetko najlepšie, povedzme, sto percent a mal na ihrisku bojovať lepšie. "Ural" odohral zápas naozaj absolútne katastrofálne. Ural ale na toto stretnutie prišiel so sériou 3 zápasov bez výsledku, s jedným streleným gólom. Terek zasa neprehral 4 zápasy v rade a skončil na úplnom čele poradia. Dmitrij, ako vysvetliť chybu brankára Uralu?

Dmitrij Bulykin:„Pokiaľ viem, brankár je mladý a niekedy sa to stane, keď prinesú lopty. Keď priniesol túto loptu, mužstvo pravdepodobne trochu sklonilo hlavy. A potom sa okamžite začali objavovať momenty, ako sa mi zdá. A tu už bolo ťažké udržať Tereka, ktorý realizoval všetky svoje šance.

Georgy Cherdantsev:"Nuž, úplné zlyhanie Uralu v druhej polovici, však?"

Konstantin Genich:“Hmm... (po odmlke) Tento zápas musíme zhodnotiť správne... Ural bol v tomto stretnutí oveľa horší ako v domácich zápasoch so Zenitom a Spartakom. To uznal aj tréner. Vadim Skripchenko po zápase povedal: "Nechápem, čo sa stalo po 32. minúte."

Georgy Cherdantsev:"Možno to bol ťažký zápas v Perme?"

Konstantin Genich:„Terek mal tiež 120 minút s Ufou. Navyše prehratý zápas. Ural však stále vyhral a tu boli emócie úplne iné. O tom, že to bol pre Ural katastrofálny zápas – ak hovoríme výlučne zo športového, futbalového hľadiska – sa ani nehovorí. Samozrejme, takto sa hrať nedá. Doma so svojimi fanúšikmi by si sa mal podľa mňa hanbiť.

Zápasu „Ural“ – „Terek“ v programe „Po futbale“ bolo venovaných 4 minúty 40 sekúnd (2 minúty 35 sekúnd diskusia v štúdiu + priamy prejav prezidenta „Uralu“ Grigorija Ivanova, hlavného trénera „ Terek" Rashid Rakhimov a podpredseda vlády Vitalij Mutko).

Komentáre na Sports.ru boli nasledovné:

Čerdantsev-stopisec

Cherdantsev bol istý čas aj publicistom na webe Match TV. Ako všetci komentátori, aj on diktoval svoje stĺpčeky, hoci ich najprv chcel písať sám, povedal pre Sports.ru zamestnanec Match TV. V dôsledku toho Cherdantsev po prvé požiadal, aby mu ukázal texty stĺpcov pred uverejnením, a po druhé, napísal späť to, čo redaktor vystrihol, často s novými chybami.

„Bolo jasné, že sa považuje nielen za komentátora, ale aj za spisovateľa, majstra umeleckého slova,“ hovorí zamestnanec Match TV. - Jedna z jeho poznámok bola skrátená, upravená, opravené všetky chyby - uvedené do viac-menej čitateľnej podoby. Čerdancev krátko po zverejnení požadoval, aby sa všetko vrátilo, ako povedal a uistil. Po tomto incidente boli Cherdantsevove texty umiestnené na stránku bez úprav a skratiek - v obrovskom, najčastejšie ťažko čitateľnom formáte.

Pamätám si jeho podanie ruky. Zakaždým, keď neochotne, zdĺhavo podal ruku, ruku mal napoly uvoľnenú, bolo to napoly podanie ruky, napoly, akoby dával päť. Aj v tom bolo niečo povýšiteľné. Zároveň však Cherdantsev neposlal a správal sa vo všeobecnosti primerane. Bol jeden prípad, keď na poslednú chvíľu odmietol jeden z stĺpčekov – už nadiktovaný a pripravený na zverejnenie. Nevysvetlil prečo, ale ospravedlnil sa.

Zároveň vždy dobre čítali Cherdantseva. Nikto tiež nečítal Kazaň, Šmurnova vo všeobecnosti. Len Nobel sa čítal lepšie ako on, keď mal skvelých insiderov. Cherdantsev prišiel, keď bola téma dobre zvolená a bol tam jasný nadpis. Vtedy vedel čitateľa vyprovokovať, pozrieť sa na tému z nečakaného uhla pohľadu a vzbudiť záujem. Niekedy sa Čerdancev nechal uniesť a začal bičovať nezmysly – ale to je lepšie ako byť nudný.

Keď Dzichkovsky prišiel na stránku, Cherdantsev prestal písať stĺpčeky, prebehla kontrola vzťahov s komentátormi, nakoniec zostal Genich, Trushechkin a Nobel, stále tam bol nadpis „Komentátor dňa“. Vyskytol sa problém s Cherdantsevom, tieto stĺpce mal písať zadarmo, ale potom ich požiadal o zaplatenie samostatne. Nedohodli sme sa na cene."

Cherdantsev a Európsky futbalový týždeň

Jedným z prvých programov pod vedením Čerdanceva bol Európsky futbalový týždeň. Teraz je ťažké si to predstaviť, ale na začiatku 2000-tych rokov TNT v nedeľu popoludní dve hodiny za sebou ukazovalo vrcholy vrcholných majstrovstiev Európy. Najprv ju viedol Andronov, potom prešla na Čerdanceva. "Keď robil program, jej načasovanie sa skrátilo, začala vyzerať trochu inak," hovorí Andronov. - Bol som potom unavený robiť takýto program, technologické možnosti boli neporovnateľné so súčasnými. A keď nám povedali, že program bude časovo kratší, bolo jasné, že toľko ľudí na ňom netreba. Rozhodli sme sa, že sa podvolíme novému tímu."

Cherdantsev hovorí: „Vedenie TNT sa rozhodlo zmeniť moderátora a rozhodlo sa v môj prospech, náš riaditeľ Alexej Burkov podporil moju kandidatúru. Prekvapivo, po takmer 20 rokoch za mnou ľudia prichádzajú a ďakujú mi za ten program. Len nedávno prišiel na ulicu mladý muž a povedal: „Ďakujem za Európsky futbalový týždeň a za moje šťastné detstvo. Bolo to pred mnohými rokmi, vtedy bol TNT úplne iný kanál, iný formát. Na tom TNT bola existencia futbalového programu celkom vhodná. Program uzavreli z obvyklých televíznych dôvodov: TNT zmenilo koncepciu vysielania a zameralo sa na zábavné programy.

Cherdantsev a reklama

Ako povedal pre Sports.ru zamestnanec reklamnej agentúry spolupracujúcej s Match TV, Cherdantsev je najvyhľadávanejšou osobou na kanáli medzi inzerentmi. "Yura vie, ako sa predať, vie, ako brániť svoj produkt," hovorí partner Sports.ru. - Podmienečne, ak tvorí program a ak za ním príde sponzor, rieši to maximálne profesionálne. Cherdantsevov program „Po futbale“ je najviac nasýtený sponzormi na kanáli. Jasné, Nissan sú tam stabilné. Teraz je tu Alfa-Bank. Vie, ako sa predať.“

Ako sa dozvedel Sports.ru, po zápase Rusko - Portugalsko na Pohári konfederácií "Match TV" mala škandál s jedným zo sponzorov - značkou piva Bud. Cristiano Ronaldo bol vyhlásený za Muža zápasu. Hlasovalo sa zo strany publika a cena bola sponzorovaná, odovzdal ju Bud. Po zápase Cherdantsev vo vzduchu komentoval Ronaldovo víťazstvo: „Je to preto, že tento turnaj vyhráva popová hudba. Mužom zápasu Dmitrijom (na adresu Gubernieva - Sports.ru) je Igor Akinfejev. Tvrdia to ľudia, ktorí sledovali futbal. A podľa ľudí, ktorí volia tých, ktorých poznajú, vyhral Cristiano Ronaldo.“ Potom musel Guberniev povedať reklamný text o sponzorovi Budovi. Pri slovách „Bud nealko – oficiálny sponzor...“ sa rozosmial samotný moderátor aj jeden z hostí vysielania. "Urobme to znova, aby sme rešpektovali inzerenta," povedal Guberniev a znova začal hovoriť reklamný text.

Bud bol urazený slovami Cherdantseva, konflikt musela vyriešiť komerčná služba kanála. Výsledkom bolo, že v jednom z nasledujúcich vysielaní Cherdantsev o hlasovaní Bud povedal: „Toto je veľmi zaujímavá téma, pretože zapája ešte viac ľudí do procesu zakorenenia a dôslednejšieho sledovania zápasu. Preto skutočnosť, že po každom zápase na tomto Pohári konfederácií sa určí najlepší hráč, je veľmi dobrá a hovorí o tom, ako dobre začalo publikum rozumieť futbalu. Pretože v mnohých prípadoch sa nehlasuje len za toho, koho poznám najlepšie, ale naozaj, v skutočnosti tieto hviezdy ťahajú zápasy.

Cherdantsev a priateľstvo

Najbližším priateľom Čerdanceva na zápase je Alexander Shmurnov. Hovorí, že sa s Georgeom spriatelil po tom, čo sa ukázalo, že ich chaty sú si veľmi blízke.

„Naše rodiny sú priatelia, stalo sa to tak nečakane, že to bola prekvapivo náhoda, že naše dače prišli do našich rodín od svojich manželiek,“ hovorí Shmurnov. - Teraz sú to však hlavné dače Čerdancevovcov a Šmurnovcov. Moskovský región je taký veľký a sú od seba vzdialené 100 metrov. Potom sme s Michailom Melnikovom išli k mojej chate a Melnikov povedal: „Čo tu robí Čerdancev? Hovorím: "Nemám tušenie." Odvtedy sú naše deti kamarátky, my sami sme kamaráti.

Keby ma Cherdantsev nebol taký zaujímavý ako človek, asi by žiadne dačo nepomohlo. V určitom momente som si uvedomil, že mám veľký záujem sa s ním porozprávať. Prešlo ešte pár rokov a ja som si uvedomil, že je to skutočný súdruh. Spomínam si na jeden večer, keď som sa veľmi nahneval na svojho syna Vanyu a Čerdancev celý večer chodil okolo a pomáhal nám uzavrieť mier – ako sused a priateľ. A potom mi bolo teplo, ťažko sa to vysvetľuje.

Diskutujeme o divadle, jeho biznise, mojich biznis veciach, histórii, politike, ženách, víne, autách, cestovaní, všetkom. Je to typ chlapa, s ktorým si môžete sadnúť a porozprávať sa takmer o všetkom. Myslím si, že veľa ľudí sa k nemu správa s rešpektom, len treba pochopiť jeho status, ktorý si neustále dáva a zdôrazňuje. Jeho, možno až arogancia voči cudzím ľuďom – boja sa ho, stránia sa ho, ale to sú tí, ktorí ho nepoznajú.

Začiatkom decembra 2016 sa Cherdantsev a Shmurnov vyjadrili k zápasu medzi Chelsea a Manchestrom City. Počas zápasu prešli na zvýšený tón, mnohým sa zdalo, že sa komentátori pohádali priamo do éteru.

"Potom sme sa naozaj pohádali," hovorí Shmurnov. „Pretože povedal: ‚Prečo máte právo podporovať City? Povedal som: "Pretože dnes hrajú lepšie, bojím sa o tento tím." V každom zápase niekomu fandím. Potom sme sa proti sebe postavili, no každý z nás vnútorne riešil skôr divadelnú úlohu. Bolo to skutočne zinscenované divadelné predstavenie. Je nepravdepodobné, že keby sme sa dostali na zoznamy, začali by sme sa navzájom mlátiť. Vzťahy medzi nami sa potom zblížili až vtedy, keď sme hrali niečo nápadné v éteri.

Bývalí kolegovia Cherdantseva na NTV-Plus hovoria, že v prvých rokoch fungovania kanála boli takmer všetci komentátori priateľmi. „Spojilo ma s ním finále Ligy majstrov-97, ktoré sme sledovali u mňa, keď sme si kúpili hroznú vodku a písali jedlo v McDonald’s,“ spomína Alexey Andronov. - Finále Ligy majstrov, kde hrajú Nemci s Talianmi - Juventusom a Borussiou - bolo určite príležitosťou, aby sme sa dali dokopy. Žilo sa nám potom ľahšie, nikto nemal rodiny. Všetci sme boli mladí muži. Nie každý mal ani 10-15-ročného Žiguliho, no v ich očiach bolo vidieť ohnivé nadšenie.

Dnes bývalí kolegovia väčšinou hovoria o Čerdancevovi, že s ním udržiavali dobré vzťahy. Niektorí vravia, že sa to rokmi sťažilo na komunikáciu, no vysvetľujú to ani nie tak povahou komentátora, ale tým, že všetci dozreli, založili si rodiny a stali sa ambicióznejšími.

„Vyrástli sme a prestali sme byť namyslenými chlapcami,“ hovorí Dmitrij Čukovskij. - Máme rodiny, už sme začali myslieť na vnúčatá. Sme dosť emotívni ľudia, takže 25-tisíckrát sme si navzájom zničili vzťahy a rovnako veľakrát sa nám ich podarilo napraviť.

Cherdantsev má jedinečnú kvalitu vo vzťahu k ľuďom, s ktorými pracuje. Zapojil sa za nich do akejkoľvek hlúposti, bol pripravený brániť ich záujmy pred šéfmi akejkoľvek úrovne. Som si istý, že takmer všetci ľudia, ktorí s ním v tíme pracovali, si k nemu zachovali dobrý vzťah. Zároveň si s vonkajším svetom dovolil byť vždy dosť žieravý, napätý. Toto je druhá strana slávy, druhá strana každého človeka, ktorý sa dve hodiny pozerá do televíznej kamery a uvedomuje si, že na druhej strane je veľa ľudí, ktorí si povedia: „Ach, podkrovie zase hovorí nezmysly. .“ V tejto chvíli sa otvoríte, zraniteľní voči akýmkoľvek výčitkám a tvrdeniam ľudí sediacich na gauči. Myslím si, že Cherdantsev ich vnímal a vníma zraniteľne, len sa za tie roky naučil zaobchádzať s nimi inak.

Cherdantsev je najpopulárnejším futbalovým expertom a hostiteľom programu na hlavnom kanáli. Môžete sa rozčuľovať, ako chcete, ale je to tak."

Cherdantsev a internet

Cherdantsev je stálym cieľom používateľov internetu, tu je kritizovaný takmer z akéhokoľvek dôvodu. V decembri 2015 uverejnil blog Andreja Ponomareva „Kráľ a šašo“ príspevok „Prečo je Čerdancev najodpornejším novinárom v Rusku“. Aj bez zahrnutia textov Sports.ru do informačného kanála získal viac ako 3 000 plusov a 130 000 zobrazení.

„O päť dní neskôr bola v Match TV veľká talkshow pri príležitosti žrebovania Eura 2016 – tá istá, pri ktorej Alexander Gordon zastonal na gauči pre hostí,“ spomína Jurij Dud, ktorý bol aj moderátorom programu KultTour. vtedy. - Keď Čerdancev odišiel zo šatne a narazil na mňa, nastala asi sekundová pauza. Prestávku prerušil Yura: dobre, chápeš, že na stretnutí by som ho odkopol z nôh? Na ďalšom plánovacom stretnutí KultTura sme prišli s nápadom: obnovíme legendárnu show prvého kanála „King of the Ring“ presne raz? Cherdantsev proti Ponomarevovi v skutočnom ringu so skutočnými rukavicami pod dohľadom skutočného rozhodcu. Bude to bomba: budú odpovedať na slová, riešiť otázky, objímať sa, robiť aspoň nejaké divadlo. Natalya Bilan dala nápadu súhlas, zostávalo súhlasiť s účastníkmi. Ponomarevovi sme nič nepovedali, kým sme nepočuli Cherdancevovu odpoveď. Myslím, že o celom tomto hnutí bude počuť z tohto textu prvýkrát. Bohužiaľ, Yura odmietol. Vysvetlil, že svojho súpera nechcel presláviť. Je to škoda: zdá sa, že KultTura aj celý kanál mali šancu.

V júni 2016 na konferencii v Petrohrade mal Georgij Čerdancev prednášku, počas ktorej zaútočil na Pavla Gorodnického, šéfredaktora webu Kat. " Prišiel kat? nie? Nahnevaný, teda. Okolo je veľa katov, rozumieš? Každý je kat. Mám 15 rokov, vyzliekol som plienku a som kat. Budem sedieť na internete a všetkých beztrestne stigmatizovať,“ povedal Cherdantsev (tento monológ sa začína o 37:09).

V reakcii na to Gorodnitsky navrhol, aby sa komentátor osobne stretol, ale nestalo sa tak: Cherdantsev sa nikdy nekontaktoval.

V rozhovore pre Sports.ru Cherdantsev povedal o internete: „Je ľahké chrániť sa [pred tým, čo o ňom píšu]: nemusíte zadávať svoje priezvisko na Google. Profesor Preobraženskij radil nečítať ráno sovietske noviny, som si istý, že to isté by povedal aj o internete.

Fotka: instagram.com/cherdantsev71 (1,4,6,7,9-11); 816izba; rámcový vysielací kanál „Náš futbal“; youtube.com/MATCH TV; RIA Novosti / Anton Denisov

Georgy Cherdantsev je populárny ruský novinár, televízny a rozhlasový moderátor, športový komentátor na kanáloch NTV, NTV-Plus a Match TV. Do futbalových fanúšikov sa zamiloval pre svoj emotívny a živý štýl komentárov. Georgy Cherdantsev sa narodil 1. februára 1971 v hlavnom meste Ruska – Moskve. Jeho matka je kandidátkou vied, výskumná pracovníčka a otec je doktor vied, profesor. Kvôli práci boli rodičia budúceho novinára dlho neprítomní doma, takže babička sa venovala výchove Georga.

V roku 1976 vyletel obľúbený tím hlavy rodiny („Spartak“) z najvyššej divízie a obsadil predposledné miesto v šampionáte. Malý Gosha, keď videl, že jeho otec má zlú náladu, pristúpil k matke, aby zistil, čo presne jeho otca rozrušilo. Žena všetko jasne vysvetlila. Od tej chvíle začal bystrý chlapec fandiť červeno-bielym za hranicami svojich rokov.


V roku 1978 začal sledovať postavenie tímu v tabuľke v Sovetsky Sport ao rok neskôr vedome sledoval „zlatý“ zápas proti FC Guria. V tom istom roku 1979 poslali rodičia svojho syna do futbalového oddielu, ktorý organizoval nadšený učiteľ telesnej výchovy. V tom čase učiteľ spevu naliehal na matku budúceho novinára, aby dala mladému talentu hudobnú školu, ale otec bol k tomuto návrhu skeptický a uprednostňoval šport.


V roku 1981 odišiel tréner do športovej školy mládeže Spartak-2 a vzal so sebou najtalentovanejších chlapcov vrátane Cherdantseva. Za 6 rokov zápasov a súťaží vonku získal George množstvo certifikátov a medailí. Po skončení anglickej špeciálnej školy vyvstala otázka výberu vysokej školy. Moja stará mama uprednostňovala MGIMO, ale môj otec trval na MSU, ktoré na vstup nevyžadovalo komsomolský lístok (bez dvojročnej komsomolskej praxe MGIMO neakceptovali).


Tak sa stalo, že budúci komentátor bol poslaný do školy vo veku šesť a pol rokov a v šestnástich a pol už bol prvákom na rímsko-germánskom oddelení Filologickej fakulty Moskovskej štátnej univerzity (odbor „prekladateľ a učiteľ angličtiny“). Po ukončení univerzity v roku 1992 Georgy krátko pracoval na právnom oddelení rusko-talianskej spoločnosti a potom, keď sa rozhodol získať druhé vysokoškolské vzdelanie, vstúpil na Ekonomickú fakultu MGIMO.


Pravda, mladík to nestihol dokončiť pre nečakané predvolanie do armády. Rodina musela vynaložiť veľké úsilie, aby chlapíka udržali bez úplatkov a porušovania zákona. Keď Georgy sedel pri televízii bez práce a sledoval futbalový klub, dozvedel sa o spustení prvého plateného satelitného športového kanála v Rusku, NTV-Plus, a rozhodol sa tam poslať svoj životopis, pretože v tejto oblasti neexistovali žiadni hotoví špecialisti. športovej televízie v tom čase.

Športový komentátor

V roku 1996 bol Cherdantsev ako korešpondent prijatý do tímu futbalového klubu, v ktorom Georgy pracoval 4 roky. V rokoch 1999 až 2001 bol hostiteľom programu Európskeho týždňa futbalu. V rokoch 2004 až 2007 pôsobil ako tlačový referent RFPL. V roku 2008 sa Georgy stal hostiteľom futbalovej noci na NTV a opustil ju v roku 2011. V roku 2000 pracoval Cherdantsev aj na programoch Countdown, 2:1 a Postscript.


Od roku 2005 do augusta 2013 bol moderátorom relácie Počúvanie futbalu na rozhlasovej stanici Silver Rain. V auguste 2013 bol vymenovaný za riaditeľa televíznej stanice NTV-Plus Sport Plus. Tam George komentoval zápasy talianskej série. Pod jeho prísnym dohľadom sa konali aj zápasy MS 2002, ME 2008 a MS 2014 (vysielanie prebiehalo na Channel One). Čerdancev okrem iného komentoval tri finále Ligy majstrov (v rokoch 2003, 2007 a 2015).


Relácia „Po futbale s Georgym Cherdantsevom“

V auguste 2013 bol novinár vymenovaný za riaditeľa televízneho kanála Sport Plus. Na tom istom kanáli v roku 2014 hostil muž olympijský kanál zo Soči, spárovaný s rozhlasovým hostiteľom Sport FM, ktorý v tom čase pôsobil ako televízny moderátor.


V roku 2016 bola Cherdantsevova tvorivá biografia doplnená o nový úspech: Georgy spolu s videohrou s novým hlasom FIFA 2016. Je pozoruhodné, že vývojári, Electronic Arts, lobovali za dabing iba v troch krajinách: Rusku, Nemecku a Poľsku. V dôsledku toho kolegovia tri mesiace komentovali situáciu simulátora futbalového sveta, v ktorom museli nahovoriť asi tridsaťtisíc riadkov.

Stojí za zmienku, že počas obdobia dabovania hry sa Georgy neodtrhol od svojej neustálej práce a naďalej pôsobil v televízii. V tom istom roku novinár navštívil komediálny program kanála TNT Comedy Club, na ktorom spolu s obyvateľmi show, skupinou USB, nahrali dve hudobné videá o ruskom národnom futbalovom tíme: prvé v prípade, že tím vyhrá na Euro a druhý - v prípade jej vypadnutia z turnaja.

Osobný život

Cherdantsev je mimoriadne horlivý v téme pokrytia svojho osobného života. Napriek tomu, že moderátor je ženatý a má dieťa, na webe nie sú prakticky žiadne informácie o jeho vzťahu s nežným pohlavím. Je spoľahlivo známe, že George je už dlhé roky legálne ženatý. Nadežda (manželka komentátora) nemá nič spoločné so športom ani so žurnalistikou a je nemediálna osobnosť.


Žene vždy bolo sympatické, že sa jej manžel celé dni neobjavil doma a bezhlavo sa vrhal do práce na nakrúcaní ďalšieho programu. Nadezhda dôveruje svojmu manželovi, a preto materiály o Cherdantsevových románoch s tou či onou osobou, pravidelne publikované v žltej tlači, nespôsobujú u ženy nič iné ako smiech.


Manželka televízneho moderátora mu dala syna. Andrei Cherdantsev, rovnako ako jeho otec, sa zaujíma o futbal. Novinár, ktorý vidí túžbu milovaného dieťaťa po športe, jeho túžbu silne podporuje. Muž teda toto leto poslal dieťa na letný futbalový kemp Akadémie klubu Juventus. Práve tento európsky top klub ako prvý otvoril pobočku v Rusku. Všetky metódy rozvoja tréningu sú oficiálne patentované, tréneri absolvujú špeciálne školenia v Taliansku.


Futbalová akadémia Juventusu v Rusku

Akadémia momentálne sídli na štadióne Meteor, no bližšie k zime sa presunie do regiónu Fili, kde budú mať chalani v zime šikovné podmienky na štúdium (vrátane bazéna). A hoci samotný televízny moderátor opakovane uviedol, že neplánoval zo svojho syna urobiť profesionálneho útočníka alebo brankára, skutočnosť, že Andrei prejavuje skutočný záujem o šport, ho veľmi teší.

Teraz Georgy Cherdantsev

V roku 2017 Cherdantsev potešil divákov televízneho kanála Match svojou analýzou nadchádzajúcich a minulých zápasov v programoch All for Football!. a „Po futbale“. Georgy tiež naďalej komentuje futbalové konfrontácie medzi tímami. V júni až auguste bol jeho traťový rekord doplnený stretnutiami prvého kola ruskej Premier League SKA-Chabarovsk - Zenit, siedmeho kola majstrovstiev Ruska Spartak - Lokomotiv a španielskeho superpohára Real Madrid - Barcelona.


Okrem iného v jeho

    Čerdancev Georgij Vladimirovič

    Čerdancev, Georgij- Cherdantsev Georgy Vladimirovich, sa narodil 1. februára 1971 v Moskve. Športový komentátor, televízny a rozhlasový moderátor. V roku 1992 absolvoval Rímsko-germánsky odbor na Filologickej fakulte Moskovskej štátnej univerzity. V rokoch 1982 až 1989 hral v ... ... Wikipédii

    Cherdantsev Georgy- Vladimirovič, sa narodil 1. februára 1971 v Moskve. Športový komentátor, televízny a rozhlasový moderátor. V roku 1992 absolvoval Rímsko-germánsky odbor na Filologickej fakulte Moskovskej štátnej univerzity. V rokoch 1982 až 1989 hral na moskovskom šampionáte v ... ... Wikipedia

    Georgij Vladimirovič Čerdancev- ... Wikipedia

    Čerdancev- priezvisko. Slávni nosiči Cherdantsev, Gleb Nikanorovič (1885 1958) vynikajúci sovietsky geograf, ekonóm a kartograf, doktor ekonomických vied (1936), profesor (1924), akademik Akadémie vied Uzbeckej SSR (od 1956), kor. od roku 1943. ... ... Wikipedia

    Oleško, Alexander Vladimirovič- Alexander Oleshko ... Wikipedia

    Filologická fakulta Moskovskej štátnej univerzity- existuje v samostatnej podobe od roku 1941. Do 20. rokov 20. storočia existovala jediná historicko-filologická fakulta Moskovskej cisárskej univerzity (vtedy Prvá moskovská štátna univerzita), neskôr v rámci tzv. humanitná univerzitná politika ... ... Wikipedia

    Zoznam ocenených veterinárnych lekárov Ruskej federácie- Príloha k článku Čestný veterinárny lekár Ruskej federácie Obsah 1 Altajská republika ... Wikipedia

    Zoznam ocenených vedcov Ruskej federácie za rok 1997- Zoznam vedcov, ktorým bol v roku 1997 udelený titul "Ctihodný vedec Ruskej federácie": Averčenkov, Vladimir Ivanovič, doktor technických vied, profesor, vedúci katedry Brjanskej štátnej technickej univerzity ... ... Wikipedia

    Spartak (futbalový klub- Spartak (futbalový klub, Moskva) Tento výraz má iné významy, pozri Spartak (významy). Tento výraz má iné významy, pozri Spartak (Moskva). Spartak Moskva ... Wikipedia

Komentátor Georgy Cherdantsev je jedným z najlepších futbalových analytikov domácej televízie. V súčasnosti je hostiteľom mnohých športových programov.

krátky životopis

Budúci komentátor Čerdancev sa narodil v Moskve 1. februára 1971. Chlapcovi rodičia strávili väčšinu času na Moskovskej štátnej univerzite, kde pôsobili ako výskumníci na Biologickej fakulte. Georga preto vychovávala najmä stará mama.

V roku 1992 Cherdantsev úspešne absolvoval Katedru rímsko-germánskych jazykov Moskovskej štátnej univerzity. Ten chlap však nešiel v stopách svojich rodičov a nezostal pracovať na univerzite.

V období od roku 1982 do roku 1989 hral ako súčasť amatérskeho futbalového klubu Spartak-2 na moskovskom šampionáte. Čoskoro bol však nútený opustiť šport, pretože utrpel vážne zranenie kolena, ktorého recidívy mu na dlhú dobu neumožňovali venovať sa svojmu obľúbenému koníčku.

Komentátor Cherdantsev, ktorého fotografia je uvedená v materiáli, má niekoľko špecialít - učiteľa cudzích jazykov (angličtina, taliančina) a prekladateľa. Po skončení vysokej školy pracoval v oblasti bankových služieb, v cestovnej kancelárii, ako nakladač v prístavnom sklade počas pobytu v Istanbule.

Ako sa Čerdancev začal zaujímať o futbal?

George sa o futbale dozvedel vo veku 6 rokov. Otec budúceho komentátora bol dedičným fanúšikom Spartaka. Podľa spomienok Čerdanceva sa o toto mužstvo začal báť v roku 1976, keď klub zostúpil do nižšej súťaže. Potom bol chlapov otec touto udalosťou vážne rozrušený. Preto sa George pevne rozhodol: aby otec nemal zlú náladu, musíte podporovať moskovský futbalový klub všetkými možnými spôsobmi.

V roku 1979 sa chlapec prvýkrát zúčastnil hodiny futbalového oddielu, ktorú organizoval učiteľ školskej telesnej výchovy. Učitelia dôrazne odporúčali Georgeovým rodičom, aby ho poslali do hudobnej školy, berúc do úvahy chlapcov talent hrať na hudobné nástroje. Chlapov otec bol však k tejto možnosti mimoriadne skeptický. Preto nakoniec chlapec prestal hrať futbal.

Ako sa Georgy Cherdantsev dostal do televízie?

Po tom, čo prišiel o miesto administratívneho pracovníka, trávil Georgy hodiny bez práce pred televíznou obrazovkou. Jedného dňa si budúci komentátor Cherdantsev pomyslel, prečo neskúsiť prácu futbalového analytika. Keď sa Georgy dozvedel, že sa čoskoro otvára prvý domáci satelitný športový kanál, rozhodol sa poslať svoj vlastný životopis na posúdenie. Veď v televízii nebolo až tak veľa ľudí, ktorí sa vyznali vo futbale, mali nastavený prejav a vedeli viacero jazykov.

V titulkoch programu Futbalový klub Cherdantsev videl faxové číslo, ktorým poslal list redaktorom mladého televízneho kanála. Už v ten istý deň pri spätnom telefonáte Georgymu oznámili, že nemajú ani poňatia, ako sa dajú zvládnuť povinnosti televíznej moderátorky so skúsenosťami v banke a cestovnej kancelárii. Svoju úlohu tu však zohrala prítomnosť diplomu z Moskovskej štátnej univerzity a znalosť cudzích jazykov. Po absolvovaní rozhovoru bol Cherdantsev prijatý na skúšobnú dobu ao týždeň neskôr sa zápletka televízneho časopisu, ktorú vyjadril, vysielala v analytickom futbalovom programe.

Kariéra

Futbalový komentátor Cherdantsev je členom športového kanála NTV-Plus od roku 1996. Najprv bol George poverený pozíciou prekladateľa. Neskôr sa jeho hlas začal objavovať v krátkych reportážach, drobných zápletkách a recenziách futbalových podujatí. Skutočný úspech k nemu však prišiel po prijatí postu korešpondenta v populárnom analytickom programe Vasily Utkin „Futbalový klub“.

Prvý zápas, ktorý už sprevádzal športový komentátor Cherdantsev, sa datuje do roku 1998. Ako spomína sám moderátor, išlo o zápas národných tímov Nórska a Talianska na majstrovstvách sveta vo Francúzsku.

V období od roku 1999 do roku 2009 bol komentátor Cherdantsev jedným zo stálych spoluautorov analytického programu Free Kick, ktorý sa týždenne vysielal na futbalovom kanáli NTV Plus.

V roku 2013 nastal v Georgeovej kariére skutočný prielom. Bol poverený funkciou šéfa novej športovej televízie Sport-Plus. Komentátor Cherdantsev tu pôsobil ako jeden z hostiteľov v programe Olympic Channel, ktorý hodnotil udalosti na medzinárodných súťažiach v Soči.

V súčasnosti Georgy pravidelne obsluhuje zápasy talianskeho futbalového šampionátu, zápasy Ligy majstrov a zastáva pozíciu moderátora v programe After Football na kanáli Match-TV.

Nedávno boli pre PES-2016 prijatí ruskí komentátori. Cherdantsev úspešne prešiel výberom a fanúšikovia populárnej počítačovej hry teraz môžu počuť jeho hlas.

Mnohé z komentárov Georgyho Cherdantseva pri obsluhe futbalových zápasov sa už dlho stali legendárnymi. Takže frázy „Aaa! Netrafil som!“, „Buffoon“, „A-la-la“, „Sudca zo štvrti červených svetiel“, ďalšie emocionálne výkriky moderátora získali status internetových mémov.

Cherdantsev sa opakovane objavoval v reklamách v televízii. Vyjadril sa najmä k súboju dvorných tímov pri nakrúcaní komerčného videa pre jednu zo značiek. Georgeov voice-over môžete počuť v mnohých televíznych seriáloch domácej produkcie.

Profesionálne úspechy

Za celý čas, keď pracoval v televízii, získal Georgy Cherdantsev celý rad prestížnych ocenení:

  • „Najlepší komentátor roku 2001“.
  • "Najlepší športový novinár" (2005).
  • Laureát prestížneho ocenenia „Zlatý mikrofón“ pod záštitou športových publikácií „Soviet Sport“ a „Komsomolskaja pravda“ (2011).
  • Laureát ceny „Za propagáciu futbalu-2012“, ktorú každoročne vydávajú zakladatelia organizácie „Ruská futbalová únia“.

Konečne

Ako novinár, športový korešpondent, moderátor a futbalový komentátor mal Georgy Cherdantsev to šťastie, že mohol cestovať po desiatkach krajín, podávať legendárne zápasy najlepších tímov sveta, komunikovať so známymi osobnosťami prvej veľkosti.

V jeho živote bolo veľa zaujímavých príbehov. Aké je víťazstvo ruského tímu nad Holandskom na ME 2008. Georgyho komentáre vystrihnuté z reportáže dodnes kolujú internetom, zbierajú tisíce názorov a vyvolávajú živé diskusie.

Pravdepodobne neexistuje jediný skutočný futbalový fanúšik, ktorý by nepočul o Cherdantsevovi. Tento komentátor so svojím emotívnym reportážnym štýlom, znalosťou mnohých fascinujúcich príbehov vám nikdy nedovolí zaspať pred televíznou obrazovkou, a to ani pri sledovaní tých najnudnejších súbojov.

Cherdantsev: Uprostred rozhovoru si Capello odtrhol gombíkovú dierku ...

V deň narodenín populárneho televízneho komentátora Championship.com zverejňuje rozhovor medzi Igorom Rabinerom a Cherdantsevom o rodine, kariére a Taliansku.

Poznáme sa už vyše 30 rokov. Je ťažké uveriť takýmto náhodám, ale pred viac ako tromi desaťročiami sme s Jurom Cherdantsevom študovali na tej istej 23. anglickej špeciálnej škole v Parku kultúry. A čo je najzaujímavejšie, keďže bol o pár rokov starší, a teda aj o triedy starší, osobne ma prijal za priekopníka a slávnostne si uviazal okolo krku šarlátovú kravatu. A teraz má jeden z najlepších futbalových komentátorov v Rusku 43 rokov, jeho spolubesedník má takmer 41 rokov a rozprávame sa bez akýchkoľvek väzieb (čo každý novinár, poviem vám tajomstvo, neznáša a ja som si to nenosil naposledy pred 18 rokmi) hovoríme „o život v nemeckej reštaurácii vedľa kancelárie Championship.com. A každú minútu viac a viac chápem, koľko dôležitých vecí zostáva v našom každodennom futbalovom zhone nedokončených.

„KOMENTOVAŤ FUTBAL PRE MŇA TO BOLO AKO LETIŤ NA MESIAC“

Keď ste ma prijali za priekopníka, hrali ste už za Spartak na moskovskom šampionáte. Rozmýšľali ste niekedy nad tým, že sa stanete profesionálom? Štúdium v ​​anglickej špeciálnej škole – to ma akosi posúva na inú cestu životom.
- Nerozmýšľal som ani chvíľu. Pochádzam z akademickej rodiny a o športovej kariére som v zásade nemohol snívať. Iba ak by zrazu mal nejaké šialené talenty. Ale nielenže žiadne neboli, ale prišli aj zdravotné problémy. Mama dokonca podpísala špeciálny papier v moskovskom športovom výbore, že jej nevadili moje výkony: potom v tomto zmysle bolo všetko veľmi vážne. Mestský šampionát vo všeobecnosti bola veľmi slušná súťaž, organizátori všetko prísne dodržiavali. Napríklad pre červené karty zavolali trénera (ale mňa nie, nedostal som ich) do športového výboru. Diagnostikovali mi tachykardiu a aspoň z tohto dôvodu nemohla byť reč o športovej kariére. Bola len jedna cesta – na univerzitu. V deviatom – desiatom ročníku som sa sedemkrát do týždňa učil s vychovávateľom.

Ako sa však stalo, že chlapec z akademickej rodiny prepadol futbalu a pekných pár rokov hral za moskovský šampionát?
- Môj starý otec bol fanúšikom Spartaka, ešte pred vojnou chodil na futbal. Navyše na prvom rande pozval svoju babičku na štadión. Najprv sme išli na zápas a potom sme išli na rande. Tak som to zdedil.

V okolí sme mali jedného učiteľa telesnej výchovy, ktorý hrával futbal niekde v tíme Dynama Moskva. Kariéra hráča nevyšla a stal sa učiteľom v škole. Keďže celý život sníval o tom, že bude trénerom, ktorým sa neskôr stal, organizoval oddiel v okrese, robil nábor detí a súťažil v okresnom prebore. Rodičom povedali, že by som tam mal študovať. Rodičia sa rozhodli, že vo svojom voľnom čase by dieťa nemalo sedieť doma alebo, čo je horšie, nečinné a nevystrájať sa po uliciach: vtedy boli iné, neposedné. Otec, zúrivý fanúšik, futbalovému oddielu nielenže nenamietal, ale ich aj povzbudzoval.

Mimochodom, v tom istom čase som bol pozvaný do hudobnej školy. Učiteľ spevu pozval moju matku, povedala, že dieťa má schopnosti a je potrebné ho poslať k „hudobníkovi“. Oboje nebolo možné skĺbiť. Často sa mamy pýtam, prečo ma neposlali do hudobnej školy. Teraz naozaj ľutujem, že nemôžem hrať na hudobných nástrojoch. Ako viete, milujem hudbu. V ústave som brnkal na gitare, hral v kapele, ale v tomto zmysle Boh talent nedal. Bolo to treba rozvinúť. Rozhodol som sa v prospech futbalu a nechodil som do žiadnej hudobnej školy.

Ale na druhej strane v tejto futbalovej sekcii som našiel úžasné povolanie. Nič sa v živote nedeje len tak. Rovnako nie náhodou ste sa stali športovým novinárom, ale preto, že vás to vždy zaujímalo. Nikdy som nesníval o tom, že sa stanem komentátorom, pretože vtedy to bolo ako let na Mesiac. Bol to iný svet, kde som nemal žiadny vchod, ba ani známych.

Pamätáte si svoj prvý komentátorský hovor? Kedy vám prvýkrát napadlo, že by to mohlo byť vaše?
- Áno, nikdy mi to nenapadlo. Bol to, opakujem, príbeh z iného sveta. Áno, hral som futbal, sledoval som ho, ale je hlúpe rozmýšľať nad niečím, čo nie je realizovateľné. Maximum – nahlas komentované, keď človek bez akejkoľvek spoločnosti hral rôzne majstrovstvá. Stále sa mi doma povaľujú zošity. Byt je dlhý - dvere do kúpeľne a WC sú na rôznych koncoch chodby. A pre mňa sú jedny dvere jednou bránou, druhé sú druhé. A tak som sám so sebou odohral niekoľko majstrovstiev sveta a Európy s tenisovou loptičkou. Boli bitky, všetko som to vyslovil nahlas, hrajúc sa sám so sebou. Ako sa ukázalo, prišlo to vhod. Ale nikdy som v sebe necítila nutkanie komentovať.

Potom bol príbeh s ťažkým zranením kolena v hre o filologickú fakultu v semifinále šampionátu MsÚ. Napriek tomu stále hráte cez bolesť. Prečo to potrebuješ?
Moja žena sa mi vždy smeje. Vy, hovorí, ako šteňa: vidíte loptu a okamžite skočíte. Nemôžem to urobiť inak. Oveľa viac milujem hrať futbal, ako ho komentovať, sledovať a podobne. Toto mi naozaj chýba. Veľmi ma mrzí, že nemôžem hrať viac-menej naplno. Oplatí sa trochu pohnúť, keďže koleno dva dni opúcha.

Od 18 rokov, teda väčšinu života, žijem s pocitom bolesti – niekedy silnejšej, inokedy menšej. Ľudia mi niekedy hovoria, že som nepriateľský alebo smutný. Nechápu, ako môžete žiť celý život, keď vás neustále bolí noha. Zvyčajne kňučí, ale niekedy to tak bolí, že sa mi ťažko chodí. V zahraničí rád chodím pešo po mestách, spoznávam pamiatky, takže potom nemôžem vyjsť po schodoch. Potrebujem sa oprieť o zábradlie, vydržať.

- A pri reportáži sa stalo, že sa koleno chytilo?
- Vďaka Bohu nie. To nezasahuje do bežného spôsobu života, ale je ťažké viesť aktívny život. Samozrejme, nemôžem hrať futbal vážne. Je pre mňa čoraz ťažšie behať, ale hrať v stoji... Vždy si myslíš, že máš 20 rokov, ale v skutočnosti nie je. Musím sa dlho rozcvičovať, ale som príliš lenivý. Ja to nedokážem. Doma si oblečiem športovú uniformu, odveziem sa autom na čistinku a vybehnem na ihrisko. Nie je však neskoro na to, aby ste si prerobili a nabili si do hlavy, že v tomto veku sa treba zahriať, natrieť a potom bude riziko zranenia minimálne.

„STÁLE NEPOZNÁM ZÁHADU SMRTI DEDKA-SKAUTA V NSR“

Je prekvapujúce, že nepoznáme významného biológa Georgija Cherdantseva. Koniec koncov, vaši rodičia sú z tejto oblasti a váš otec je doktor vied.
- Moja stará mama je filologička, tiež doktorka vied, profesorka, preto moja túžba po humanitných vedách. Pre mladú generáciu je to ťažké pochopiť, ale v sovietskych časoch, keď sme vy a ja študovali, bola znalosť cudzieho jazyka považovaná za povolanie. Navyše prestížne, dobre platené, dávajúce možnosť ísť do zahraničia. Teda dostať sa do iného sveta, naučiť sa niečo iné, okrem toho, čo vás obklopovalo v bežnom živote. Zároveň som nemal špeciálne schopnosti pre presné vedy. Vo fyzike som mal vo všeobecnosti záujem. Stále veľmi dobre nechápem, prečo svieti lampa.

- Ale dostali ste na vysvedčení známku C?
- Okrem kadejakých vtipov mi v 10. ročníku chceli zabrániť, aby som vôbec robil záverečné skúšky. Bol som tak zaneprázdnený doučovateľmi, že som opustil absolútne všetky predmety, ktoré nesúviseli s tými, ktoré bolo treba absolvovať pri nástupe na univerzitu. Tu ma podľa zloženia, ústnej ruštiny, dejepisu a cudzieho jazyka vozili ako sidorovskú kozu.

A na chémiu, fyziku a matematiku som nemal čas. V 10. ročníku som dostal štyri ročné dvojky, hoci predtým som sa dobre učil: v 8. ročníku som mal skoro samé päťky. Bola to prechodná trieda: podľa výsledku ste boli preradení buď do 9., alebo do učilišťa. Potom však písal eseje z chémie, z matematiky sa pripravoval na úlohy z literatúry atď. Dostal som dvojky v algebre, chémii, fyzike a správaní.

Mama si to ešte pamätá. Koľko rokov prešlo, stále sa hanbí. Bola predvolaná do učiteľskej rady, kde sedeli všetci učitelia. A predtým som bol dobrý študent, nikto si nerobil žiadne nároky. A potom jej zavolajú a začnú napomínať. Potom som podcenil, aké to bolo pre ňu nepríjemné, a stále na to pravidelne spomína ako na jeden z najhorších momentov v živote.

- Ako hovorí jeden z našich spoločných známych: "Takže? .."
- Bolo to mesiac pred záverečnými skúškami. Všetky tieto predmety sa mi podarilo zopakovať tento mesiac. Sadla som si doma, odložila všetky otázky týkajúce sa tútorov a o mesiac som vypadla.

- A s úľavou vyhodil všetky tieto vedomosti z hlavy?
- V tomto zmysle je vzdelávací systém, ktorý sme mali, podľa mňa nesprávny. Pretože vo vyšších ročníkoch, keď už človek jasne chápe, čo bude robiť ďalej, zaťažovať ho zbytočnými vedomosťami, ktoré zaberá veľa času a úsilia, asi nie je úplne v poriadku.

Vždy som sa čudoval, prečo ste vo svojich novinách Georgij, ale Yura v skutočnom živote? V životopise, ktorý sa pripravuje na rozhovor, som čítal, že na počesť môjho starého otca.
Každý sa na to pýta. Áno, pomenovali ma po mojom starom otcovi. V skutočnosti je to rovnaký názov. George je farmár v gréčtine, Yuri je farmár v Karelian. A v ruštine bolo toto meno rozdelené na dve rôzne. Ale keďže som dostal meno po mojom starom otcovi, ktorý zomrel skôr, ako som sa narodil, moji rodičia nemali žiadne možnosti. Keď si uvedomili, že chlapec - všetko. To znamená George, a to určite znamená Yura. Ale prečo sa dedko volal Yura, neviem.

Prešiel vojnou, vyviedol oddiel z obkľúčenia a zároveň prežil a o mnoho rokov neskôr zomrel v čase mieru v Nemecku, práve v krajine, proti ktorej bojovali. Povedali ste, že tento príbeh je utajovaný v útrobách tajných služieb.
- Pokiaľ viem, je to utajované už 60 rokov. Bol skautom. Preto som len kútikom ucha niečo počul od starej mamy, ktorá si predstavovala, čo sa stalo, no nikomu to nepovedala. A už to nepovie, pretože zomrela pred piatimi rokmi.

Bola profesorkou na MGIMO, vedúcou katedry románskych jazykov. Taliansko, taliančina – cez ňu mám všetko. Vo všeobecnosti jej časť rodiny pochádza z Leningradu. Prečo som v poslednej dobe hovoril o blokáde? Môj starý otec je bojovník s blokádou, celú blokádu od prvého do posledného dňa strávil v Leningrade. A prababičku spolu so svojou starou mamou, vtedy ešte školáčkou, evakuovali do Kuibysheva, teraz Samary. Moja stará mama tam vyštudovala strednú školu.

A keď skončila so zlatou medailou, tajne od svojej matky, mojej prastarej mamy, išla do draftovej rady a dobrovoľne sa prihlásila na front, ako mnohí v tom čase. „Dostali“ ju na úrade vojenskej registrácie a zaradenia. Povedali, že dievča so zlatou medailou by nemalo ísť dopredu. Je lepšie sa vycvičiť a stať sa dôstojníkom. Bola poslaná do známeho Vojenského inštitútu cudzích jazykov, ktorý bol v niektorom meste tiež evakuovaný. Musím povedať, že takmer celá generácia úžasných vynikajúcich učiteľov cudzích jazykov, ktorých sme mali, vyšla z VIFL.

Predstavte si, desiataci, absolventi škôl, stáli tam v rade. A začali rozdávať jazyky: učíš sa švédsky, učíš sa dánsky, ty taliansky, ty portugalsky a tak ďalej. Nemčina bola povinná na učenie a ako druhý jazyk dostal každý nejaký vzácny jazyk. Babička sa na to "vyplatila" a dostala taliančinu. A v roku 1944 už bola tlmočníčkou vojenského atašé ZSSR v Taliansku, keď prebiehali rokovania o prepustení našich vojnových zajatcov. V budúcnosti sa stala vedúcou špecialistkou v krajine na taliansky jazyk. Takmer všetky učebnice, ktoré sa študovali naraz, napísala. Preto som nemohol nikde ujsť z taliančiny. Vo všeobecnosti mám veľa spoločného s Talianskom...

"VĎAKA TALIANSKU SOM NAŽIVO"

- Začal si sa učiť taliančinu od detstva?
- Áno. Ale učiť sa jazyk doma je nezmysel. Povaľujúc sa v kresle som popíjal čaj a všetko okolo mňa preletelo. Na konci školy som nevedel po taliansky. A naučil som sa to, keď som sa po vysokej škole dostal do talianskej firmy ako prekladateľ. Po anglicky vedel perfektne, veď študoval na špeciálnej škole. Vy a ja sme mali takých silných učiteľov, že v nás položili veľmi silný základ.

- Podpíšem sa pod každé slovo.
- A vďaka Taliansku vlastne žijem. Matka nemala mlieko, ťažko ochorela. Keď som sa 1. februára narodila, ležala som s ňou mesiac v nemocnici. Nemala mlieko a zrazu bol problém. Ukázalo sa, že som mal nejakú divokú alergiu a nebral som žiadne iné mlieko, zmes, ktorá bola v Sovietskom zväze. Katastrofa! Teraz je to už ťažko pochopiteľné, ale žili sme v dobe, keď to s umelou výživou bolo dosť ťažké. Nevoľnosť a všetko ostatné. Nikto nevedel, čo robiť.

Pomohli nejakí babkini známi, ktorí boli v tom čase na služobnej ceste v Taliansku. Priniesli mi suché talianske mlieko, ktoré zriedili a vypili. To znamená, že som tejto krajine vďačný aj za to, že ju živí jej mliekarenský priemysel. Nevedel som o tom, kým som nebol dosť starý, nebol dôvod si to pamätať. A keď mi to mama pripomenula, povedala, že moje spojenie s Talianskom nebolo náhodné.

Spomínali ste, že starý otec bol blokádou. Aký je v tejto súvislosti váš postoj k súčasným represiám voči televíznemu kanálu Dozhd, ktoré vyvolal prieskum na túto tému?
- Považujem ich za úplne nesprávne a navyše poburujúce. A myslím si, že zastaviť vysielanie alebo existenciu akéhokoľvek média je možné len na základe právoplatne vydaného rozhodnutia súdu. A Roskomnadzor im poslal len vysvetľujúci list, ktorého podstatou je: "Nabudúce buďte opatrnejší."

Aj ked tiez si myslim, ze otazka na Dozhd bola položená hlúpo a nedomyslene. Ide o čisto redakčný „jamb“. Neustále sa vo svojich programoch pýtam a raz som to aj sformuloval tak, že som mal neskôr problémy. A ja ako autor som si priznal, že som sa mýlil. S nikým sa neradil a zababakhal viac-menej emocionálne.

- Čo to bolo?
- Už je to jedno, poďme. Preto je redakčná práca veľmi náročná a dôležitá. Ak niečo robíte verejne, mali by ste sa zamyslieť a zvážiť 20-krát. Beriete na seba veľmi veľkú zodpovednosť. Toto je náročnosť verejnej profesie a života v rámci živého vysielania: z piesne nemôžete vyhodiť slová. Preto človek, ktorý prevezme zodpovednosť a odvahu pracovať v takomto režime, musí byť veľmi pokojný a vyrovnaný. Ale to, čo sa teraz okolo toho deje, vôbec nenatiera tých ľudí, ktorí otrávia „Dážď“.

SLUHA V ISTANBULE, SĽÚBITE DIEVČATU A ZAVOLAJTE Z TV

- Ako si spomínate na obdobie práce nakladača v sklade cestovnej kancelárie v Istanbule v polovici 90. rokov?
- Bolo to zábavné obdobie, pretože som mal asistenta. Zarábal som toľko peňazí ako nakladač, že nech to znie akokoľvek neslušne, mal som ... sluhu. Malý Turek, ktorý bežal na moje rozkazy a bol vždy so mnou. Poslal som ho do obchodu po všetko, čo môžeš. Ako nakladač som bol v jeho očiach gentleman. A nebolo čo robiť, celý deň oráte ako hodinky.

- Nezlomil si si tam chrbát?
- Nie, bol som dobre športovo pripravený.

Ako by ste potom reagovali, keby vám povedali, že o pár rokov budete pracovať na futbalovom kanáli? Zbláznili by ste sa?
- Nebolo to o pár rokov, ale v tom istom roku. Na jar 1996 pracoval ako nakladač v sklade a nasledujúcu zimu nakrútil svoj prvý príbeh – a ani nie pre Plus, ale pre federálnu NTV.

- A ako ťa v princípe napadlo pokúsiť sa tam zamestnať?
- Nenapadlo ma to. Keďže bol zamestnancom cestovnej kancelárie a už sa presťahoval z Turecka do Talianska, stretol v lietadle dievča Olyu. Bola študentkou žurnalistiky a pracovala pre Muz-TV. Vďaka nej som sa dostal k televízii. V mojom živote sa objavili slová ako úprava a pod. Zavolal som a spýtal som sa: Kedy sa vrátiš domov? Odpovedala: "Neviem." Nechápal som, ako táto osoba nevie, kedy sa vráti domov. "Mám recenziu, potrebujem vidieť záznam." Bol som veľmi prekvapený. Teraz chápem, že naozaj nemôžete vedieť, koľko času vám zaberie preskúmanie materiálu, a to sa naozaj robí v noci. A potom bol divoko zúrivý, žiarlivý a myslel si, že ide o nejaký druh výstroja. Navyše sa potom začal predvolebný projekt „Vote or lose“, ktorý podporila Muz-TV, a Olya nakoniec zmizla v práci.

Sám som vtedy dal výpoveď zo starej práce a len som čakal, čo sa bude diať, uvedomujúc si, že s talianskym jazykom a pracovnými skúsenosťami sa hneď zamestnam ako prekladateľ v ktorejkoľvek talianskej firme. A potom tu bola druhá sezóna futbalového klubu. Pamätám si tento moment veľmi dobre. Olya a ja sme sedeli v kuchyni, povedala, že Muz-TV je v pohode a tak ďalej. „Čo je Muz-TV? káblový kanál. Vyhral NTV. Vidíš ten program? Budem v tom pracovať, “povedal som odvážne, hovoria, teraz vám to ukážem.

- Ach ako!
- Ale sledoval som futbal, čítal noviny, vedel som, že sa spúšťa satelitný kanál, z čoho som logicky vyvodil, že tam treba ľudí. A kde budú získavať špecialistov? Myslím, že prečo to neskúsiť. Predtým mali televízne programy kredity na konci. Bolo tam faxové číslo. Išiel som do svojej starej práce, napísal som do počítača list („taký a taký, taký a taký, naozaj chcem pre teba pracovať“) a odoslal som ho. Potom ma otrávili týmto listom, smiali sa, pretože som ho adresoval Maslačenkovi. Myslel som si, že najdôležitejší je Vladimír Nikitovič. Je pravda, že neviedol futbalový klub, ale rozhodol som sa, že Vasya je príliš mladý na to, aby mu adresoval listy, sotva je šéfom. Prirodzene, list prišiel Vasyovi a Dime Fedorovovi a Dima mi zavolal nasledujúci deň. Naozaj zrazu volá ten človek z telky.

- Voláte domov?
Áno, vtedy ešte neboli mobilné telefóny. A on hovorí: poď. Mal som už 25 rokov a v životopise som klamal, že mám na starosti akési medzinárodné oddelenie. Takže istým spôsobom to bolo: pred prepustením som bol už preradený na novovytvorené oddelenie, kde som bol sám. Len som nenapísal, že som v tom čase skončil. Hovoria mi: „Máš 25 rokov. Nikdy ste neskúšali novinárčinu ani televíziu. Prečo chceš vo svojom živote všetko tak cool zmeniť?" Odpovedám: „Po prvé, mám veľmi rád futbal, po druhé, chcem vyskúšať niečo nové, po tretie, mám čas sa niečo naučiť, pretože momentálne nemám žiadne záväzky v inej práci.“ A potom povedia: „Príďte, ale nemôžeme vám zaručiť plat ani miesto v štáte - nič. Podľa vlastného uváženia." A ako som prišiel na jeseň 1996, zostal som.

- Kedy ste dostali výplatu?
- A je to tu - k otázke univerzity a potreby vzdelania. Potom bol prijatý personál NTV-Plus a vtedajší riaditeľ Alexej Ivanovič Burkov sa zrejme Vasyi opýtal: „Je tento chlapec zdravý“? Vasya pravdepodobne odpovedal: "Áno." Ale mám ešte vyššie vzdelanie, dva jazyky. Takíto ľudia sa po ceste neváľajú. Bol som prijatý, ale nie do redakčnej skupiny, ale do medzinárodného oddelenia. Podľa diplomu z filológie som prekladateľ a moje prvé povolanie v NTV je prekladateľ. Takže nemôžete ani povedať, že som niekoho nahradil. Venoval sa korešpondenčnej práci, ale veľmi dlho bol uvedený ako prekladateľ.

A sotva som veril tomu, čo vidím, napríklad Evgeny Mayorov. Už mu bolo zle, silno kríval. Vtedy sa ešte všade dalo fajčiť. Jevgenij Alexandrovič prišiel s palicou, fajčil, s kolegami o niečom diskutovali. Hanbil som sa dostať dnu, pretože som mal také šťastie, že som sa dostal na toto miesto.

SPARTAK JE OBROVSKÁ SÚČASŤ ŽIVOTA. ALE VYHNAL SOM ZO SEBA VENTILÁTOROV“

- A kedy ste sa prvýkrát rozhodli, že život je úspešný?
- Keď som vstúpil na ihrisko s Fedorom Fedorovičom Čerenkovom. Za tím novinárov nastúpil proti veteránom Spartaka. A keď som si uvedomil, že toto je Shavlo, toto je Gavrilov, toto je Čerenkov a toto je Rodionov... Bola to taká fantazmagória, že to stále beriem ako nejaký film. Akoby sa to nestalo mne, ale človeku, ktorý žil nejaký paralelný život. Nepozerám sa len na ľudí, ktorí mi vštepili lásku k futbalu a urobili z neho moje povolanie, ale som s nimi v rovnakom priestore. Tu hrajú „stenu“, pri prihrávke vedľa mňa ma porazili ...

- Špeciálna téma je postoj k Spartaku. Mnohí jeho fanúšikovia vás aj mňa opakovane obviňujú zo „zrady“ jeho záujmov, pričom si vôbec neuvedomujú, že žurnalistika a bolesť v jej najčistejšej podobe sú nezlučiteľné veci. Vediete na túto tému rozhovory s otcom, vyčíta vám to?
- Volá mi po každom zápase. Vedieme hodinový rozhovor, lepšie povedané, hovorí on a ja počúvam. Mimochodom, vo futbale si rozumie úplne fantasticky. Rozumie taktike a stratégii viac ako mnohí naši špecialisti.

A ak mám byť úprimný, tak trochu mu závidím. Byť fanúšikom je veľmi cool. Z titulu svojej profesie som zo seba takého ventilátora odstránil. Pretože akási mladícka bolesť, ako správne hovoríte, je nezlučiteľná s našou prácou. Zároveň Spartak zohral v mojom živote kolosálnu rolu. Toto je celý môj tím. Len vďaka tomuto klubu som sa dostal k profesii. Keby nebolo Čerenkova a Romanceva, nemiloval by som futbal a nechápal by som ho tak, ako ho chápem teraz. A nerozumiem Lobanovskému a Dynamu Kyjev, pretože toto je futbal, ale toto je iný futbal.

Spartak je obrovskou súčasťou môjho života. Musíte si však vybrať: buď ste fanúšik, alebo komentátor. Fanúšik je vždy vo vojne. Jednou z neoddeliteľných súčastí bolesti je nenávisť k súperovi. Určite potrebujú nepriateľa. Vo všeobecnosti som proti akejkoľvek nenávisti. V našej pozícii s vami je nemožné byť fanúšikom, pretože je nemožné fandiť iba vám, musíte fandiť rozhodne proti.

- Nie je pre vás ťažké skĺbiť futbalový vkus Spartaka s láskou k pragmatickému talianskemu futbalu?
- Prinútil som sa naučiť sa, že výstroj je cool, dobrá záchranná sieť je cool a aj hra na udržanie skóre môže byť svojím spôsobom cool. Aj keď to je, samozrejme, v rozpore s mojou futbalovou výchovou a futbalom, ktorý som ako dieťa obdivoval.

- Povedali ste, že masmédiá sú súčasťou systému a nedá sa z neho dostať. Ale predstavme si situáciu. NTV Plus vlastní Gazprom Media. Existuje určitá udalosť, povedzme, v Zenite a vy s ňou úplne nesúhlasíte. Je pre vás ťažké pokryť túto udalosť v súlade s vašou víziou, ak zavolá Alesya Miller a povie presný opak toho, čo ste si mysleli?
- Toto sa nikdy nestalo. Alexej Borisovič vie a rozumie futbalu natoľko, že keď som si uvedomil mieru jeho chápania, bol som naozaj prekvapený. Je veľmi dobré, keď vy a váš zamestnávateľ chápete tému rovnako. Nemáme ťažké konflikty. Preto som, našťastie, nikdy nemusel povedať nahlas to, s čím zásadne nesúhlasím.

Dostali ste niekedy ponuku, ktorá sa ťažko odmieta?
- Vďaka Bohu nie. Môj starý otec z maminej strany, ktorý prešiel vojnou a žil donedávna, bol istý čas riaditeľom obchodnej priemyselnej školy. Študovali s ním budúci riaditelia GUM, TSUM a tak ďalej. Bol to muž krištáľovej integrity. Nikdy neukradol ani nevyužil svoje sily v prospech svojej rodiny. Mali sme schátrané dačo, najhorší pozemok, aký sa v tomto partnerstve dal získať. Ale starý otec sa nikdy nepokúsil využiť svoje konexie na to, aby dačo vylepšil. Keď mal viac ako 80 rokov, spýtal som sa ho: "Dedko, mohol by si využiť svoje oficiálne postavenie?" Na čo mi povedal zlaté slová, ktoré sú do istej miery mojím mottom: „Áno, nič som neukradol, nepýtal som sa (išiel na vojnu ako vojak a vrátil sa ako vojak s medailami“ Odvaha “, príkazy atď.), ale teraz mám 85 rokov a svedomie čisté.

V živote som raz ukradol jeden rubeľ. Študoval v piatom ročníku. Potom, ak si pamätáte, zelenina sa predávala na ulici a vážila sa na váhe so šípkou. V zime, najmä keď bolo chladno, mali predavačky rukavice a pod váhu dávali železné ruble. A rubeľ bol veľa peňazí pre piataka. Mohol by som si kúpiť kopu zmrzliny a podobne. A tu jeden rubeľ ležal veľmi zvodne priamo na okraji pultu. Zrejme sa to vyvalilo. Mal som obrovské pokušenie vziať si to - nikto nevidí v rade. Vzal som ho a vložil do vrecka. A tak mi popálil vrecko, že mi doň skoro vypálil dieru. Tak som sa hanbil, že som ukradol tento rubeľ! Odvtedy som v živote nezažil ani jednu situáciu, že by som sa tak hanbil a aby mi niečo zhorelo vo vrecku, lebo takto sa doň nedostalo nič materiálne.

Preto nejaké ponuky boli, ale ja som ich s kľudom odmietol. Nikdy som nedostal ponuku, ktorá by sa nedala odmietnuť. Niekedy sa ľuďom páčilo, ako pracujem, a ponúkali mi to ako poďakovanie. Odpovedal som, že to nemôže byť otázka, pretože nepracujem len pre nich, ale pre všetkých. A prijímať vďačnosť od niekoho oddelene je neprijateľné, pretože potom nebudem môcť byť objektívny. Pokušenie môže byť veľké, ale, našťastie, od tohto rubľa som nikdy nezažil situáciu, že by mi niečo popálilo ruku.

A máme predsa takú úzku odbornú komunitu, že každý sa o každom pomerne rýchlo dozvie.
- Raz jeden klub ponúkol spoluprácu na úrovni PR. Odmietol som s tým, že nemôžem použiť platformu niekoho iného na propagáciu tretej strany. Tam to však zrejme zle pochopili a po pár dňoch mi niekto zavolal a povedal, že je potrebné vyjadriť svoje myšlienky. Nenalievajte niekoho z vedra, ale zhruba povedané, povedzte, že nemusíte urobiť tri výmeny, ale päť. A uvedomil som si: aké dobré bolo, že som odmietol.

Zároveň to pre vás nie je šialené - obrovský rozdiel v platoch tých, ktorí hrajú futbal, a tých, ktorí o ňom hovoria a píšu, a dokonca aj v prípadoch hráčov FNL a novinárov z popredných médií? V tom istom Taliansku, pokiaľ viem od vás, je všetko inak.
- Je to hanba. Pretože som vo veku, keď potrebujem zabezpečiť rodinu ... A moja rodina je taká, že sa môžem spoľahnúť len na seba. Nikto mi nezanechá dedičstvo a nemám starého otca – ropného magnáta. Nemám ani bohatých príbuzných v zahraničí. A otec je profesor na Moskovskej štátnej univerzite so zodpovedajúcim platom. Je teda trochu nepríjemné, že všetko závisí od vás a nemôžete urobiť viac, ako môžete.

„NAOZAJ SOM BOL POZVANÝ DO SAMPDORIE. NECH GENIKOV ZÁVIDIA!"

- V jednom rozhovore som čítal, že sa nepovažujete za novinára. Ako tomu treba rozumieť?
- Myslím, že nie. Pretože nemám novinárske kvality. Nie som zvedavý, nie som dotieravý a neviem ako nakuknúť cez kľúčovú dierku. Pre mňa sú najlepšie skeče, keď ukazujete a rozprávate nie o nejakom človeku, ale o okolí. Vždy som sa hanbil behať s mikrofónom k ​​ľuďom. Čo ak je mu to teraz nepríjemné? Odpútavam ho od niečoho? Čo ak ho teraz preruším? Nemá práve teraz náladu hovoriť? Novinár musí byť arogantný a ja to fyzicky nedokážem. Bol som tak vychovaný. Preto sa nemôžem nazývať novinárom v tomto zmysle. Tiež je pre mňa veľmi ťažké písať.

- Píšeš dlho?
- Na dlhú dobu. A potom dlho upravujem – prerábam slovné spojenia, škrtám slová. Nie z perfekcionizmu, ale preto, že frázy dávam dokopy veľmi ťažko.

Je pre vás jednoduchšie hovoriť ako písať?
- Áno. Začal som písať pravidelné stĺpčeky, ale nemôžem písať, keď potrebujem. Môžem, keď chcem, keď je v mojej hlave myšlienka, ktorú chcem vyjadriť. Nemám myšlienky každý deň a novinár by mal písať bez ohľadu na svoju túžbu a náladu.

- Existujú exkluzívne rozhovory, ktoré si obzvlášť pamätáte?
- V roku 1997 som urobil rozhovor s Fabiom Capellom, prvým v ruskej televízii. Potom odišiel uprostred rozhovoru, odtrhol si gombíkovú dierku ...

-A ako si ho zo seba dostal?
- Išiel som do Talianska urobiť rozhovory s potenciálnymi účastníkmi majstrovstiev sveta 1998. Sám kontaktoval milánske tlačové oddelenie a dohodol rozhovor s Capellom. Potom považovali za cool, že Rusko sa o nich zaujímalo.

A tak som išiel k donovi Fabiovi. Bol som naplánovaný na 11:00 a pohovor som urobil až o 20:00. Ako sa neskôr ukázalo, bolo to v ten istý deň, keď dostal výpoveď. Okamžite upozornil, že o Milanovi nie sú žiadne otázky. Ubezpečil som ho, že sa budem pýtať len na majstrovstvá sveta. A niekde pri štvrtej otázke som povedal slovo „Milan“ – a on hneď odtrhol gombíkovú dierku.

Je dobré, že viem jazyk a začal som mu vysvetľovať: „Nerozumel si mi. Nehovorím o Miláne, ale o hráčovi, ktorý hrá za tento tím a bude hrať na majstrovstvách sveta. Čakám na teba 12 hodín, prišiel som z ďalekej krajiny, prosím ťa: neodchádzaj." "Ešte jedna otázka o Milanovi a ja budeme preč," zavrčal Capello a vrátil sa, dokonca si sám nasadil gombíkovú dierku. Nedávno sme sa s ním rozprávali a spomenul si na ten príbeh. Mimochodom, potom som sa opýtal, či sa nechce stať trénerom národného tímu napríklad Talianska. Jednoznačne povedal: "Nie." Hovorí sa, že toto je iné povolanie a jeho ide iba o klubovú kariéru.

Existuje ďalší skvelý príbeh, o ktorom nikto nevie. Do Sampdorie ma vlastne pozvali v roku 1992, keď som ešte nepracoval v televízii. Nech Genich závidí! Vtedy bola znalosť jazyka, najmä taliančiny, veľmi prospešná. Veľa podnikateľov z Talianska prišlo obchodovať s Ruskom a vtedy bola profesia prekladateľa veľmi žiadaná, takže som poznal veľa Talianov.

A teraz v Moskve bol právnik, ktorý spolupracoval s Mancinim, Viallim, Yugovičom, všeobecne, s celým zlatým tímom Sampdorie. Stali sme sa priateľmi a on ma pozval k sebe. Idem pracovne do Talianska a prídem ho navštíviť do Janova. Hovorí mi: zajtra hrá tím a môže ma predstaviť hráčom. Prichádzame do hotela, kde klub zavolá deň pred zápasom. Musíte pochopiť: toto je majster Talianska, super hráči: Zenga, Gullit ... A všetci stoja v hale. Ukázalo sa, že môj priateľ sa dobre pozná s hlavným trénerom - Svenom-Goranom Eriksonom.
Zavolá mu a predstaví ma takto: "Zoznámte sa s mojím priateľom Giorgiom z Ruska, hrával futbal." A v tom momente som už bol zlomený, mal som 22 alebo 21. A Erickson sa na mňa takto zaujatý pozerá športovo. Vyzerám normálne, je jasné, že som sa venoval športu, moje nohy vyzerajú ako futbalové... A tréner talianskych majstrov mi hovorí: „Kde teraz hráš? Príď si zajtra zacvičiť."

Samozrejme, vysvetlil som, že mi nefunguje koleno a že teraz robím tlmočníka. To znamená, predstavte si: keby som bol zdravý a mal by som viac talentu, potom by som naozaj mohol byť v Sampdorii! Samozrejme, nikam som nešiel, ale človek musí objektívne posúdiť svoje schopnosti. Ale toto je úplne pravdivý príbeh. To znamená, že človeka nezaujímalo, kto som, odkiaľ som: ak viete hrať, prečo to neskúsiť. Teraz hovorím o správnom trénerskom prístupe.

- Keďže hovoríme o Capellovi, rád by som poznal váš názor: je zmluva do roku 2018 príliš dlhá?
- Myslím si, že trénerov takejto úrovne je len málo a je veľmi dobré mať takého trénera na dlhodobú zmluvu. Nedávno som hovoril s človekom, ktorý často lieta do zahraničia, a pred pár dňami letel s Capello tým istým letom. Povedal teda, že celé tri a pol hodiny, kým leteli, Don Fabio sledoval futbal na iPade. To znamená, že človek je vždy vo futbale. A to hovorí niekto, kto nemá vôbec zmysel Capella nejako propagovať.

O jeho profesionalite preto netreba pochybovať. A nesúhlasím s tými, ktorí tvrdia, že sa treba pozerať na výsledky majstrovstiev sveta. Capello je jednou z mála postáv vo futbale, ktorá je neslušná ponúknuť casting. Jeho vyhliadky nijako nezávisia od toho, aké miesto zaujme Rusko na majstrovstvách sveta. Ide o jediný krátky turnaj, ktorý by nemal nič ovplyvniť.

– Predstavte si však, že teraz neopustíme skupinu, ktorá je na papieri jednoduchá, a potom sa na ME 2016 vôbec nedostaneme. Zmluvu má do roku 2018. Čo potom?
- Zmluvu môžete pre nedostatok výsledkov kedykoľvek ukončiť. Všetko závisí od zmluvy. Nevieme, aká je pokuta. Čo ak tam vôbec nie je? Preto je neslušné, aby taký človek ako Capello povedal: počkajme, hovorí sa, počkajme na výsledok.

„MOJA NAJOBĽÚBENEJŠIA ČINNOSŤ JE KRIČENIE A TLAČENIE“

- Niekedy ste - ako vlastne každý z nás - kategorický. Napríklad pred semifinále Taliansko - Nemecko ste tweetovali, že pustiť Balotelliho na ihrisko by bola katastrofálna chyba. Nakoniec však strelil dva góly a Taliansko sa dostalo do finále.
– Učím sa pracovať s Twitterom a teraz nepíšem hneď všetko, čo ma napadne. A kategorickosť Balotelliho je ten zriedkavý prípad, keď som sa mýlil. Samozrejme, krátka predpoveď je hra rulety. Z dlhodobého hľadiska väčšinou nie som ďaleko od pravdy.

- Odkiaľ pochádzajú také veci, ako je ten slávny: "Teraz všetko dokončím!" v zápase Euro 2008 Holandsko - Rusko?
- Nikde. Bol to čistý prúd vedomia. A tak mám na svojom iPhone takú šikovnú vec, ako sú „poznámky“. A ak ma niečo zaujímavé napadne, napíšem si to. Nie je pravda, že si to pamätám v správnom čase, ale ak si pamätám, môže to byť skvelé.

- Ako veľmi ovládate svoje emocionálne výbuchy vo vzduchu?
- Rozhodne si nedovolím karimatku, to neprichádza do úvahy. Preto, keď sa rozzúrim, chápem, že nemám právo urobiť chybu. Ale Maslachenko mal pravdu: v našej profesii je veľa herectva v dobrom slova zmysle. V mojom školskom denníku bolo najčastejšie: "Zasahoval som do hodiny, robil som grimasy, šaškoval." Preto je to moja obľúbená zábava - grimasy a šaškovanie.

Ale ruský futbal všetci vnímajú s vážnymi a zachmúrenými tvárami ako na pohrebe. Môj postoj je oveľa jednoduchší, tak by som pokračoval vo vtipoch, páči sa mi to. Keď začnem „zapaľovať“, špeciálne sa nastavím. Preto veľmi rád komentujem naživo - v tých istých športbaroch - lebo vidím reakcie publika, čo nám v televíznej práci chýba.

Prečo ľudia hovoria, že som dobrý v top zápasoch? Pretože vždy pracujem na 100%. Ľudia chcú oheň a ja im ho dávam. Cítim vlnu, na ktorú musím nastúpiť. Stále za mnou chodia a ďakujú mi za zápas Rusko – Holandsko a napokon, prešlo šesť rokov.

- Chýba tu niečo?
- Mám pocit, že môj život komentátora sa odohráva v paralelnom svete. Je pre nás veľmi ťažké konkurovať ľuďom, ktorí sa neustále objavujú na federálnych kanáloch. Áno, občas komentujem na NTV, ale je nás veľa, no futbalu málo. A musíme dať všetkým chalanom šancu ukázať sa. Toto je normálny proces, keď rôzni ľudia komentujú NTV.

Počas roka komentujem federálny vzduch najviac päť zápasov. Toto je smiešne. Nechcem, aby si mysleli, že som niekoho urazil. Ale ak človek nie je informovaný, ak nepozerá NTV-Plus, potom je pre neho veľmi ťažké vysvetliť, kto som. Spoznajú ma skôr z videa na internete o dvornom futbale. To je to, čo mi chýba.

- "TEFI" - nestačí?
- Vieš - nie. Bol som vo finále a to mi stačí. Pretože samotná soška sa každým rokom udeľuje podľa čoraz nepochopiteľnejších kritérií. Preto mi stačí fakt, že som bol kedysi v nominácii.

„KEĎ BOLA MANŽELKA PREČ, zapol som SYNA OZZYHO OZBORNA“

- Máš nejaké kariérne ambície, nielen ako komentátor? Po čase viesť napríklad športovú službu kanála?
- Je úplne zrejmé, že komentátorom nebudem celý život. Navyše v komentátorskej práci som už vyskúšal takmer všetko, čo sa dá. Čo môže byť napríklad lepšie ako komentovať finále Pohára UEFA, ktoré vyhral náš klub? A mal som to: v zápase „Zenith“ – „Rangers“. Nemyslím si, že v najbližších 10 rokoch sa niektorý z našich klubov dostane do finále Ligy majstrov.

Chápem, že s vysokoškolským vzdelaním na pleciach - hlave a mozgu v nej nemožno byť len komentátorom. Navyše som čisto futbalový komentátor. Športovým komentátorom je Jurij Rozanov. Špičkový špecialista, ktorý dokáže zakryť čokoľvek. To asi nedokážem. Navyše čas na nás visí nálepky. Povedzme, že si dovolím myslieť si, že som celkom dobrý vo filmoch. Ale len čo napíšem niečo o kinematografii, hneď si všimnem, o koľko menej spätnej väzby mám, ako keď píšem o futbale. Ale, samozrejme, chcem vyskúšať seba a vyskúšať niečo iné. Som si úplne istý, že by som zvládol akúkoľvek talkshow, no všetci producenti ma spájajú len s futbalom. Napriek tomu, že mám dostatok skúseností s vedením živého programu.

Samozrejme, neprestanem komentovať futbal, pretože ho mám rád a niekedy to dopadne cool. Teraz môj syn vyrastá, má päť rokov a snaží sa pochopiť, čo robím. Čoskoro pôjde do školy a je to asi česť, keď mu tam povedia, že jeho otec je komentátor. A predsa by som nechcel, aby to bola jediná vec, ktorú robím.

Čomu teraz venujete viac času – práci alebo rodine?
- Žiaľ, moja práca je postavená tak, že s rodinou žijeme v rôznych režimoch. Moja žena je úradníčka, takže cez víkendy odpočíva a dieťa chodí do škôlky, takže sa málokedy krížime. Našťastie v tomto nie je žiadne nedorozumenie. A jasne chápem, že pre muža, a pre mňa zvlášť, by mala byť práca jadrom života. Musím zabezpečiť svoju rodinu.

- Nemáte chuť napísať knihu o profesii a o sebe v nej?
„Keď som bol malý, mama sa ma spýtala, čím chcem byť. A ja som jej úprimne odpovedal: spisovateľka. A bývali sme blízko Gogolevského bulváru a často sme prechádzali okolo pamätníka Nikolaja Vasiljeviča, kde sedí na lavičke. A zdá sa, že to na mňa malo nejaký vplyv.

Mama sa pýtala prečo? A potom som vydal: "Postaviť mi pomník, na ktorom by som sedel na lavičke a čítal MOJU knihu." A pomenoval aj povinnú podmienku - že mi to dali do života, pretože sa na to musím pozrieť a opraviť, ak sa mi to nepáči. Vraj postupne smerujem k realizácii svojho sna.

- Počúva už dieťa vašu obľúbenú Metallicu?
- Naša mama je veľká fanúšička baletu a vážnej hudby, takže doma počúvame klasiku. Ale nedávno, keď moja mama odišla, počúvali Ozzyho Osbourna. Teraz sa ma syn z času na čas pýta: "Ocko, pohupujeme sa." Som potešený.

Dali sme ho do hudobnej školy, tak ma veľmi zaujíma, čo z neho vyrastie. Pravdepodobne, ako každý, kto je v piatej dekáde, existuje moment, keď už začínate premýšľať o svojom veku. Ale malé dieťa a očakávanie, že sa budete musieť pozerať, ako bude rásť, dáva zabudnúť na svoj vek.